KKV Plusz

Megérkezett az olcsó Peugeot

2012-11-09 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Hírek, Kiemelt - hozzászólás 18

Peugeot 301 (fotó: Biró Csongor)

Még nem árulták el az árát, de az biztos, hogy a Peugeot 301-es alapára 3 millió forint alatt lesz. A négyajtós kocsinak nagy a csomagtere, hátul is kényelmes, de a kompromisszumok autója.

Peugeot 301 (fotó: Biró Csongor)

Bár az importőr a tapasztalatok szerint a magánszférából keresi a kocsi jövendőbeli vevőit, a 301-es Peugeot kiváló flottaautó: olcsó, igénytelen, egyszerű, tartós, biztonságos, kényelmes és takarékos.

Peugeot 301 (fotó: Biró Csongor)

Peugeot 301 (fotó: Biró Csongor)

Az afrikai, ázsiai és balkáni piacokra tervezett 301-es Peugeot hamarosan kapható lesz Magyarországon, az első autók már megérkeztek az importőrhöz. Egyhatos dízelmotorral kipróbáltuk, a pesti forgatagban hajtottuk meg néhány kilométer erejéig. Hossza 4,44 méter, vetélytársaitól robusztus felépítése különbözteti meg.

Peugeot 301 (fotó: Biró Csongor)

Peugeot 301 (fotó: Biró Csongor)

A célországok elvárásaihoz tökéletesen alkalmazkodik a dízel- és benzinmotorok legújabb nemzedéke is; a teljesítményskála 72 és 115 lóerő között húzódik, az erőátvitel manuális- , robotváltó vagy automata lehet (1.2 l VTi 53 kW (72 LE) manuális- vagy robotváltó, 1.6 l VTi 85 kW (115 LE) manuális- vagy automata, 1.6 l HDi 68 kW (92 LE) manuális sebességváltó).

Peugeot 301 (fotó: Biró Csongor)

Peugeot 301 (fotó: Biró Csongor)

Komfortfelszerelése (elektronikus klíma, MP3-as rádió Bluetooth kihangosítóval és USB-csatlakozóval, csomagtartó-távnyitás, tolatássegítő stb.) átlagosnak számít, az alapfelszereltség ESP-t, négy légzákot, központi zárt és elektromos ablakemelőket sorol. A klíma csak a második felszereltségi szinttől széria.

Peugeot 301 (fotó: Biró Csongor)

Peugeot 301 (fotó: Biró Csongor)

A spanyolországi Vigóban gyártott új Peugeot 301 világpremierjére a Párizsi Autószalon sajtónapjain került sor. Értékesítése november 1-jétől Törökországban kezdődik, ezt követi Közép- és Kelet-Európa, Oroszország, Ukrajna, Görögország, a Maghreb-országok, Közép-Kelet, az Öböl-országok és egyes latin-amerikai államok, majd a második szakaszban Kína.

Peugeot 301 (fotó: Biró Csongor)

A 301-es csomagtartója 506 liter, az emelő karjai azonban sok helyet elrabolnak a hasznos térből, nyitása csak bentről vagy kulcsról lehetséges. Az olcsóság hangulatát leginkább itt érhetjük tetten, hajszálvékony pozdorja lemez és vékony filc borítja, a csomagtérajtó egyetlen négyzetcentiméterére sem jutott borítás. A hátsó ülés lábtere nagy, a komfortot rontja a fejtámla nélküli fejtámasz, ami gondot okozhat egy esetleges ráfutásos ütközésnél. Állítólag azért lett ilyen, mert a kocsi fő vadászterülete Kína lesz, ahol sofőrös limuzinként használva kényelmesen alhatnak benne a főmuftik. A 2/3–1/3 arányban osztott hátsó üléstámla egyetlen kézmozdulattal előredönthető, így a térfogat növelhető.

Peugeot 301 (fotó: Biró Csongor)

Címkék ,

Kapcsolódó anyagok

Szóljon hozzá!