KKV Plusz

Porsche Hungaria: stagnált az autóértékesítés idén

2012-12-11 Szerző: MTI Rovat: Autó, Hírek, Kiemelt - Nincs hozzászólás

A Porsche Hungariának (PH) sikerült megőriznie vezető, mintegy 30 százalékos részesedését az idén stagnáló újautópiacon – közölte Eppel János, a Volkswagen konszern márkáinak magyarországi importőre, a Porsche Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója kedden sajtótájékoztatón, Budapesten.

Elmondta: a belföldi újautópiac az idén sem moccant, noha egy évvel ezelőtt már a növekedés megindulására számítottak a kereskedők a 2009 óta tartó helyben járás után. Az idén is mintegy 58 ezer új személygépkocsi és mintegy 12 ezer kishaszonjármű kerül forgalomba Magyarországon, és ugyanerre lehet számítani 2013-ban. A kishaszonjárművek piacán a PH részesedése 17 százalékos.

Eppel János megjegyezte: hónapról hónapra tapasztalható 10 százalék körüli ingadozás az értékesítésben, és az év végéig pár százalékos növekedés is lehetséges, de ez nem a belföldi vásárlói kedv megerősödésének tulajdonítható, hanem annak, hogy európai uniós vevők is kihasználják a magyarországi alacsony regisztrációs adót. Az ügyvezető igazgató beszámolt arról, hogy a PH márkáiból az idén mintegy 17 ezer autót értékesítettek. Volkswagenből és Skodából 6500-6500 kelt el, Audiból több mint 1900, Volkswagen kishaszonjárműből megközelítőleg 2000. A válságot leginkább a Seat sínyli meg, értékesítése nem volt számottevő, holott a csúcsévek idején még évente több mint 5000 fogyott belőle. A PH-nál is a piacihoz 70 százalékhoz hasonlóan magas arányú a céges vevők száma, a Skoda márkánál még ennél is több, 80 százalék.

Eppel János kitért arra, hogy az idén némileg javult az autókereskedelemben a jogszabályi környezet, példaként említette a regisztrációs adó csökkenését, ami jelentősen serkentette a használtautó-importot. Ide sorolta az is, hogy az autó tartós bérlete és lízingje esetében is visszaigényelhető az áfa. A csillapodó árfolyammozgások pedig kiszámíthatóbbá tették a gépjárműimportőrök gazdálkodását – tette hozzá. A piac legfőbb problémájának nevezte a márkakereskedések és márkaszervizek válságát, amely jelentősen megritkította az egykor még évi 200 ezer darabos újautó-értékesítésre berendezkedett  hálózatot. A korábbi 1200 hazai márkakereskedőből jelenleg 600-650 tud működni. A PH egykori 115 kereskedéséből is mostanra már csak 85 működik, az idén is mintegy 10 százalék szállt ki a piacról – közölte kérdésre válaszolva.

Elmondta: a biztosítóknál a készpénzes kárrendezés korlátozása, illetve a céges autójavítási számla egy részének visszaigényelhetősége a hivatalos szakszervizek felé tereli vissza az autósokat a feketeszervizektől, azonban további lépések is szükségesek lennének.  Tájékoztatott arról, hogy az autós szakmai szervezetek több javaslatot is megfogalmaztak és eljuttattak a törvényhozásba annak érdekében, hogy csökkenjen a területen mintegy 50 százalékosra becsült feketegazdaság aránya. Javasolják egyebek között az autók számára a minden káreseményt rögzítő központi nyilvántartás létrehozását, az áfa kikerülhetőségének megszüntetését a használt autók magánimportjánál, és a külföldi rendszámú autók használatának szigorú ellenőrzését is. A Porsche Hungaria Kft. az idén a 2011. évihez hasonló, mintegy 200 milliárd forint árbevételre számít.

Címkék ,

Kapcsolódó anyagok

Szóljon hozzá!