KKV Plusz

Peugeot 508 RXH teszt: Takarékos vezérhím

2013-05-01 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

Bocsi Attila magyar tervező jegyzi a Peugeot 508 RXH formatervét. Nem csupán emiatt szerettünk bele a francia hibrid kombiba. Kényelme, ereje, technikája mellett alacsony fogyasztása nyűgözött le.

Peugeot 508 RXH

Hogy néz ki?
Látványos kocsi a Peugeot 508 RXH, világító oroszlánkarmaira minden tekintet rászegeződik. A LED-ek kavalkádja lenyűgöző, a 184 milliméterre megemelt hasmagasság és a műanyag sárvédő és küszöbborítás jelzi, hogy szabadidő-autó a legdrágább Peugeot. Családos, természettel, emberi erőforrásokkal, környezettel kapcsolatos üzletembereknek ajánlott vezetői cégautó.

Peugeot 508 RXH

A beltér kényelmes, az ülések elektromosan állíthatók, a kapcsolók kézre esnek, a fedélzeti számítógép és a kényelmi, információs berendezések használata könnyen megtanulható. Vezetőtámogató rendszerekből nincs sok, a vetített kijelző segít az úton tartani a szemünket.

Peugeot 508 RXH

A csomagtartó padlóját alumínium sínek és krómgyűrűk díszítik. Bár a kocsi nagynak tűnik és a kényelmet tekintve valóban az, a kalaptartó alatti térfogat csupán 423 literes. Ugyanakkor négyzetes alak, motoros ajtó (160 ezer forintos felárért) és a sík padló alatti rekesz (11 literes) teszi könnyűvé a használatát. Az 1/3-2/3 arányban osztott hátsó ülés ledöntésével 1439 literesre növelhető a poggyásztér. Az Attila névre hallgató 18 hüvelykes keréktárcsák az autó díszei, sokat dobnak a megjelenésén.

Milyen vezetni?
Csendes a hibridüzem és a gázolajos közötti átmenet, a zaj inkább akkor zavaró, ha nagy gázt adunk és így erőteljes a kontraszt.

Hiába a kétszáz lóerő, padlógázra nehezen mozdul a kocsi, nagy a test, nagy a tömeg. A tartalék megvan, de mélyen. Ha hirtelen kell az erő, a kormány mögött lévő fülekkel is kapcsolhatjuk a robotizált automatikus váltót, aminek a bólogatását a villanymotor mérsékli. Dinamikusan haladva a fogyasztás drasztikusan megnő, az RXH elveszíti lényegét, így sokkal illőbb takarékosan, komótosan vezetni.

Peugeot 508 RXH

Futóműve kényelmes. Elöl MacPherson felfüggesztést alkalmaztak, hátul a HYbrid4 hajtóműhöz illesztett modul több lengőkaros konstrukciót. Standard a 245/45 R18-as gumi, tesztünket még téli abroncsokon teljesítettük. A lassulásról elöl 340 x 30 milliméteres hűtött, hátul 290 x 12 milliméteres tömör tárcsák gondoskodnak. Legtöbbször nem is kell fékezni, a visszatöltés miatt erőszakosan lassul a kocsi.

Az elindulás kissé nehézkes, bankot rabolni ne menjünk vele, biztos elkapnak. Fékre kell lépni, majd csak azután nyomni meg a kormány bal oldalán található indítógombot. A kocsi ekkor elindul, feltéve, ha N állásban van a váltócska. Ha türelmetlenek vagyunk, összezavarodunk és négy-ötszöri próbálkozásra sikerül végre elindulni.

Peugeot 508 RXH

Hogy megy?
A maximális kombinált teljesítmény 147 kW (200 LE), amit a 2.0 l HDi FAP dízel (120 kW / 163 LE) és a villanymotor (27 kW / 37 LE) ad össze. Az első kerekekre 300 Nm nyomatékot képes juttatni a dízelmotor, a hátsókra 200-at az elektromos hajtás. Összesen maximum 450 Nm már kis sebességnél rendelkezésre áll. 1100 kilogrammos utánfutót lehet hozzá kapcsolni (fékezetlen utánfutót 800 kilogrammig).

