KKV Plusz

Skoda Rapid teszt: a céges népautó

2013-03-18 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

Csak az ára miatt nem lesz Magyarországon népautó a Skoda Rapid, pedig minden tulajdonsága megvan rá. De cégautóként szakíthat a piacon, a cégeknek fontos, hogy jó áron tartós és gondozásmentes értéket kapjanak. Kipróbáltuk a Rapid csúcsváltozatát.

Skoda Rapid

Skoda Rapid

Hogy néz ki?
Az Elegance felszereltségű Rapid majdnem olyan kényelmes, mint az egy generációval előbbi Octavia. Kopogósabbak a műanyagjai, széltében szűkebb, csomagtartója is kisebb, de például a hátsó lábhelye üti az Octaviát. Az ajtókra nem jutott kárpit, a vezetőhely kényelmes. Kétszínű belseje világos, kellemes a szemnek. A műszerórák modernek, a stílus korábbi Audikból köszön vissza, az ergonómia példás, a nagy kijelzős navigáció és szórakoztató rendszer nagyautóssá teszi.

Skoda Rapid

Külseje vonzó, csak a farát csapták túl hamar össze. Az ötödik ajtó egyben nyílik az ablakkal, így ugyanolyan trükkös autó, mint az Octavia: szedán, de ötajtós. Az 550 literes csomagtartó tágas és könnyedén pakolható. A kalaptartó trükkösen felállítható a csomagtartó végében, úgy, hogy a csomagok előretörését megállítsa, de a vezető egy kisebb résen még kilásson a kocsiból.

Skoda Rapid (Fotó: Biró Csongor)

Skoda Rapid (Fotó: Biró Csongor)

Milyen vezetni?
A Skoda Rapid 4,48 méter hosszú, szélessége 1,7 méter, tengelytávja 2,6 méter, az európai piacokon az ESP és az ABS szériatartozék, akárcsak a hat légzsák. Futóműve jól csillapít, a kátyúkat jól bírja. Kormányzása precíz, váltója pontos, hiányoltam a hatodik fokozatot. A sofőrnek szűkebb a helye, mint a mögötte ülő utasnak, a középkonzol alja nyomta a térdemet.

Skoda Rapid

Skoda Rapid

Hogy megy?
A 105 lovas 1,6 literes dízel ötsebességes váltóval tökéletesen mozgatja az 1100 kilós autót. A fordulatszámmérő kilencven kilométer per órás sebességnél ötödik fokozatban 1650 percenkénti fordulatról árulkodik. Száznál 1800-at forog a főtengely, száztíznél 1950-et, 130-nál 2300-at. Fogyasztása a fedélzeti számítógép szerint könnyedén 4 liter környékén tartható, de ha hosszabb és tempósabb utakat teszünk meg, akkor sem megy öt liter fölé. A tankoláskor kissé többet mértünk, a közel háromszáz kilométeres tesztelés során a dízel Rapid nálunk 5,5 liter gázolajat kért 100 kilométerenként. A kocsi hatótávja a fedélzeti számítógép szerint meghaladhatja az 1200 kilométert.

Skoda Rapid

Mennyibe kerül?
Szinte semmi nem hiányzott a tesztautóból, de ha lehetne kívánságlistám, akkor arra felkerülne az emelkedőn az elindulást segítő berendezés (felárért rendelhető), kényelmesebb ülést szeretnék és stop-startot is. A visszapillantó tükrök kicsik, bár mind a négy ablakemelő elektromos, a vezető csak az első kettőt tudja működtetni, egyszerűen lespórolták a könyöktámaszról a hátsó két ablakemelő vezérlőjét. Hátsó ülései dönthetők, igaz, nem síkban, van egy kis lépcső, amit át kell hidalnunk. Tesztautónkat jól felszerelték, volt érintőképernyős navigációs és szórakoztató rendszer, ülésfűtés, USB-csatlakozó, tempomat, fedélzeti számítógép, 16 hüvelykes könnyűfém kerék és tolatóradar, ennek megfelelően az ára nem olcsó. Rapidot kedvezmények nélküli listaáron ESP-vel, első elektromos ablakokkal, hat légzsákkal központi zárral isofix-szel, MP3-as rádióval, 1,2 literes, 75 lovas motorral 3,19 millióért kapunk. A legolcsóbb dízelért 4,68 millió forintot kell fizetni. Tesztautónk extráival az 5,33 millió forintos kedvezmények nélküli listaár (Elegance felszereltség: mult-dot kijelző, négy elektromos ablak, elektromos külső tükrök, automatikus klíma, hűthető kesztyűtartó, könnyűfém kerekek, könyöktámasz, tempomat, hátsó tárcsafék) 5,93 milliósra hízott.

Skoda Rapid

Skoda Rapid 1.6 TDI
 Alapár:  4,68 millió forint
Tesztautó listaára: kb. 5,93 millió forint (tesztünk írásakor 650 ezer forint kedvezményt adott a Skoda a dízel Rapid listaárából, 500 ezret a benzineséből)
Autó ára KKV normafelszereltséggel (négy elektromos ablakemelő, ködlámpa, automatikus klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ESP, tempomat, tolatóradar): 3,69 millió forint (Elegance plusz)
Gépjárműadó: 26 565 forint/év
Cégautóadó: 105 600 forint/év
Üzemanyagköltség: 358 875 forint/év (15 000 kilométer, 5,5 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 435 forintos dízelár);

Skoda Rapid

 

Címkék , ,

Kapcsolódó anyagok