KKV Plusz

Ford Tourneo Custom bemutató: kényelemre hangolva

2012-09-16 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek - Nincs hozzászólás

Új személyszállító család nőtt a Transit gyökerein, a friss hajtást korszerű dízelmotorokkal, személyautós kényelemmel és a versenytársakat bosszantó technikai tudással teszteltük Bajorország útjain.

Hogy néz ki?
Sportos, dinamikus, fiatalos – furcsa ezeket a jelzőket egy haszonjárműre mondani. De mind igazak. A C-Max vonalvezetése ragadt át a Tourneo Customra. Látványos a trapéz alakú hűtőrács, az erőteljes, izmosan kiugró vállvonal, a határozott ívű kerékdobok és
ablakkontúrok, valamint a különleges farkialakítás.

A nyolc, illetve kilenc üléssel megrendelhető Tourneo Custom rövid, 2933 milliméteres tengelytávval (a jármű hossza 4,97 méter) és 3300 milliméter hosszú tengelytávolsággal (a jármű hossza 5,34 méter) is megrendelhető, mindegyik modellváltozat hatalmas teret kínál az utasok és csomagjaik számára. A hosszú tengelytávú kivitel harmadik üléssora
mögött egészen nagy csomagtér található.

A Tourneo Custom magassága kevesebb, mint két méter, így az autó gond nélkül megfelel a legtöbb parkolóházban használatos magasságkorlátozásoknak. További előnyt jelent, hogy az autó felszerelhető az innovatív, behajtható tetőcsomagtartó rendszerrel, amely teljesen belesimul a tetőbe, így nem növeli szükségtelenül a
jármű magasságát. Az opcióként megrendelhető rendszer három keresztirányú rögzítő sínből áll, amelyek a tető célszerű kivágásaiba illeszkednek bele. A tetőcsomagtartó keresztrúdjainak teherbírása 130 kilogramm, és számos, az üzleti vagy szabadidős tevékenységekhez szükséges tartozék rögzíthető rajtuk.

A Tourneo Custom modelleket két oldalsó tolóajtóval szerelték fel, amelyekhez fellépő is tartozik. A felfelé nyíló hátsó ajtó az alapfelszereltség része.

A teljesen új tervezésű hátsó ülések könnyedén, számos konfiguráció szerint beállíthatók, sőt ki is emelhetők az autóból – az ülések összesen több mint 30 féle kombinációban rendezhetők el. Minden üléshez hárompontos biztonsági övek tartoznak. A hátul ülők tágas térben utazhatnak a teljes egészében kárpitozott kabinban. Teljes bőrkárpitozás is rendelhető középszürke színben, amely még inkább fokozza a tér- és fényérzetet. A hátsó ülésen utazók a nagyobb kényelem érdekében egyénileg állíthatják a háttámlák dőlésszögét, és a második üléssor szélső ülésein élvezhetik a kartámaszok nyújtotta
kényelmet (opció).

Milyen vezetni?
Utastere olyan kifinomult, mint egy személyautó kabinja. A stílusos, jól formázott műszerfal szinte körülöleli a vezetőt, személyautós technológiákkal van felvértezve – a Fiestából és Focusból lehet ismerős. A tág határok közt állítható vezetőülés és a négy irányban mozgatható kormányoszlop segítségével a jármű vezetője könnyedén
kialakíthatja a számára ideális üléshelyzetet.

Vezetősegédek sora található a kocsiban, a Sync hangvezérléses, fedélzeti csatlakozási rendszer segítségével mobiltelefonok (képes arra is, hogy felolvassa a beérkező SMS-üzeneteket a kompatibilis mobiltelefonokról) és zenelejátszó eszközök kezelhetők, a vészhelyzeti asszisztens segítségével egy baleset után az autóban ülők kapcsolatba
léphetnek a segélyszolgálatokkal; a rendszer pontosan megadja az operátornak a jármű helyzetét, a Ford legújabb audió/navigációs rendszerei akár 5 hüvelykes multifunkciós kijelzővel is választhatók.

