KKV Plusz

Peugeot 208 teszt: a legszebb kisautó

2012-10-10 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek - hozzászólás 18

Újjászületésnek aposztrofálja a Peugeot a 208-as eljövetelét. A messiásként várt kisautó beválthatja a hozzá fűzött reményeket.

Peugeot 208

Hogy néz ki?
A Peugeot beleadott apait-anyait ebbe az autóba, olyan dizájnt rittyentettek a hajtáslánc köré, hogy csak ámul és bámul a nép. Az autó eleje a márka új, karizmatikus arcvonásait mutatja. Macskaszerű jellege modernebb, gazdagabb és kifinomultabb lett, különösképp a fénydiódás nappali világítás jóvoltából, amely éjjel-nappal kiemeli a fényszórót. Hasonló gondot fordítottak a ködlámpák környezetére is. A hűtőmaszk csak úgy lebeg. Mintha különvált volna a karosszériától. Esti fényei még jobban kiemelik játékosságát, fineszét, pompáját.

Belseje tetszetős, jók a színei, különleges a formavilága, egyedi a kocsi. Az utastér annyira látványos, hogy nem zavaró a műanyagok tömkelege, sőt tesztautónkban felárért bőrözött felületekkel is találkozhatott a kezünk. Az ülések jól tartanak, oldalról is támasztanak, csak az ülőlap rövidsége okoz egy kis hátfájást egy-egy hosszabb út végén.

Peugeot 208

A nagyfelbontású, héthüvelykes érintőképernyő mutatós, kézre esik, szemmagasságban helyezkedik el, használata kényelmes, kettővel nagyobb kategória fényűzését hozza a kis Peugeot-ba. USB-csatlakozóból kettő van, a kesztyűtartóban még DVD-lejátszó is helyet kapott, navigációja okos és naprakész, a dugókat és az útfelbontásokat is biztosan jelzi. Telefonunkat könnyedén csatlakoztathattuk a Bluetooth segítségével. A műszerórák is szépek, az analóg és digitális kijelzők minden adatról értesítenek, ami az utazáshoz elengedhetetlen és hasznos (menetadatok, navigációs jelzések, audiorendszer beállításai stb.).

Peugeot 208 wheel

A műszerfal apró illesztési hézagjai megbocsáthatók, egy ilyen szép francia kislánynak elnézzük a hibáit, netán borgőzös leheletét.

Peugeot 208 belső

Nagy figyelmet szenteltek a környezetvilágításnak, túlnyomórészt fehér fénnyel, csúcsszínvonalú kijelzőkkel, de a hangulatvilágítás sem maradt el, erős kék színben pompázott este a beltér. Ennek intenzitását lehet csökkenteni. A panorámatető csodálatos fénnyel tölti meg este is a kocsit. Statikus kanyarlámpája lassú menetben (40 kilométer/óra alatt), főképp városban és kanyargós úton szélesíti ki a látóteret.

Peugeot 208 csomagtartó

285 literes csomagtartója a kategóriában átlagos, de jól pakolható, a korábbi tesztekben alkalmazott tömött hokistáska pont befért.

Peugeot 208

Milyen vezetni?
A könnyebb manőverezés és az élvezetesebb vezetés kedvéért kisebbre és vaskosra vették a kormányt. A műszerfalat megemelték, hogy könnyebb legyen leolvasni az információkat, így a vezetés élménye érezhetően javult az elődhöz viszonyítva. A váltó hű maradt a Peugeot hagyományaihoz, a hatfokozatú egység idegesítően kattog, csattan, keményen kapcsol, nem ad biztos visszajelzést, ugyanakkor pontos. Szervokormánya elektromos.

Peugeot 208 belső

Futóműve (MacPherson első-, illetve a csatolt lengőkaros hátsó) a kisautók minden kellemetlenségét magában hordozza, rossz úton ráz, pattog, úthibákon elmászik, de kanyarban fogja az utat, sem alul-, sem túlkormányzottság nem jellemző rá.

