KKV Plusz

Peugeot 301 teszt: olcsó húsnak is jó a leve

2013-05-26 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

A Peugeot legolcsóbb cégautója meglepetés. Kiváló futóműve és takarékos motorja feledteti az egyszerűségéből adódó hátrányokat.

P1110707

Hogy néz ki?

A 301-est a Peugeot világautónak szánta, ezért is találjuk az üzemanyagbetöltő-nyílását a kocsi bal oldalán. A kínai, orosz, dél-amerikai és észak-afrikai piacokra szánták testvérével, a C-Elysée Citroennel együtt. A nyugat-európaiak sajnálhatják, hogy náluk nem forgalmazzák, mivel a 301-es kiváló cégautónak. Több kollégával egybehangzóan megjegyezzük, hogy a legideálisabb egy kombi változat lenne. Csomagtartója öblös, de szája szűk.

P1110740

Az újdonság varázsa hatásos, a laikusok többségének fogalma sincs, hogy pontosan  milyen autó is a tesztelt példány, de hogy Peugeot azt látják a markáns orráról. Szemből kifejezetten formás a kocsi, még oldalról is tetszetősnek mondható, fara azonban kissé elnagyolt, túl távol-keleti ízlésre szabott.

Peugeot 301 (fotók: Biró Csongor)

Peugeot 301 (fotók: Biró Csongor)

Autónkban egyszerű, de informatív a műszerfal. Volt manuális klímánk, két elektromos ablakemelőnk, kormány mögül vezérelhető rádió és mp3-lejátszó, valamint még Bluetooth is a rendelkezésünkre állt. A szórakoztatást USB-csatlakozó teszi teljessé. A külső tükrök elektromosan állíthatók, az 506 literes csomagtartó belülről és kulcsról is nyitható. Kívülről nem, ez a megoldás nem fért bele a fapados kialakításban, ahogy a hátsó ülés fejtámlái is lemaradtak.

Peugeot 301

Hogy megy?

1,2 literes háromhengeres motorja a maga 72 lóerejével bírja az igát, ha egyedül használjuk és tényleg cégautóként, akkor nem lesz rá panaszunk. Ha már családi autóként tekintünk rá, netán málházásra szánjuk, akkor bele kell törődnünk, hogy gyenge izomzata golfkocsihoz hasonló teljesítményt szavatol. Tesztünk során ilyen probléma nem adódott, négy személlyel, csomag nélkül is autóztunk, de a próba nagy részén egyedül élveztem a 301-es tesztvezetésének apró és ártatlan örömeit.  Az üresen 1090 kilós kocsi végsebessége 160 kilométer/óra, nulláról 100 kilométer/órás sebességre 14,2 másodperc alatt gyorsul.

Peugeot 301

Kilencven kilométer/órás sebességnél 2600-at forog a főtengely percenként, száznál ötösben már háromezret, 110-nél 3300-at, 120-nál 3600-at, 130-nál pedig 3900-at. Közelítünk a négyezres fordulathoz (150 newtonméteres maximális nyomatékát ekkor adja le), pörgetni kell tehát a motort, hogy sebesen haladjunk. Alacsony fordulaton nem él a motor.  Ideális utazósebessége 110-120 kilométer/óra, ha kíméljük, a hatótávja 1000 kilométer is lehet. Fogyasztásával elégedett voltam, a több mint 600 kilométeres teszt során 5,1 liter/100 kilométeres átlagot mértem, úgy, hogy használtam a kocsit városban, országúton és autópályán egyaránt.

Peugeot 301

Milyen vezetni?

Rossz utak barátja a 301-es, nem nagyon kottyan meg neki a töredezett pesti aszfalt,  de a budai kátyúkat is jól tűri. Vezetése csak annak élmény, akinek az autó pusztán helyváltoztatásra szolgál, de ha nem is ad semmi plusz érzelmi töltetet, legalább nem utáltatja meg velünk az autózást. Vezetési élmény szempontjából tehát semleges. Dinamikáról a korábba említett műszaki adatok tükrében nem beszélhetünk, de ezzel a kocsival is mindenhová odaérünk, legfeljebb kevesebb traffipaxba futunk bele, bár mint tudjuk, nem a lóerők tehetnek a gyorshajtásról, hanem a felelőtlen sofőrök. Ötsebességes váltója pontatlan.

Peugeot 301

Mennyibe kerül?

Listaára 3,09 millió forint, de kedvezménnyel 2,7 millióért is elvihetjük az Access felszereltségű hasonló motorral szerelt modellt. Finanszírozással még további engedményeket is kapunk. Active felszereltségű tesztautónk alapára 3,39 millió forint, erre jött még rá pár extra: Bluetooth, USB, kormányról vezérelhető zenelejátszó 70 ezer forintért.

Peugeot 301

Peugeot 301 1,2 Access
Alapár: 3,39  millió forint
Tesztautó ára: 3,46 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (négy elektromos ablakemelő, ködlámpa, klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ESP, tempomat, tolatóradar) : 3,7 millió forint (Allure plusz)
Gépjárműadó: 18 285 forint/év
Cégautóadó: 105 600 forint/év
Üzemanyagköltség: 321 300 forint/év (15 000 kilométer, 5,1 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 420 forintos dízelár);

Peugeot 301

Címkék , , ,

Kapcsolódó anyagok