KKV Plusz

Ford B-Max teszt: kisautó nagy térrel

2013-02-19 Szerző: Biró Csongor Rovat: Kiemelt, Tesztek

A B-Max olyan, mint egy egészségesen felhizlalt Fiesta, amelyet még a vasorrú bába is elfogadna cégautónak. 1,4-es benzinmotorral, jól felszerelve vallattuk. Könnyen megeredt a nyelve, mindent elmondott.

Ford B-Max

Ford B-Max

A B-Max újszerű, csuklópántos első ajtóit és a hátsó tolóajtókba integrált középső karosszéria-oszlopot már többször is megcsodáltuk, most lássuk, hogyan teljesítette a kocsi a hétköznapokon.

Ford B-Max (fotók: Biró Csongor)

Ford B-Max (fotók: Biró Csongor)

Hogy néz ki?
Tetszetős a B-Max, a laikusok keverni fogják a C-Maxszal, sőt még az S-Maxszal is keverhetik. Annál jobb nekünk, nagyobbnak érezhetjük magunkat benne. Pedig nem nagy autó a B-Max, vállban szűk elöl is, minduntalan összeérünk, a mellettünk ülőkkel. Harmonikus kapcsolatban ez nem is baj. A tolóajtó parádés, szűk helyeken is bátran kirakhatjuk hátsó utasainkat.

Ford B-Max

Ford B-Max

A B-Max az első európai piacra szánt Ford, amelyben megtalálható a sync hangvezérlésű fedélzeti kommunikációs rendszer. Ennek része a vészhelyzeti asszisztens is. A sync segítségével egyszerű hangparancsokkal vezérelhetjük a zenelejátszót és a mobiltelefonunkat, mindemellett a rendszer SMS-eket is képes felolvasni. Utóbbit nem próbáltam, talán nem is kaptam azon a héten üzenetet, a telefon kihangosítása olyan egyszerű, mint betalálni egy üres kapuba.

Az első és hátsó ajtók egyidejű nyitásával rendkívül tágas ajtónyílás tárul fel. A több mint 1,5 méter széles nyílás megkönnyíti a ki- és beszállást a hátsó ülésre, a gyerekek beültetését a gyermekülésbe, illetve a ki- és bepakolást egy nagyobb bevásárlás után. A flexibilis, 60/40 arányban osztható hátsó üléssor egyetlen mozdulattal síkba dönthető. Az első utasülés is ledönthető, így az autó elejétől a végéig sík padlójú raktér alakítható ki, amelyen akár 2,34 méter hosszú tárgyak is szállíthatók. A raktér alaphelyzetben 318 literes (kerékjavító szettel), az ülések leöntésével 1386 literes űrtartalommal számolhatunk.

Ford B-Max

Ford B-Max

A kocsi töréstesztje ötcsillagos, az első és a hátsó ajtók struktúráját ultraerős bóracéllal erősítették meg a fő teherviselő pontokon annak érdekében, hogy oldalütközés esetén kellő védelmet nyújtsanak, így az egész ajtókeret közreműködik az ütközési energia elnyelésében, mint egy virtuális oszlop. A karosszéria és az ajtók szerkezetének mintegy 58 százaléka nagy, illetve ultra-nagy szilárdságú fémekből készült, ami nemcsak kellő védelmet és szilárdságot biztosít, hanem a súlycsökkentést is lehetővé tette.

Jól felszerelt, Titanium tesztautó jutott nekem, mindent beletettek, ami egy cégautóban is fontos lehet: Bluetooth, tolatókamera, automatikus klíma, LED-es nappali fény, tempomat, USB-csatlakozó, állítható, multifunkciós kormány. Jól összerakott a kocsi, a román ipar egy remekművével dolgunk, a B-Max-ot ugyanis Craiován gyártják.

Ford B-Max

Ford B-Max

Kitágítja a teret, jó a kilátás a kocsiból, könnyen lehet vele parkolni, ebben segítségünkre vannak a parkoló radarok és a tolatókamera, amelynek még zoom funkciója is van.

Ford B-Max

Ford B-Max

A hátsó ülésen elfér két ember, az ülőlapok rövidek. Utaztam hátul is benne, élveztem a jó kilátást. A mögöttem többet utazó fiam nem volt ilyen elnéző a B-Max hibáival szemben. Szerinte túl nagyot üt az úthibákon a hátsó futómű, fárasztó, hogy nincs az ajtón más kocsiban oly megszokott könyöklő és a nehéz ajtómozgatást is kifogásolta. A csomagtérajtó sem könnyű, a tárhely elégséges, ha síkba akarjuk dönteni a hátsó üléseket, akkor meg kell emelnünk a csomagtér padlóját. Megtehetjük, mert duplaaljú. Várakozni jó a kocsiban, ha előrehajtjuk a jobb első ülést, kényelmesen feltehetjük rá a lábunkat. A berendezés szerény, de nem sikít le róla az olcsóság, a Fordtól megszokott zavaros középkonzolt a teszt végére megszoktam.

Hogy megy?
1,4 literes benzinmotorja nem mai darab, 90 lóereje azonban magabiztosan mozgatja a kocsit. 128 newtonméteres nyomatékának árnyoldalait csak akkor érezzük, ha megpakolva emelkedőkre hágunk. Ehhez a motorhoz nem társítható startstop, a megfelelő fokozat választására azonban figyelmeztet.

Ford B-Max

Ford B-Max

Az ötszáz kilométeres tesztet 6,8 liter/100 kilométeres fogyasztással zárta a kocsi, téli üzemben és főleg elővárosban hajtottam vele.

Ford B-Max

Ford B-Max

Milyen vezetni?
Meglepően jó vezetni a kocsit, a legfontosabb kapcsolók kézre állnak, a középkonzol gombtengerét persze szokni kell. Futóműve jól csillapít, még macskaköves rossz úton sem panaszkodtunk, érződik, hogy romániai utakon edzették. A kormány precíz, váltója mindaddig hibátlan, amíg nem kell hátramenetbe váltanunk. Olyankor néha megadja magát, és kínlódni kell, amíg végre beveszi. A kanyarokat szereti, pont úgy kanyarodik, mint egy Focus.

Ford B-Max

Ford B-Max

Mennyibe kerül?
A Ford B-Max ára vonzó lehet a kis és középvállalkozások számára, az általunk tesztelt 1,4 literes motorral 3,99 millió forintba kerül. Tesztautónk gazdagabb felszereltségéért további 1,5 milliót fizethetünk, de ha csak a legszükségesebbeket választjuk (automatikus klíma, automatikus fényszóróvezérlés, esőérzékelő ablaktörlő, tolatóradar, mp3-lejátszós rádió), akkor 5 millió forintból megússzuk a vételt. Az ESP széria, a stop-start és a városi koccanásgátló az 1,4 literes motorhoz nem társítható.

Ford B-Max

Ford B-Max

Ford B-Max 1.4
Alapár:  3,99 millió forint
Tesztautó ára: 5,5 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (négy elektromos ablakemelő, ködlámpa, automatikus klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ESP, tempomat, tolatóradar): 5,06 millió forint
Gépjárműadó: 22 770 forint/év
Cégautóadó: 105 600 forint/év
Üzemanyagköltség: 428 400 forint/év (15 000 kilométer, 6,8 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 420 forintos benzinár)

Címkék , , , ,

Kapcsolódó anyagok