Volvo V40 Cross Country teszt: mennyit számít négy centi?

2013-02-25 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

A V40-es Volvo már pőrén is egy szép autó, de a terepes gyári csomaggal felvértezett V40 Cross Country különleges jelenség. Vonzó a szemnek, kedves a szívnek és terhes a pénztárcának.

Volvo V40 Cross Country (fotók: Biró Csongor)

Volvo V40 Cross Country (fotók: Biró Csongor)

Hogy néz ki?
A főleg középvezetői cégautónak kiváló V40 Cross Country a négy centis hasmagasságának köszönhetően nagyobb szabadságot kínál vezetőjének, de a padkák és rossz földutak könnyebb legyőzésén kívül mást nem ad. A terepes csomag 360 ezer forintba kerül, ezért a megemelt padlón kívül nagyobb kerekeket, pofásabb orrot és látványos műanyag védőelemeket kapunk. Aki 4×4-es hajtásra vágyik, annak a T5-ös motort kell választania, de jobban jár egy XC60-assal vagy egy összkerekes V70-essel. A Volvo ezzel a kocsival nem a szaporodó kompakt hobbiautók közé akar beférkőzni, arra ott lesz majd a hamarosan érkező Volvo XC40, a V40 Cross Country a gourmandokat szolgálja, ki, azokat, akik valami különlegességre vágynak. Volt szerencsém látni egy ilyen vásárlótriót, akik szinte már a szalonba belépve elkiáltották, hogy megvesznek egy Cross Countryt. Dolgozott bennük a tévéreklám, izgatottan válogatták a színeket, a legrikítóbb aranyszínt választották.

Volvo V40 Cross Country

Volvo V40 Cross Country

A kocsi szépségéről korábbi tesztjeinkben ódákat zengtünk, a parádés belső tér ebben a kocsiban is lenyűgözött, a szövettel bevont ülések kényelmesek, világos színük azonban bosszúságot okozhat a gyerekes üzletasszonyoknak.

A V40-es a legbiztonságosabb a kompakt kocsik között. A gyalogoslégzsák mellett olyan fontos vezetéstámogató segédekkel szerelték fel, mint a holttérfigyelő, a sávtartó, a táblafelismerő, az automatikus távfényszóró, a távolságtartó tempomat, a ráfutásra figyelmeztető, a városi koccanásgátló és a keresztirányú forgalmat tolatáskor figyelő radar.

Volvo V40 Cross Country

Volvo V40 Cross Country

A keresztirányú forgalmat jelző cross traffic alert rendszer az autó hátsó felén található radarérzékelők segítségével riasztja az oldalról érkező járműveket, amikor kitolatunk egy parkolóhelyről. A funkció az autó 30-30 méteres körzetében lévő (jobb és bal oldalra egyaránt) forgalomra képes figyelmeztetni. Bicikliseket, gyalogosokat és egyéb kisebb tárgyakat is érzékel, de nem minden esetben, és lehet, hogy csak kisebb távolságból. A riasztás egy hangjelzéssel kísért figyelmeztetés formájában jelenik meg a központi képernyőn, és aktív marad, amíg a célpont a zónában tartózkodik. A keresztirányú forgalmat jelző rendszer a BLIS holttérfigyelő rendszer kiegészítő funkciója.

Volvo V40 Cross Country

Volvo V40 Cross Country

Hogy megy?
A D2-as dízelmotor 1,6 literes takarékos gépezet, a négyhengeres erőforrás teljes egészében alumíniumból készül, és a stop-start technológia mellett regeneratív motorfékezést is alkalmaz, vagyis az akkumulátor töltéséhez hasznosítja az egyébként kárba vesző mozgási energiát. A motor a legmodernebb dízel technológiákra épül: a precíziós piezo-elektromos injektorok és a változó turbinageometria mind szerepet játszik abban, hogy a maximális nyomaték már alacsony fordulat­számtól igénybe vehető, és a motor minden helyzetben gyorsan és dinamikusan reagál. 130 kilométer/órás sebességnél hatodik fokozatban 2200-at forog percenként a főtengely, száznál pedig csak 1900-at. A D2 motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó csatlakozik. A D2-essel szerelt V40 Cross Country szén-dioxid-kibocsátása 99 gramm/kilométer, legnagyobb nyomatéka 270 newtonméter, teljesítménye 115 lóerő. A Volvo szerinti 3,8 literes átlagfogyasztást nem sikerült megközelítenünk, de a háromszáz kilométeres teszten mért 5,7 literes átlaggal is elégedettek voltunk.

