KKV Plusz

Isuzu D-Max teszt: boldog melós

2012-12-05 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek - Nincs hozzászólás

Trónkövetelővé lépett elő az Isuzu D-Max a magyar piacon, november végéig 127 pickup talált gazdára, megelőzve a magyar piacon hagyományosan kedvelt Mitsubishi L200-ast. A hazai rangsor ötödik helyéről cserkészi a negyedik helyen tanyázó Navarát.

Isuzu D-Max (fotó: Biró Csongor)

Hogy néz ki?
Pofás külsőt kapott a legújabb igásló, a szúrós szemű D-Max friss külseje a legdögösebb a japán pickupok között. De hogy nem a csinosságról szól minden, jól példázza, hogy elődjéhez képest jelentősen nőttek a méretei. Hossza 5035 milliméterről 5296-ra, szélessége 1770 milliméterről 1860-ra, tengelytávja 3050 milliméterről 3095 milliméterre nőtt. Az utastérben is érezhető a változás, de az igazi nyertes a plató lett, annak hossza 1380 milliméterről 1552-re, szélessége 1525-ről 1530-ra nőtt, igaz, a raktér magassága 15 milliméterrel csökkent.

Isuzu D-Max (fotó: Biró Csongor)

A beltér modernebb lett, azonban kopogós műanyagok vesznek körül, jobb tőlük távol maradni. A sofőr kezében szerencsére jó fogású kormány van, a kapcsolók kézre esnek, a tartozékként beépített Pioneer navigációs és szórakoztató rendszer kezelése borzalmas. Cserébe megmutatja, merre menjünk és kihangosítja a telefonunkat. Tesztautónkat LS Plus  felszereltségben állították ki, az elektromos ablakok és tükrök mellett automatikus klímának, tempomatnak és ülésfűtésnek örülhettünk.

Isuzu D-Max (fotó: Biró Csongor)

Hogyan megy?
A sajtóanyag szerint az Isuzu D-Max kategóriája legalacsonyabb légellenállási együtthatójával bír, ami a fogyasztásra van kedvező hatással. Vegyes, kétszáz kilométeres használatban terepezés nélkül 7,2 literes átlagfogyasztást mértünk száz kilométerenként.

Isuzu D-Max (fotó: Biró Csongor)

A korábbi D-Max motorját is lecserélték, a két opcióból maradt egy, de a 2,5 literes Euro 5-ös erőforrás 163 lóerős, 400 newtonméteres legnagyobb nyomatékát már 1200 percenkénti fordulatnál leadja.

Isuzu D-Max (fotó: Biró Csongor)

Bár az aszfaltról nem tértünk le vele, terepen is megállja a helyét. Erre garancia elöl 30 fokos, hátul 23 fokos terepszöge, 49 fokos dőlésszöge valamint 235 milliméteres hasmagassága. A pickup terhelhetősége a tesztelt változatban 1055 kilogramm, háromtonnás fékezett terhet vontathat.

Isuzu D-Max (fotó: Biró Csongor)

Milyen vezetni?
Teljesen új kerékfelfüggesztést kapott a D-Max, elöl független, kettős keresztlengőkaros, tekercsrugós, hátul hosszabbak a laprugók. A lengéscsillapítók gáztöltésűek. Az úthibákon olyan könnyedén hajt át, mint friss aszfalton az úthenger. A kátyúkat, a gödröket alig érezzük. A sebességfokozatok rövidek, hatodikat nyolcvan kilométer/órás sebesség alatt nem érdemes váltani, mert fullad és rángat, ahogy ötödiket sem javallott hatvanas tempó alatt. A negyediket és a harmadikat szereti városban.

Isuzu D-Max (fotó: Biró Csongor)

Biztonságunkra alapáron hat légzsák és ESP felügyel, az összkerékhajtás 100 kilométer/órás sebességig kapcsolható. Ha komolyabb terepen haladunk felezőt is használhatunk. A frissen leesett decemberi hóban hátsó-kerékhajtással autóztunk. Csapkodja a fenekét, óvatosan kell kezelni a gázt, nem egy kezes bárány csúszós úton a kocsi. Oldalról nem birkózott meg egy egyszerű padkával, míg három kerékkel sikerült felállnom, a bal hátsó az istennek sem mászott fel, csak csúszott a padka mellett, mint egy ellőt lábú vaddisznó. A veszélyes mutatványt a forgókapcsoló 4H állásba tekerése szüntette meg, az első kerekek könnyedén felrántották a havas járdára a platóst.

Isuzu D-Max (fotó: Biró Csongor)

Mennyibe kerül?
A piacon az egyik legjobb ajánlat az Isuzué, szimpla kabinos változatban 4×4 hajtással 4,89 millió forintért juthatunk hozzá, a dupla kabinos változatért 5,59 millió forintot, az általunk tesztelt, elektromosan állítható bőrüléses, LS Plus felszereltségű kocsiért 6,49 millió forintot kérnek el.

Isuzu D-Max (fotó: Biró Csongor)

Isuzu D-Max
Alapár:  5,59 millió forint (nettó)
Tesztautó ára: 6,49 millió forint (nettó)
Autó ára KKV normafelszereltséggel (négy elektromos ablakemelő, ködlámpa, automatikus klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ESP, tempomat – tolatóradar nélkül): 6,09 millió forint (nettó, LS felszereltség)
Gépjárműadó: 41 400 forint/év
Cégautóadó: 264 000 forint/év
Üzemanyagköltség: 469 800 forint/év (15 000 kilométer, 7,2 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 435 forintos dízelár)

Címkék , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok

Szóljon hozzá!