KKV Plusz

Lancia Voyager teszt: az egyterűek császára

2012-11-08 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek - Nincs hozzászólás

Az európai kontinensen Chryslert Lancia logóval lehet kapni, ha valaki Voyagert szeretne, Lanciát kell vennie. Ahogy beültem a Lancia Voyagerbe, megértettem, miért vásárolta fel a Fiat vezér Marchionne a Chryslert. Egyszerűen vágyott egy ilyen kocsira. Mint egy kisgyerek. Most, hogy kipróbáltam, bánom, hogy nem Marchionnénak születtem.

Lancia Voyager (fotó: Biró Csongor)

Igaza van Lóri barátomnak, ez egy kivételes autó. De félretéve a személyeskedést, a takarékosságon kívül minden olyan erény és jó tulajdonság birtokában van a Lancia Voyager, ami egy prémium autót jellemez: szépség, erő, kényelem, hasznosság, szórakoztatás, biztonság. Azt hittem, hogy a Thema a csúcsmodell ebben az olasz-amerikai garázsban. Tévedtem. A Voyager az.

Lancia Voyager (fotó: Biró Csongor)

Hogy néz ki?
Különlegesen szép a Lancia Voyager, akinek mutattam, ámuldozott láttán. Az érzéki külső luxus belsőt rejteget, ebben a szalonban mindenki azt kapja, amit érdemel: a sofőr az irányítást, az utasok pedig a kényeztetetést. A luxusautókat idéző analóg óra és a műszerórák közötti kijelző hordozzák a Lancia jelét, de a kocsi egyértelműen az amerikai fényűző álmot váltja valóra: bőrös fotelek, mennyezetből lehajtható LCD-monitorok (függetlenül vezérelhetők, RCA-csatlakozóból is kettő van), vezeték nélküli fülhallgatók, távirányító, elektromos tetőablak, LED-es olvasólámpák, ülésfűtés hátul is, háromzónás klíma hátsó vezérléssel, elektromos tolóajtók, elektromos csomagtérajtó és varázserővel eltüntethető hátsó ülések.

Lancia Voyager (fotó: Biró Csongor)

Be kell vallanom, nagyon átvert a kocsi. Azt hittem, csak hatüléses, 2-1-3 felállásban. Az átvételkor ugyanis ilyen elrendezés uralkodott a beltérben. Láttam, hogy van még egy ülésnek helye, de gondoltam, kiszerelték és ez csak hatüléses. Aztán egy barátom segítségével megtaláltuk a hiányzó fotelt. A padlóba volt behajtogatva. Ezután minden nap másfajta variációban közlekedtünk, a legkedveltebb figura a 2-0-3-as volt. Még így is akkora maradt a csomagtér, hogy a hatalmas hokis táskám könnyedén behuppant az ülések mögötti mélyedésbe. Az utastérben fogócskázni lehetett volna, igaz a hátsó sorban ülve a fiam már hányingerre panaszkodott, de szerintem csak azért, mert erőltetnie kellett a szemét, hogy lásson minket a távolság miatt.

Lancia Voyager (fotó: Biró Csongor)

A középső sor ülései hátoldalából asztalkák nyithatók ki, a középkonzol könyöktámaszként is szolgáló dobozának hatalmas fiókjában elférnek a szórakoztató rendszer kellékei.

Lancia Voyager (fotó: Biró Csongor)

Hogy megy?
163 lovas, 2,8 literes hathengeres dízelmotor hajtja a 2,2 tonnás, 5,2 méter hosszú hatalmasságot. Nem mondom, hogy fickós a kocsi, de a hatsebességes automatikus váltó rendesen végzi a dolgát, lehet vele gyorsan is menni, de minek. Nyugodt, gazdag cégvezető autója a Voyager, akinek az sem számít, ha négy gyereket kell reggel iskolába vinnie. A Voyagerbe egy hokicsapat teljes sora is befér, kapussal együtt, teljes felszerelésben.

Lancia Voyager (fotó: Biró Csongor)

Torkos a Voyager, a háromszáz kilométeres tesztút végén tízliteres átlagfogyasztást számoltam ki, pedig sem autópályán nem hajtottam, sem dugóba nem szorultam, 100 kilométer/órás sebesség fölé sem kergettem.