Volvo V40 Cross Country

Volvo V40 Cross Country

Milyen vezetni?
Bár gyenge a D2-es motorja, nem panaszkodhatunk, egy volvósnak amúgy sem illik sietnie. 10,3 milliós kocsiban időmilliomosok ülnek manapság. Megpakolva, négy személlyel lámpától elindulva úgy érezzük, hogy beragadt a kézifék, de ha egyedül sík úton autózunk, nem találjuk nehéznek és halványnak a kocsit. Nagy fordulaton megjön a motor hangja, olyankor zavaróan dízeles, de alapjárat közelében csendesen gurgulázik. A pontos kormány nagy a sportos vezetéshez, a V40 jól fordul, futóműve rossz úton ráz, hátul szűk.

Volvo V40 Cross Country

Volvo V40 Cross Country

Mennyibe kerül?
A Volvo V40 Cross Country 6,85 millió forinttól kelleti magát, D2-es motorral szerelt tesztautónk 7,74 millió forinttól kapható Momentum felszereltséggel. Ha hozzáadjuk a kényeztető, védelmező és szórakoztató extrákat, akkor lesz kerek az ár, a tesztautónkat 10,35 millió forintért kínálják megvételre. A főbb extrák közül megemlítendő a tolatóradar 115 ezer forintért, a 17 hüvelykes felnik 165 ezerért, az audiorendszer 205 ezerért, a biztonsági csomag 715 ezerért, a téli- és világítás csomag 445 ezerért, küszöbdísz 120 ezerért, metálfény 220 ezerért. A Volvo V40 gyenge pontja a csomagtartó: 335 literes, az ülések ledöntésével is csak 1032 liternyi hellyel gazdálkodhatunk.

Volvo V40 Cross Country

Volvo V40 Cross Country

Volvo V40 D2
Alapár: 7,74 millió forint (Momentum felszereltség)
Tesztautó ára: 10,35 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (négy elektromos ablakemelő, ködlámpa, klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, ESP, tolatóradar, tempomat, automatikus klíma és esőérzékelős ablaktörlő, automatikus világítás): 7,85 millió forint (Momentum plusz)
Gépjárműadó: 28 980 forint/év
Cégautóadó: 105 600 forint/év
Üzemanyagköltség: 371 925 forint/év (15 000 kilométer, 5,7 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 435 forintos dízelár)

Címkék , , , , ,

Kapcsolódó anyagok

Kiemelt anyagaink
  • Sikert hozott az internet a könyvkiadásban is – Dobos Tamás interjú
  • Rekordszámú nevezés érkezett az innovációs seregszemlére
  • Beköszöntött a vezetékes telefonszolgáltatások reneszánsza
  • Együttműködik az Invitel Csoport és a Nemzeti Kibervédelmi Intézet
  • Ismét InnoMax Díj: fókuszban a mindennapokat jobbá tevő fejlesztések
  • Fellendülés és növekvő kockázatok: az építőiparnak fel kell készülnie
  • A munkaidő felét már irodán kívül töltjük
  • Miért hoz üzleti előnyt az ingyenes wi-fi?
  • Hogyan írjunk meggyőzően egy klasszikus módszerrel?
  • A szünetmentes és biztonságos munka záloga
  • Készüljön a nyári sporteseményekre üzleti TV szolgáltatással
  • Egyedi megoldás a csökkenő fejlesztői kapacitásokra
  • Az Ön cége már megtalálható az interneten?
  • Érkezik az olcsó Photoshop alternatíva Windowsra is.
  • A láthatóság létkérdés a magyar kisvállalatok számára