KKV Plusz

Diétára fogták a luxus terepjárót

2012-08-29 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Hírek, Kiemelt - hozzászólás 29

A Range Rover termékcsalád negyedik generációját képviselő, vadonatúj modell az utolsó csavarig új fejlesztésű. Az új Range Rover a világ első olyan szabadidő-autója, amelyet forradalmi, könnyű, teljesen alumínium önhordó karosszériával szereltek fel. Ez a vázszerkezet 39 százalékkal könnyebb, mint az előd acél karosszériája, így maga a jármű akár 420 kilogrammal könnyebb, mint a most leköszönő modell.

Az alumínium platform a menetteljesítmények és a mozgékonyság tekintetében is számottevő előrelépést eredményezett, egyben alapjaiban változtatta meg a modell üzemanyag-fogyasztását és CO2-kibocsátását.

A masszív, merev karosszérián túlmenően a vadonatúj első és hátsó futómű is alumíniumból készült, mégpedig teljesen áttervezett légrugózással mindkét tengelyen. Az új modell megőrizte elődje legendásan fényűző rugózási komfortját, ugyanakkor számottevően fürgébb lett, és érezhetően javult a vezethetősége. Az új felfüggesztés csekélyebb függőleges kitérést, ezáltal magabiztosabb kanyarvételi képességeket nyújt, a kormányérzet természetes és ösztönös.

A Land Rover terrain response rendszer újgenerációs változata a pillanatnyi menetkörülményeket kielemezve automatikusan kiválasztja és alkalmazza az adott terepviszonyokhoz leginkább illő jármű- és futóműbeállításokat.

A kivételes tartósság és megbízhatóság érdekében az új modellt is alávetették a Land Rover közúton és terepen zajló, kíméletlen fejlesztési- és tesztprogramjának; a 18 hónapon át tartó, gépet próbáló vizsgán több mint 20 országban kilométerek millióit tették meg a tesztflotta tagjai, a létező legszélsőségesebb klíma- és útviszonyok közepette.

A vadonatúj Range Rover luxusautókkal szemben támasztott legmagasabb elvárásokat is kielégítő, kifinomult belső terében derűs elszigeteltség várja az utasokat.

A pazar beltérben a Range Rover jellegzetes stílusjegyeivel találkozhatunk, ám ezeket modern hangvételben tálalja a jármű, a letisztult, elegáns felületek a legkiválóbb bőr és faanyagok felhasználásával készültek. A hátsó utasok nagyságrendekkel több helynek (a lábtér több mint 120 milliméterrel nőtt meg) és az eddigieknél is nagyobb kényelemnek örvendhetnek, ám ha ez nem volna elég, az újonnan kínált, kétszemélyes executive class üléscsomag felülmúlhatatlanul fényűző menetkörülményeket szavatol.

A Range Roverre mindig is jellemző, könnyed, szuverén menetteljesítményekről kifinomult V8-as benzinmotorok, illetve TDV6 és TDV8 dízelmotorok gondoskodnak; amelyek a magával ragadó teljesítményt kiemelkedően kedvező CO2-kibocsátás mellett biztosítják.

A vadonatúj Range Rover fejlesztése során a legmodernebb járműtechnológiai vívmányokat alkalmazták, az olyan utastéri luxusjellemzőktől, mint az exkluzív Meridian surround audiorendszer, a vízszintesen két részre osztott, mindkét szárnyában motoros mozgatású csomagtérajtón át a fejlett futómű és vezetőtámogató technológiákig.

A Land Rover Egyesült Királyságbeli fejlesztőközpontjaiban tervezett és fejlesztett, új Range Rover a márka új, ultramodern gyártóüzemében (Solihull, Egyesült Királyság) készül majd, a legmodernebb, alacsony energia-felhasználású alumínium karosszériagyártó technológiák alkalmazásával.

A – piactól függően – 2012 szeptemberétől értékesített, új modell első példányai 2013. elején érkeznek meg a vásárlókhoz. A vadonatúj Range Rovert a világ több mint 160 országában értékesítik.

Címkék , , ,

Kapcsolódó anyagok

Szóljon hozzá!