KKV Plusz

Ford Focus ST teszt: A legsportosabb cégautó

2013-03-27 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

Ha a cégautó-szabályzat nem engedi meg a luxust, de tiszteletben tartja a vezető választását, akkor egy dinamikus, sportos, kemény, üzletben könyörtelen, de beosztottjaival emberséges menedzser jól fogja érezni magát a Focus ST cégautóban. Túlságosan is.

Ford Focus ST (fotók: Biró Csongor)

Ford Focus ST (fotók: Biró Csongor)

A Ford Focus ST főnyeremény, főleg ha tízmilliós árát nem a bérünkből kell fizetni, hanem a multi vagy a jól menő hazai vállalat dolgozói és vezetése megtermeli. Látszólag Focus, csak kicsit vadabb, erősebb, iszákosabb, de mindenekelőtt élvezetesebb autó. Az élmény pedig megfizethetetlen.

Ford Focus ST

Hogy néz ki?
A Ford saját, fejlett szélcsatornájában kifejlesztett és tesztelt Focus ST áramvonalas kialakítása kiváló aerodinamikát biztosít. Így kisebb a légellenállása, ezzel pedig javítja a teljesítményt, az autó kezelését, valamint csökkenti a fogyasztást is. A sofőrt sportos kormányzással, igényes kárpitozással és Recaro ülésekkel kényezteti. A turbónyomásról, az olajhőmérsékletről és az olajnyomásról is tájékozódhatunk a műszerfal tetején lévő alapfelszereltségű sportkijelzőkről. Kocsinkban volt tolatóradar, ülésfűtés, elektromos tetőablak – kényelemre nem lehetett panasz. A beülés kicsit sportos, ha valaki csak úgy behuppan megszokásból, fájni fog a tompora. A sofőrnek ez csak öröm, ezért a préselő érzésért érdemes lefogyni.

Ford Focus ST

Hogy megy?
A kocsit kétliteres EcoBoost motor hajtja, amely 250 lóerős teljesítményt és 360 Nm-es nyomatékot virít. A Focus ST 6,5 másodperc alatt van százon, négyezres fordulaton már átlépi a 200 kilométer/órás sebességet, óra szerint meg is haladja a 250 kilométer/órát, gyári végsebessége 248 kilométer/óra. Brutális a gyorsulása, hatalmasat ránt az utasokon az ösztönös padlógáz, előtte célszerű őket figyelmeztetni. Nagyon komoly ellenfél, kevés versenytársa van. A kompakt sportos kocsik többsége megmosolyogtató teljesítménnyel bír: a 120, 150, 180, 200, 211 lóerők sehol sincsenek a Focus ST izmaitól. A kocsi illusztris társaságba tartozik, a 250 lóerős klubba csak a Mazda 3 MPS, a Renault Megane RS, az Audi S3, a legerősebb 1-es BMW, AMG A-osztály, az Astra OPC, a Leon Cupra R kapott meghívót.

Ford Focus ST

Milyen vezetni?
Ha a főnök hatást szeretne gyakorolni beosztottjára, vigye ki valamelyik versenypályára és autóztassa meg. Öt kör után garantáltan kezes lesz, mint a ma született bárány. Egyúttal a főnöki stressz, a maró görcs is elillan. Ha netán visszajön, csak dolgoztatni kell a változó szelepvezérlést, a turbót és a vörös féknyergeket, és újra felszabadít. Terápiás kocsi a Focus ST. Falja a kanyarokat, élvezet bedönteni. Az utasok kapaszkodnak, a sofőr csak mosolyog, megingásnak, csúszásnak nyoma nincs, tapad a kocsi. Gázfröccsre énekel a motor és a középre helyezett különleges formájú kipufogó is harsányan szól. A hatfokozatú kézi sebességváltó sportos áttételeket kapott így partner a vad vezetésben, de a takarékos cammogást sem teszi tönkre rángató ugrásokkal.

Ford Focus ST

A javított nyomatékelosztó rendszernek köszönhetően maximális tapadással gyorsíthatunk a kanyarokban, hiszen folyamatosan kiegyensúlyozza a teljesítményt és a fékerőt a két első kerék között. Eközben a javított teljesítményű fékrendszer csökkenti a féktávolságot és azonnal reagál a fék legkisebb érintésére is. A sportos, kőkemény felfüggesztés alapfelszereltség, de a vesénket azért nem veri le rossz úton sem. Főleg, ha lassan megyünk. Hogy lehet vele lassan is menni, bizonyítja a márciusi tél, amikor 30-40-es tempóban mentettem az életem a szakadó hóesésben, a húszcentis latyakban.

Ford Focus ST

Mennyibe kerül?
Tesztautónk a csúcsok csúcsa volt, az ST3 felszereltség része a sok dizájn elemen kívül a 18 hüvelykes felni készlet, a nyomógombos indítás, a nyomatékvektor-szabályozó rendszer, a Recaro fűtött sportülések teljes bőrkárpittal, a kétzónás automatikus klíma, a Sony hifi, a Bluetooth-kihangosítás, a háromszemélyes, osztott Recaro hátsó ülés, a bixenon fényszórók. Felárért olyan vezetéstámogató extrákat kapunk, amelyek ma már egy mezei Focusban is elérhetőek, mint holttérfigyelő, sávelhagyásra figyelmeztető (sőt kormányzással sávtartó), közlekedési táblákat felismerő, vezetői éberséget ellenőrző, alacsony sebességű koccanásokat megelőző rendszerek.

Ford Focus ST

Ford Focus ST
Alapár: 8,57 millió forint
Tesztautó ára: 10,41 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (négy elektromos ablakemelő, ködlámpa, automatikus klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ESP, tempomat, tolatóradar): kb. 9 millió forint
Gépjárműadó: 63 480 forint/év
Cégautóadó: 264 000 forint/év
Üzemanyagköltség: 585 900 forint/év (15 000 kilométer, 9,3 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 420 forintos benzinár)

Címkék , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok