KKV Plusz

Ford B-Max teszt: jótékonykodó cégautó

2012-12-26 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

Mindenki a B-Max újszerű, csuklópántos első ajtóiról és a hátsó tolóajtókba integrált középső karosszéria-oszlopáról beszél, pedig a Ford legújabb egyterűje több mint egy innovatív ajtó. Kiváló kisautó nagy térrel.

Ford B-Max (fotó: Biró Csongor)

Ford B-Max (fotó: Biró Csongor)

Hogy néz ki?
A C-Maxszal elindított dizánjba illik bele a B-Max, távolról keverjük nagyobb testvéreivel. A ki- és beszállás kényelmes a hátsó sorba is, a különleges ajtónak csak egy hibája van, menet közben belülről nyitható, ami elég veszélyes, ha komisz kölykökkel utazunk. Ekkor érdemes elébe menni a tragédiáknak és hagyományos megoldással (reteszeléssel) gyerekzárral rögzíteni a hátsó ajtókat. Volt tolóajtó, nincs tolóajtó. Természetesen kívülről nyitható. Cégautóként használva nem kell félnünk attól, hogy munkatársunk vagy ügyfelünk kiugrik a nyitott ajtón.

Ford B-Max (fotó: Biró Csongor)

A B-Max az első európai piacra szánt Ford, amelyben megtalálható a sync hangvezérlésű fedélzeti kommunikációs rendszer. Ennek része a vészhelyzeti asszisztens is. A sync segítségével egyszerű hangparancsokkal vezérelhetjük a zenelejátszót és a mobiltelefonunkat, mindemellett a rendszer SMS-eket is képes felolvasni. A B-Max bizonyos változataiban koccanásgátló is helyet kap. Az alacsony sebességen működő biztonsági rendszer lassú forgalomban segít megelőzni a koccanást, szükség esetén helyettünk fékez.

Ford B-Max (fotó: Biró Csongor)

Az első és hátsó ajtók egyidejű nyitásával rendkívül tágas ajtónyílás tárul fel. A több mint 1,5 méter széles nyílás megkönnyíti a ki- és beszállást a hátsó ülésre, a gyerekek beültetését a gyermekülésbe, illetve a ki- és bepakolást egy nagyobb bevásárlás után. A flexibilis, 60/40 arányban osztható hátsó üléssor egyetlen mozdulattal síkba dönthető. Az első utasülés is ledönthető, így az autó elejétől a végéig sík padlójú raktér alakítható ki, amelyen akár 2,34 méter hosszú tárgyak is szállíthatók. A raktér alaphelyzetben 318 literes (kerékjavító szettel), az ülések leöntésével 1386 literes űrtartalommal számolhatunk.

Ford B-Max (fotó: Biró Csongor)

A kocsi töréstesztje ötcsillagos, az első és a hátsó ajtók struktúráját ultraerős bóracéllal erősítették meg a fő teherviselő pontokon annak érdekében, hogy oldalütközés esetén kellő védelmet nyújtsanak, így az egész ajtókeret közreműködik az ütközési energia elnyelésében, mint egy virtuális oszlop. A karosszéria és az ajtók szerkezetének mintegy 58 százaléka nagy, illetve ultra-nagy szilárdságú fémekből készült, ami nemcsak kellő védelmet és szilárdságot biztosít, hanem a súlycsökkentést is lehetővé tette.

Hogy megy?
1,4 literes benzinmotorja nem mai darab, 90 lóereje mindaddig megfelelően mozgatta a B-Maxot, amíg nem pakoltuk tele macskakajával (kábé 3-400 kilónyit vittünk a szentendrei Árvácska állatmenhelynek a Ford Magyarország jótékonysági felajánlásából). 128 newtonméteres nyomatéka halvány, megpakolva az emelkedőkön elvérzik az autó.

Ford B-Max (fotó: Biró Csongor)

A B-Maxban számos olyan technológia működik, amelyek segítenek a fogyasztás és a CO₂-kibocsátás csökkentésében. Ilyen például a stop-start rendszer, ami alapjáraton leállítja a motort, az eco üzemmód vezetőtájékoztató rendszer, ami segít a lehető leggazdaságosabban vezetési stílus kialakításában, a fokozatvisszajelző, ami jelzi a fokozatváltás optimális pillanatát; vagy a regeneratív töltés, ami haladás közben a lehető leggazdaságosabb módon tölti az akkumulátort. Utóbbi és a stop-start az 1,4 literes motorhoz nem elérhető, így tesztünk során nem sokat spóroltunk.

Ford B-Max (fotó: Biró Csongor)

Milyen vezetni?
Meglepően jó vezetni a kocsit, a legfontosabb kapcsolók kézre állnak, a középkonzol gombtengerét persze szokni kell, a rövid teszten nem is állítottam rajta semmit. Futóműve jól csillapít, még macskaköves rossz úton sem panaszkodtunk, érződik, hogy romániai utakon edzették.

Ford B-Max (fotó: Biró Csongor)

Mennyibe kerül?
A Ford B-Max ára vonzó lehet a kis és középvállalkozások számára, az általunk tesztelt 1,4 literes motorral 3,99 millió forintba kerül. Tesztautónk gazdagabb felszereltségéért további 1,5 milliót fizethetünk, de ha csak a legszükségesebbeket választjuk (automatikus klíma, automatikus fényszóróvezérlés, esőérzékelő ablaktörlő, tolatóradar, mp3-lejátszós rádió), akkor 5 millió forintból megússzuk a vételt. Az ESP széria, a stop-start és a városi koccanásgátló az 1,4 literes motorhoz nem társítható.

Ford B-Max (fotó: Biró Csongor)

Ford B-Max 1.4
Alapár:  3,99 millió forint
Tesztautó ára: 5,5 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (négy elektromos ablakemelő, ködlámpa, automatikus klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ESP, tempomat, tolatóradar): 5,06 millió forint
Gépjárműadó: 22 770 forint/év
Cégautóadó: 105 600 forint/év
Üzemanyagköltség: 441 000 forint/év (15 000 kilométer, 7 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 420 forintos benzinár)

Ford B-Max (fotó: Biró Csongor)

Címkék , , ,

Kapcsolódó anyagok