KKV Plusz

Biztonságosabb, ha márkaszervizbe visszük a cégautót

2012-08-31 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Tanácsok - hozzászólás 23

Az Autós Nagykoalíció (ANK) legutóbbi sajtótalálkozójának a fő témája a gépjárművek műszaki állapota és a közlekedési balesetek összefüggésének elemzése volt európai és hazai kitekintéssel.

– Németországban, egyezve az EU átlaggal, a közúti balesetek mintegy 8 százaléka vezethető vissza műszaki okra, miközben ugyanez a szám Magyarországon 1 százalék alatt van. Felmerül a kérdés, hogy lehetséges-e, hogy a magyar gépjármű park műszaki állapota lehet-e ennyivel jobb, vagy egyáltalán jobb, mint a németé, vagy talán hazánkban ezt a tényezőt nem részesíti a balesetet vizsgáló hatóság – valamilyen okból – kellő figyelemben. Mi az utóbbira gondolunk – mondta Knezsik István ANK-elnök .

Becslések szerint az EU-ban az összes közúti  baleseti halál kb. 6 százaléka, azaz évente 2000 haláleset és  kb. 128 000 személyi sérüléses baleset (az összes ilyen baleset 8 százaléka) műszaki hibára vezethető vissza. 2010-ben összesen 35 000-en haltak meg, és 1,6 millióan sérültek meg az EU közútjain.

Az EU útjain közlekedő gépjárművek, a felmérések szerint, mintegy 10 százaléka nem felelne meg egy műszaki vizsgán. Ennél hazánkban sem jobb a helyzet, a közúti felmérések azt mutatják, hogy legalább a gépjárművek 20 százaléka közlekedik úgy, hogy vagy műszaki vizsgája, vagy kötelező biztosítása nincs, vagy egyik sem, illetve nemfizetés miatt a finanszírozó vonatta ki a forgalomból. Azoknak a gépjárműveknek a száma, amelyek műszaki okból nem felelnek meg a közúti közlekedés alap feltételeinek ennél magasabb, erre azonban egyelőre nincs pontos mérési adat. Aki viszont nyitott szemmel jár, rengeteg olyan járművel találkozik, amelynek nem működnek a lámpái, irányjelzője, nem beszélve a műszakilag alkalmatlan járművekről, amelyeknek pl. futóműve, kormányműve, fékrendszere nincs olyan műszaki állapotban, hogy a közlekedésben szabályosan részt vehetne.

Ahhoz, hogy a műszaki megfelelőség az utakon biztosítható legyen, szükséges lenne, hogy a gépjárműveket márkaszervizekben, vagy olyan szakszervizekben javíttassák a tulajdonosok, üzemeltetők, amelyek a munkájukért és a beépített alkatrészek minőségéért garanciát vállalnak, azaz részletes számlát adnak. Akinek ilyen számlája nincs és saját hibájából műszaki okra visszavezethető balesetet okoz, minden felelősséget vállalnia kell.

Címkék , , , , ,

Kapcsolódó anyagok

Szóljon hozzá!

Best File & Document Management Plugin
WordPress Download Manager
Kiemelt anyagaink
  • Sikert hozott az internet a könyvkiadásban is – Dobos Tamás interjú
  • Rekordszámú nevezés érkezett az innovációs seregszemlére
  • Beköszöntött a vezetékes telefonszolgáltatások reneszánsza
  • Együttműködik az Invitel Csoport és a Nemzeti Kibervédelmi Intézet
  • Ismét InnoMax Díj: fókuszban a mindennapokat jobbá tevő fejlesztések
  • Fellendülés és növekvő kockázatok: az építőiparnak fel kell készülnie
  • A munkaidő felét már irodán kívül töltjük
  • Miért hoz üzleti előnyt az ingyenes wi-fi?
  • Hogyan írjunk meggyőzően egy klasszikus módszerrel?
  • A szünetmentes és biztonságos munka záloga
  • Készüljön a nyári sporteseményekre üzleti TV szolgáltatással
  • Egyedi megoldás a csökkenő fejlesztői kapacitásokra
  • Az Ön cége már megtalálható az interneten?
  • Érkezik az olcsó Photoshop alternatíva Windowsra is.
  • A láthatóság létkérdés a magyar kisvállalatok számára