A kategóriában újdonság a sávelhagyásra és fáradtságra figyelmeztető rendszer, az automatikus távfény (ez a funkció automatikusan váltja a fényszórót a tompított és reflektor üzemmód között, ezzel segítve a vezetőt a jobb látási viszonyok megteremtésében, illetve mentesíti őt a kapcsolgatás alól). Hasznos kiegészítés a sebességhatároló, valamint
a visszapillantó tükörbe épített tolatókamera. Takarékos megoldás, hogy a kocsit start-stop rendszerrel és fékenergia-visszanyeréssel szerelték fel.

A Ford Focushoz hasonlóan a Tourneo Custom modellben is megtalálható az elektronikus stabilitásprogram nyomatéki vektor szabályozással (a berendezés a kanyarokban fékezi az autó egyes kerekeit, többletnyomatékot juttatva a meghajtott kerékre, s ezáltal javítja a kormányzást, és stabilabb, agilisabb kanyarodást biztosít).

A merevebb szerkezet, valamint a nemkívánatos zajok és rezgések elfojtását célzó megoldások eredményeképpen mind elöl (a kabinban 9 százalékkal javult a beszédérthetőség), mind pedig hátul érezhetően csendesebb az utastér.

Hogy megy?
A jármű motorja a Ford legújabb 2,2 literes Duratorq dízel tökéletesített változata. Ez háromféle, 100, 125 és 155 lóerős változatban választható, a hatfokozatú manuális váltóval szerelt erőforráshoz alapáron jár a start-stop rendszer. A sajtóanyag szerint
a jármű kombinált fogyasztása 6,5 liter/100 kilométer, a rövid tesztúton betartva sebességhatárokat 7 literes átlagot mértünk a legerősebb motorral (380 Nm a maximális nyomatéka), pedig autópályán is haladtunk (160 kilométer/órás csúcsebességgel is) hat személlyel.

Mennyibe kerül?
A bemutatón csak jól felszerelt változatokkal találkoztunk, a tesztelt Limited felszereltségű kisbusz ára bőr kárpittal és teljes vezetőtámogatással, hosszú tengelytávval a 10 millió forintot is meghaladta (bruttó). A legolcsóbb Tourneóhoz 6,72 millió forintért
(nettó) juthatunk, ezért a 100 lovas, 3 tonnás rövid tengelytávú változatot kapjuk Ambiante felszereltségben. Ha ezt soknak találjuk, ajánlom a Transit Custom kombi személyszállítót, amely ugyanannyi utast elszállít mint a Tourneo, csak nem olyan parádés a kényelem, nem teljes a kárpitozás és nem olyan gazdag a felszereltsége. Azt már 5,94 millióért odaadják.

Az új modell továbbfejlesztett utasvédelmi rendszere arra is lehetőséget nyújt, hogy a vásárló első függönylégzsákkal egészítse ki a vezető- és utasoldali légzsákokat és az ülésekbe épített oldallégzsákokat. A Ford legmodernebb személyautóihoz hasonlóan ebben a járműben is megtalálható a vízszintesen összecsukló kormányoszlop.

A Ford Tourneo Custom üzemben tartási költségét alacsonyra tartja a gyártó, a két év/50 ezer kilométeres szervizintervallum kedvező. Az új Tourneo Custom gyártása 2012 közepén kezdődött a Ford törökországi Kocaeli üzemében, és az autó ősszel jelenik meg a hazai márkakereskedésekben.

Ford Tourneo Custom
Alapár: 6,72  millió forint (nettó, Ambiente felszereltség, SWB 300, 100 LE)
Tesztelt autó ára: 8 millió forint (nettó, Limited felszereltség, 155 LE))
Autó ára KKV normafelszereltséggel (elektromos ablakemelő, ködlámpa, klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ESP, tempomat, tolatóradar): 7,44 millió forint (nettó, Trend felszereltség, hosszú tengelytávú, 3 tonnás, 125 lóerős)
Gépjárműadó (345 forint/kW): 31 750 forint/év
Cégautóadó (11 000 forint/hónap): 132 000 forint/év
Üzemanyagköltség: 456 750 forint/év (15 000 kilométer, 7 literes
átlagfogyasztás/100 kilométer, 435 forintos dízelár)

Címkék , , ,

Kapcsolódó anyagok

Szóljon hozzá!