A Peugeot 508 RXH-t egyszerre hajtja a dízel- és a villanymotor, amikor azonnali húzóerőre vagy gyorsításra van szükség. A középkonzoli gombbal négyféle hajtási mód közül lehet választani:

Az auto módban az elektronika önműködően felügyeli a teljes rendszert, optimálisan használva a belsőégésű- és a villanymotort. Maximálisan kiaknázza a dízel-elektromos hibrid dinamikai jellemzőit és a lehető legkönnyebben vezethető: dízeles fronthajtás, összkerékhajtás vagy elektromos hátsókerék-hajtás (70 kilométer/óráig) működik.

Peugeot 508 RXH

ZEV módban az elektromos hajtás érvényesül jobban. A belsőégésű motor csak erős gyorsításkor működik. Ez megköveteli a nagyfeszültségű akku 50 százalékos töltöttségét. A jármű abszolút környezetkímélően megy, zaj és emisszió nélkül. A vezető direkt kapcsolhatja is ezt a módot, amivel legfeljebb 4 kilométert tehet meg.

4WD módban együttműködik a belsőégésű- és a villanymotor; az előbbi az első kerekeket hajtja, az utóbbi a hátsókat. A hátsó tengelyre jutó nyomaték, nagyon kis sebességnél és adott tapadási viszonyoknál, elérheti a 40 százalékot. Az összkerékhajtás nem állandó. A hátsó kerekek hajtását az elektronika felügyeli. Még ha lemerült is az akku, bármelyik mód legyen bekapcsolva, az összkerékhajtás működőképes az önindító-generátor által létrehozott 8 kW állandó teljesítmény jóvoltából. Ez elegendő az elinduláshoz síkos úton.

A sport mód a dinamikának kedvez, jobban kipörgeti a motort, és gyorsabban vált sebességet mint automatikus módban. Százra 8,8 másodperc, 80-ról 120-ra 6,6 másodperc alatt gyorsul a kocsi.

Peugeot 508 RXH

Tesztünk során automatikus módban használtuk az autót, nem erőltettük a gyorsulást, kimérten, nyugdíjas üzemben hajtottuk, autópályákat és a nagyvárosi forgalmat elkerültük. A fogyasztásunk kedvezően alakult: az RXH öt liter gázolajjal beérte száz kilométerenként. Ez jobb érték, mint amit a Priusszal mértem. A kocsival megtehető legnagyobb hatótávként 1430 kilométert írt ki a fedélzeti számítógép

Mennyibe kerül?
Drága az 508 RXH, ezért gazdag a felszereltsége: színes vetített kijelzőn mutatja a navigációs információkat, önműködő az elektromos rögzítőfék, jó a navigáció, van ülésfűtés. Aki azonban valódi luxust akar felárért panoráma tetőt, JBL hifit (15 ezer forint), négyzónás klímát (135 ezer forint), kanyarkövető xenonlámpákat, automatikus távfényt (300 ezer forint), kulcs nélküli nyitást és indítást (150 ezer forint) is kérhet. Tesztautónkban ez mind benne volt. Cégautóként azonban ez luxus, hacsak nem a csúcsvezetőnek szánták. Aki vezetőként 607-esben jól érezte magát, nem fog csalódni az 508 RXH-ban. A futóműve nem olyan lágy, de kárpótolja a technika és a kedvező fogyasztás.

Peugeot 508 RXH

Peugeot 508 RXH
Alapár:11,7  millió forint
Tesztautó ára: 13,4 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (négy elektromos ablakemelő, ködlámpa, automatikus klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ESP, tempomat, tolatóradar): 11,7 millió forint
Gépjárműadó: 50 715 forint/év
Cégautóadó: 132 000 forint/év
Üzemanyagköltség: 322 500 forint/év (15 000 kilométer, 5 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 430 forintos dízelár);

Címkék , , , , ,

Kapcsolódó anyagok