KKV Plusz

Nissan Navara teszt: munkásököl

2012-11-29 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek - Nincs hozzászólás

Munkaautó a Navara, de ahová négy melós befér, ott a főnöknek is marad egy hely. Ráadásul a legjobb hely. A Nissan pickupját jó vezetni, kiszolgálja a cégvezető kényelmét, miközben egy haszonállat munkabírását adja.

Nissan Navara (fotó: Biró Csongor)

Hogy néz ki?
Az utólagos beépítésű Pioneer navigációs és szórakoztató rendszerrel előbb meggyűlt a bajom, egyszerűen nem tudtam kezelni, vezetés közben használhatatlan. Persze vezetés közben csak vezetni szabad, de mégis, ha egy új rádióadót szeretnék keresni, nem kéne ahhoz 20-30 percet matatni egy parkolóba behúzódva. Aztán a fiam segített, ő mégiscsak közelebb van az okostelefonok világához. Miután megbarátkoztam a készülékkel, az érintésre működő képernyőjén a zenék és rádióműsorok lejátszása mellett Bluetooth-os telefonomat is tudtam kezelni. A navigáció egyébként érthető és viszonylag pontos, a tolatókamera képe a visszapillantó tükörben jelenik meg. Ezt először a Kia Soulban láttam, a kis képernyő nagy segítségünkre van. A hatalmas kocsival nagyon nehéz a parkolás, annyi a szerencsénk, hogy a padkára gond nélkül felhajthatunk. Tolatóradar nem volt a tesztautóban, ezt ajánlom beszerelni, mert tényleg nagyon messze van a jármű vége.

Nissan Navara (fotó: Biró Csongor)

A kesztyűtartó dupla rekeszes, van pár deciliter hely a könyöktámaszban is, pohártartót négy utas használhat, de csomagtartónk az nincs, hacsak 8-900 ezer forintért nem födjük be a platót. A plató kulccsal zárható, rögzítő fülek és sínek segítik a rakodást.

Nissan Navara (fotó: Biró Csongor)

A kormány multifunkciós, a tempomatot is innen kapcsolhatjuk. Személyautósra tervezték az utasteret, elöl könyökben szűk a kocsi, hátul mindenütt. Melósok szállítására, rövidtávon elmegy, de hosszabb úton kényelmetlen a meredek háttámla és a rövid ülőlap, a beltér szűkössége is nyomasztó lehet három felnőttnek. Hátul üldögélve várakozás közben is elgémberedtek a tagjaim. A ki- és a beszállás körülményes és nehézkes, szerencsére van fellépő. A hátsó ülés felhajtható, alatta találjuk elrejtve az egészségügyi ládát és az izzókészletet. Az emelőt ne ott keressük, azt a háttámla mögé préselték be.

Nissan Navara (fotó: Biró Csongor)

Hogy megy?
A két évvel ezelőtti ráncfelvarrásnál 190 lóerőre nőtt a 2,5 literes turbódízel motor teljesítménye. A korábbi 170-nel sem volt gyenge a szexis nagyvas, de ez a 20 lóerő plusz igazi izomállattá teszi. Lenyűgöző az indulás, felsüvít a turbó, felbőg a 2,5 literes motor, olyan az ember érzése, mintha egy gleccseren csúszkáló reaktorban ülne. A váltó hatos fokozata hosszú, kényelmesen elautózgatunk benne. 1000-es fordulaton 50-es tempóval lehet pöfögni vele a legmagasabb fokozatban, de ugyanebben a 160-as tempó is kényelmesen tartható autópályán. Hátramenetbe azonban nehezen kapcsoljuk, olyan messze kell kitolni jobbra a váltót, hogy ha nem lennék bekötve, beesnék az anyósülés elé. Ezért is hasznos a tolatókamera, azzal ellenőriztem, hogy bevette-e a rükvercet.