Peugeot 208

A súlycsökkentés (tömege 1090 kilogramm, 110 kilóval könnyebb lett a 207-nél) is hozzájárul az autó élénkségéhez és a dinamikus vezetési élményhez. Mindez egy takarékos dízelmotorral.

Peugeot 208 hátulról

Hogy megy?
A 208-asban is megjelenő e-HDi technológia a stop-start rendszerek új generációját jelenti: automatikusan leállítja a motort, amikor az autó megáll, például egy stoptáblánál vagy a piros lámpánál. Az újraindítás olyan gyors és vibrációmentes, hogy szinte észrevehetetlen. Már akkor leáll a motor, mielőtt a jármű teljesen megállna, a pazarlásmentes várakozást egy kis számláló méri, az utazás végén összesítve látjuk, hogy mennyi ideig állt az autó – mindezt az üresjáratot megspórolta nekünk a 208-as.

Peugeot 208 műszerfal

A kocsi végsebessége 190 kilométer/óra, nulláról száz kilométer/óra sebességre 9,7 másodperc alatt gyorsul fel, nyomatékmaximuma 270-285 Nm, legnagyobb teljesítménye 115 lóerő. Hatodik sebességfokozatban 90 kilométer/órás sebességnél 1500-at forog percenként a főtengely, 100-nál 1600-at, 110-nél 1750-et, 120-nál 1900-at, 130-nál 2100-at.

Peugeot 208 navigáció

A féktárcsái elöl 266 x 22 milliméteresek, hátul 249 x 9 milliméteresek. Standard az ESP, amelyhez hozzá tartozik az ASR (kipörgésgátló), a CDS (menetstabilizáló), az EBA (vészfék-asszisztens) és az EBFD (elektronikus fékerő-elosztó).

Mennyibe kerül?
A Peugeot 208 az Euro NCAP töréstesztjén megkapta a maximálisan elérhető öt csillagot.  A 208-nak már alapkivitelében is magas színvonalú a biztonsági felszerelése: ABS, ESP, hat légzsák, hátsó Isofix gyermekülés-rögzítés, sebességhatároló, figyelmeztetés az első övek becsatolására, megrövidülő kormányoszlop és sok egyéb. Utasait alumínium energiaelnyelő profilok, illetve nagy- és ultra-nagy szilárdságú acélból készült karosszériaelemek védelmezik.

A tesztelt erősebb motor csak Allure felszereltséggel érhető el, ezt is megfejelte az importőr néhány extrával. Íme, a lista a teljesség igénye nélkül: kanyarfény 20 ezer forintért, elektromosan behajtható tükrök és fűthető első ülések bőrözéssel csomagban 355 ezer forintért, panorámatető árnyékolással és hangulatvilágítással 150 ezerért, tolatóradar 55 ezerért, navigáció 130 ezerért.

A tesztelt gazdag felszereltséggel üzletkisasszonyok, butikosok, vállalati középvezető hölgyek kedvelt autója lehet a 208-as. Fontosnak érezhetik benne magukat, mert jól kiszolgálja vezetőjét és utasait az autó, ráadásul szép, csinos és jól néz ki.

Hatótávja 1200-1250 kilométeres, így céges kocsinak is jó választás ezzel a motorral a Peugeot 208. A közel hatszáz kilométeres teszten bizonyította takarékos mivoltát, a fedélzeti számítógép jelzésénél kedvezőbb fogyasztást mértünk: 4,1 litert 100 kilométerenként.

Peugeot 208 1.6 e-HDi
Alapár: 4,88  millió forint
Tesztelt autó ára: 5,58 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (elektromos ablakemelő, ködlámpa, klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ESP, tempomat, tolatóradar): 4,93 millió forint
Gépjárműadó (345 forint/kW): 28 980 forint/év
Cégautóadó (11 000 forint/hónap): 132 000 forint/év
Üzemanyagköltség: 267 525 forint/év (15 000 kilométer, 4,1 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 435 forintos dízelár)

Címkék , , , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok

Szóljon hozzá!