Lancia Voyager (fotó: Biró Csongor)

Milyen vezetni?
Kényelmes autó a legnagyobb Lancia, a sofőrnek van benne a legjobb dolga. A kapcsolók kézre állnak, a műszerfal tetején található váltó működtetése gyerekjáték, egyetlen bajuszkapcsolónk van, rajta találjuk a legtöbb funkciót. A multimédiás navigációs berendezés nagy előnye a 30 gigás merevlemez, hátránya, hogy vezetés közben nem biztonságos a használata, így a legjobb, ha csak rádiót hallgatunk, vagy megállunk, ha AC/DC-ről Led Zeppelinre szeretnénk váltani és mondjuk nem Soundgardent akarunk hallgatni négy napig.  Elsőkerékhajtású, így nem kell félni, ha a nagy testtel kanyarodunk, ám arra már oda kell figyelnünk, hogy a kapubeállót ne vigyük el.

Lancia Voyager (fotó: Biró Csongor)

Jól rálátunk a forgalomra, a kormányzása pontos, a futóműve parádés, minden úthibát elnyel. Fekvőrendőrökön úgy lép át, mint hajó a hullámokon. Tesztautónkban már volt 28 ezer kilométer, de ez egyáltalán nem látszott és hallatszott rajta. Konferencia busznak is megfelelő, de inkább ügyvezető szállítására ajánlott két város, két ország, vagy akár két kontinens között. Hosszú idő óta a legkényelmesebb autó, amit vezettem, az élményt a luxus és a kényeztetés adja.

Lancia Voyager (fotó: Biró Csongor)

Sávváltásban holttérfigyelő segít, a külső tükrökben felvillanó sárga háromszöggel figyelmeztet, ha akadályt észlel a mellettünk lévő sávokban. Amennyiben ezt figyelmen kívül hagyjuk, csipog. Parkolásnál elöl és hátul radar, illetve tolatókamera van a segítségünkre, az elektromos ajtókat távirányítóról is nyithatjuk.

Lancia Voyager (fotó: Biró Csongor)

Mennyibe kerül?
Az amerikai álom csak Amerikában valóság, míg ott egy Chrysler Town&Country 30 ezer  dollárba kerül (átszámítva 6,65 millió forint ) 283 lovas benzinmotorral, addig ugyanezzel szerelve itthon 12,99 milliót kérnek el az amerikaival szinte azonos Voyagerért. Az általunk tesztelt dízel változathoz egymillióval olcsóbban juthatunk, de felextrázva meghaladja a 13,5 milliót az ára. Az elektromos napfénytetőt 266 ezer forintért vehetjük meg bele, a kulcsnélküli nyitást, indítást, az esőérzékelős ablaktörlést, a DVD-lejátszót két LCD-monitorral, vezeték nélküli fölhallgatókkal és távirányítóval 590 ezerért adják, a xenon fényért 254 ezret kell fizetnünk, a navigációs médiacenterért 374 ezret, a holttérfigyelőért 289 ezret.

Lancia Voyager (fotó: Biró Csongor)

Lancia Voyager
Alapár: 11,79 millió forint
Tesztautó ára:13,56 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (négy elektromos ablakemelő, ködlámpa, automatikus klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ESP, tempomat, tolatóradar): 11,8 millió forint (Gold felszereltség)
Gépjárműadó: 41 400 forint/év
Cégautóadó: 264 000 forint/év
Üzemanyagköltség: 652 500 forint/év (15 000 kilométer, 10 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 435 forintos dízelár)

Lancia Voyager (fotó: Biró Csongor)

Címkék , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok

Szóljon hozzá!

Best File & Document Management Plugin
WordPress Download Manager
Kiemelt anyagaink
  • Sikert hozott az internet a könyvkiadásban is – Dobos Tamás interjú
  • Rekordszámú nevezés érkezett az innovációs seregszemlére
  • Beköszöntött a vezetékes telefonszolgáltatások reneszánsza
  • Együttműködik az Invitel Csoport és a Nemzeti Kibervédelmi Intézet
  • Ismét InnoMax Díj: fókuszban a mindennapokat jobbá tevő fejlesztések
  • Fellendülés és növekvő kockázatok: az építőiparnak fel kell készülnie
  • A munkaidő felét már irodán kívül töltjük
  • Miért hoz üzleti előnyt az ingyenes wi-fi?
  • Hogyan írjunk meggyőzően egy klasszikus módszerrel?
  • A szünetmentes és biztonságos munka záloga
  • Készüljön a nyári sporteseményekre üzleti TV szolgáltatással
  • Egyedi megoldás a csökkenő fejlesztői kapacitásokra
  • Az Ön cége már megtalálható az interneten?
  • Érkezik az olcsó Photoshop alternatíva Windowsra is.
  • A láthatóság létkérdés a magyar kisvállalatok számára