Nissan Navara (fotó: Biró Csongor)

Milyen vezetni?
Bármennyire életszerűtlen, autópályán jól érzi magát a belső sávban, képes tartani a tempót a forgalommal és nem is villogják le. Ez a hatalmas autó meglepően kevés tüzelőanyaggal beéri, a 300 kilométeres teszt során vezettem országúton, autópályán, és terepen, álltam vele dugóban, mégis 8,5 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként átlagban. A kedvező érték elérésében közrejátszott az is, hogy összkerékhajtást nem használtam és nem is szállítottam vele terhet. Hatótávja így 800 kilométer fölött alakult.

Nissan Navara (fotó: Biró Csongor)

A hétköznapokban a hátsókerékhajtás bőven elegendő, farolni csak nagy gázzal és csúszós aszfalton lehet, de ott könnyen. Összkerékhajtást, hátsó differenciálzárat terepen sem kellett használnom. A Navara négykerékhajtását a Nissan jól bevált kapcsolható 4WD rendszere adja, amely alaphelyzetben a hátsó kerekeket hajtja, a 4WD hajtásmód bekapcsolásakor pedig 50/50 százalékban osztja meg a nyomatékot az első és a hátsó kerekek között.

Nissan Navara (fotó: Biró Csongor)

Annyira masszív az autó, hogy kéttonnás üres tömegének dacára bárhová bemerészkedhetünk vele, a 228 milliméteres hasmagasságának, 32, 18,5 és 20 fokos terepszögeinek, 39 fokos kapaszkodóképességeinek alig van akadálya, pontosabban csak az itt felsorolt fizikai paraméterek a határai. Terepen olyan könnyedén halad, mintha párnázott lenne. A terepezés újabb dimenzióját ismertem meg: a gyors terepjárást. Ahol más járművel 15-20 kilométer/órával felezőben félve cammogunk, ezzel 50-60-as tempóval száguldunk, csak győzzük kibírni az ugratásokat – a kocsi bírja, az utasaink és belső szerveink kevésbé.

Nissan Navara (fotó: Biró Csongor)

Erős létraalvázához elöl független, kettős keresztlengőkaros, tekercsrugós felfüggesztés, hátul erős laprugókon keresztül merev hátsóhíd csatlakozik. Ez a megoldás biztosítja, hogy a lehető legnagyobb legyen a hasznos teherbírás, a Navara 3 tonnás fékezett utánfutót vontathat, ez a változata legfeljebb 845 kilóval terhelhető.

Nissan Navara (fotó: Biró Csongor)

Mennyibe kerül?
A Nissan Navara tengelytávja 3200 milliméter, platóján a kerékjáratok közötti legkisebb szélesség 1130 milliméter, hossza 1611 milliméter, ami lehajtott hátfallal 2162 milliméterre növelhető. A kocsi alapára 6,57 millió forint plusz áfa, de a jobban felszerelt változatokért akár tízmilliót is fizethetünk. Az I-Way felszereltség kompromisszum a kényelem és a praktikum között. A Navara I-Way alapfelszerelésének része a továbbfejlesztett Pioneer műholdas navigációs rendszer a 6,1 hüvelykes színes képernyővel. A 2 DIN méretű egység teljes mértékben illeszkedik a Navara műszerfalába, és tartalmazza a szórakoztató és kommunikációs rendszert is (Bluetooth-os mobiltelefon-kapcsolódás, audiorendszer AM/FM rádióval és CD-lejátszóval, valamint USB-csatlakozóval rendelkező hanghordozók használati lehetőségével).

Nissan Navara (fotó: Biró Csongor)

Nissan Navara
Alapár: 6,57 millió forint (nettó)
Tesztautó ára: 8,44 millió forint (nettó) (I-Way és prémium felszereltség)
Autó ára KKV normafelszereltséggel (négy elektromos ablakemelő, ködlámpa, automatikus klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ESP, tempomat, tolatóradar): 6,83 millió forint(nettó) (I-Way felszereltség)
Gépjárműadó: 48 300 forint/év
Cégautóadó: 264 000 forint/év
Üzemanyagköltség: 554 625 forint/év (15 000 kilométer, 10 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 435 forintos dízelár)

Címkék , , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok

Szóljon hozzá!