KKV Plusz

Peugeot 508 SW GT teszt: nagy kocsi, kis fogyasztás

2013-05-12 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

Peugeot 508 SW GT (fotók: Biró Csongor)Pompás kombi a Peugeot főnöki autója. Aki szereti a kényelmet, a nyugalmat,  az erőt és a pompát, az jól fogja érezni magát a hatalmas francia kocsiban. Alacsony fogyasztása is kedvünkre volt.

Hogy néz ki?

Szép a Peugeot belseje, a bőrkárpit tündököl a panorámatető által szétszórt tavaszi fényben. A vezető és az utas is jól érzi magát a kombi 508-asban, a franciák kitettek magukért, a zászlóshajó minden dicséretet megérdemel.

GT felszereltséggel teszteltük a kombit, ami főnöki jelleget kölcsönzött az autónak. A vetített kijelző a sebesség mellett a tempomat beállításait és a navigáció utasításait is megjeleníti, nagyon hasznos vezetés közben. Beállító menüjét a kormánytól balra eső fiókban találjuk. Itt lehet a vetítés magasságát, színhőmérsékletét is beállítani.

Peugeot 508 SW GT

A GT felszereltsége mindent visz: kétzónás a légkondi, a kulcs nélküli nyitás és indítás megkönnyíti az életet. Állítható az üléspárna, memóriásak, kiválóan tartanak a kényelmes bőrülések. A vezetőt masszázs kényezteti (feláras), ráadásul nem áll le 10 perc után, hanem addig dolgozza a hátat és a derekat, ameddig akarjuk. Kár, hogy csak a sofőrre gondoltak, szívesen megosztottam volna az élményt másokkal is. A színes navigáció teljes Európa-térképet tartalmaz, 7 hüvelykes a képernyője, Bluetooth kihangosítóval telefonálhatunk, jack- és USB-csatlakozókkal bővíthetjük a zenedobozt. A 10 hangszóróval és 500 W-os erősítővel ellátott JBL rendszert a hifi kedvelők igényeit is kielégíti (az erősítő a csomagtartóban kapott helyet, de nem veszítünk vele sok teret, feláras). A navigáció hátránya, hogy nem túl okos, ha valamilyen tervezési paramétert beállítottunk, akkor nem tágít, kizárólag az eredeti útvonalat hajlandó mutatni, még akkor is, ha netán körbe-körbe vezet.

Peugeot 508 SW GT

A csomagtartó hatalmas a hokistáskám gond nélkül fért be, sőt, akár még kettő is elfért volna mellette. Szövet padlója kellemes tapintású és ízléses, azonban könnyen bolyhosodik, pár hónapos használat után csúnyán nézhet ki. A puttonyból dönthetők a hátsó ülések, van akasztó és kisebb tárolókat találunk a két szélén is.

A szép kombi tetszik az embereknek, Győrben egy fickó egyenesen marketing kiselőadást tartott az autó formavilágáról, fétisként simogatta végig az első lökhárítótól a hátsóig, hosszasan elidőzött a kipufogóvégeket elrejtő krómozott üregeknél.

Peugeot 508 SW GT

Hogy megy?

A GT nem csupán két betű, és néhány flancos extra, hanem izmos négyhengeres dízelmotort is jelent, amely 204 lóerős. Padlógázra kissé lomhán indul meg, lehet, hogy ebben a hatfokozatú automatikus váltó a ludas, de amint felpörög a motor, észhez tér a nagy kocsi, és beindul az égetés, sipít a turbó és száguldunk. 1800-1900-as fordulaton már 110-zel tépünk, nagyobb sebességnél kifejezetten dinamikus az autó, 80-ról 120-ra 5,3 másodperc alatt ugrik. 190 fölött is rugalmas még.

Peugeot 508 SW GT

Milyen vezetni?

Nehéznek éreztem az autót, igaz, nem padlóztam állandóan, sokkal inkább élveztem finomságát. A beltér csöndje, a hifi érzékisége, a masszírozó sportülés gondoskodása szinte tökéletes hangulatot teremtett a vezetéshez.

Az elektronikus a rögzítőfék azonnal kiold, amint elindul az autó, a motor leállításakor pedig behúz.

Peugeot 508 SW GT

Éjszakai vezetéskor egy speciális kamera érzékeli a haladási körülményeket (szembejövő autók, előttünk haladó autók, kivilágított útszakaszok) és ennek függvényében kapcsolja fel a távolsági fényszórót. A távfény asszisztens a kanyarkövető bixenon lámpákat kíséri (kanyarodó sarokfénnyel), LED-es nappali fénnyel. Gyönyörű a GT orra, a hétpöttyös diódák különleges bájjal és felsőbbrendűséggel vértezik fel a nagy Peugeot. Csak akkor világít a LED, ha felkapcsoljuk a helyzetjelzőt, vagy a tompított lámpát.

Futóműve lágy, nagyon kényelmes, ugyanakkor nagy tempónál éles kanyarokban sután kioltja az erejéből adódó dinamikát.

Belülről nézve nagyon nagynak tűnik az autó, a jobb orrát nem is látjuk, így a biciklisektől a kelleténél nagyobb távolságot tartunk ösztönösen. Parkoláskor áldjuk az eget, hogy van a kocsiban tolatóradar.

Peugeot 508 SW GT

Mennyibe kerül?

Az 550 kilométeres tesztelés során – amelyben volt sietős országúti szakasz, autópálya, városi dugó – 6,8 literes átlagot értünk el a főnöki kombival 100 kilométerenként. Jól is jön a takarékosság, ha már az alapár borsos: 11,23 millió forint.  A négyzónás kílmáért és az oldalablakok árnyékoló rolóiért 150 ezer forintot, a JBL erősítőért ugyanennyit, a motorizált csomagtérajtóért 160 ezret, a fehér gyöngyház fényezésért 170 ezret, a masszírozós ülésekért és a záráskor automatikusan behajtódó tükrökért 400 ezer forintot kell pluszban fizetni.

Peugeot 508 SW GT

Peugeot 508 SW GT
Alapár: 11,23 millió forint
Tesztautó ára: kb. 12,3 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (négy elektromos ablakemelő, ködlámpa, automatikus klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ESP, tempomat, tolatóradar): 11,23 millió forint
Gépjárműadó: 50 715 forint/év
Cégautóadó: 132 000 forint/év
Üzemanyagköltség: 438 600 forint/év (15 000 kilométer, 6,8 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 430 forintos dízelár);

Címkék , , ,

Kapcsolódó anyagok