KKV Plusz

Jól vizsgáztak a márkaszervizek

2012-11-12 Szerző: kkv Rovat: Autó, Tanácsok - hozzászólás 21

Az ADAC idén is elkészítette németországi szerviztesztjét, amely során az országos lefedettséggel rendelkező A.T.U. (Auto-Teile-Unger) független szerviz hálózat érte el a legrosszabb eredményt: a szúrópróbaszerű ellenőrzésen mindössze az esetek 28 százalékában találták meg a javításra váró autók hibáit.

A Bosch Car Service műhelyeiben ez a szám 40 százalékot ért el, azonban náluk született az elmúlt évek leggyengébb teljesítménye: az egyik műhely mindössze 17 pontot szerzett a 100-ból. Összehasonlításként: a márkaszervizek az esetek 88 százalékában találták meg a vizsgált autók hibáit – adta hírül az MGE.

A vizsgálat során az ADAC munkatársai öt különböző modellt vittek öt német nagyvárosba, ahol a kocsikat azonos problémával adták le egy márkaszervizbe, illetve az A.T.U. és a Bosch hálózat műhelyeibe. A teszt idején így összesen 75 szervizállomást látogattak meg, ahol 100-as skálán értékelték az ott tapasztaltakat. Az eredmények széles spektrumban mozogtak, ugyanis a legjobbnak számító 100 pontos teszteredménnyel szemben született mindössze 17 pontos teljesítmény is, amelyet egy hamburgi Bosch szerviz ért el.

Az inkognitó  javítások esetében a szervizek feladata az volt, hogy megtalálják a hibákat. Ez egyszerűnek is számított abban az esetben, amennyiben a kocsikat szakszerűen, a hibák felderítéséhez szükséges előírt lépéseket betartva nézték át. A márkafüggetlen szervizhálózatoknak azonban viszonylag gyakran problémát jelentett, hogy az autó típusához és korához illő szerelési protokollt kövessék. Ennek eredménye pedig az volt, hogy a rossz hibakeresési módszer miatt sok esetben nem találták meg a probléma forrását. Az eredmények összesítésekor idén új szempontokat is figyelembe vett az ADAC: ha a főbb ügyfélkezelési pontok hiányosak, vagy kritizálhatóak voltak (pl. munkafelvétel menete, szerződés másolatának átadása, számlarészletezés), akkor ez pontlevonással járt az végelszámolásnál.

A felmérésből egyértelműen látható, hogy a márkaszervizek jobban teljesítettek a tesztek során: az esetek 88 százalékában ugyanis minden hibát megtaláltak a javításra vitt autókon. A márkaszervizek átlagosan kiváló eredménye mellett különösen jól szerepelt a szervizteszten a Mercedes, az Audi és a Volkswagen, mivel mind az öt szerelőműhelye „nagyon jó” minősítést kapott.

A tapasztalatok azt mutatták tehát, hogy a rossz javítási arány miatt rizikós független szervizbe vinni a kocsikat, amin az sem tud kozmetikázni, hogy a tesztvásárlók esetenként, – például a Bosch szervizekben -, jónak ítélték a kiszolgálást.

Címkék , , , ,

Kapcsolódó anyagok

Szóljon hozzá!

Best File & Document Management Plugin
WordPress Download Manager
Kiemelt anyagaink
  • Sikert hozott az internet a könyvkiadásban is – Dobos Tamás interjú
  • Rekordszámú nevezés érkezett az innovációs seregszemlére
  • Beköszöntött a vezetékes telefonszolgáltatások reneszánsza
  • Együttműködik az Invitel Csoport és a Nemzeti Kibervédelmi Intézet
  • Ismét InnoMax Díj: fókuszban a mindennapokat jobbá tevő fejlesztések
  • Fellendülés és növekvő kockázatok: az építőiparnak fel kell készülnie
  • A munkaidő felét már irodán kívül töltjük
  • Miért hoz üzleti előnyt az ingyenes wi-fi?
  • Hogyan írjunk meggyőzően egy klasszikus módszerrel?
  • A szünetmentes és biztonságos munka záloga
  • Készüljön a nyári sporteseményekre üzleti TV szolgáltatással
  • Egyedi megoldás a csökkenő fejlesztői kapacitásokra
  • Az Ön cége már megtalálható az interneten?
  • Érkezik az olcsó Photoshop alternatíva Windowsra is.
  • A láthatóság létkérdés a magyar kisvállalatok számára