KKV Plusz

Peugeot 208 teszt: a kisautók krémje

2013-05-31 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

Korábban egy jól felszerelt dízel csúcsmodellt faggattunk, most eljött az ideje, hogy kipróbáljuk a Peugeot 208 munkaautó változatát. Szerény, tetszetős és ízletes, mint egy francia krémes.

Peugeot 208 (fotók: Biró Csongor)

Peugeot 208 (fotók: Biró Csongor)

Hogy néz ki?

A Peugeot nem nagyolta el a 208-as arculatát, a kocsi elegáns és kedves jószág, jó ránézni. A tesztelt Active kivitelű modell utastere inkább egyhangú, mint hangulatos, a trendi műszerfal, valamint az érintőképernyős szórakoztató és információs rendszer határozza meg a belteret. Ezek valamiféle prémium jelleget is kölcsönöznek az autónak. A héthüvelykes érintőképernyő mutatós, kézre esik, szemmagasságban helyezkedik el, használata kényelmes, kettővel nagyobb kategória fényűzését hozza a kis Peugeot-ba. USB-csatlakozóból kettő van, a kesztyűtartóban feláras DVD-lejátszó is helyet kapott. Telefonunkat könnyedén csatlakoztathattuk a Bluetooth segítségével. A műszerórák is szépek, az analóg és digitális kijelzők minden adatról értesítenek, ami az utazáshoz elengedhetetlen és hasznos. Hátul nem otthonos, a helykínálat már kamaszoknak is szűkös. Első ülései kényelmesek. 285 literes csomagtartója a kategóriában átlagos, de jól pakolható.

208e004

Milyen vezetni?

A könnyebb manőverezés és az élvezetesebb vezetés kedvéért kisebbre és vaskosra vették a kormányt. A 208-as jól fordul, futóműve (MacPherson első-, illetve a csatolt lengőkaros hátsó) a kisautók minden kellemetlenségét magában hordozza, rossz úton rémisztően ráz, pattog, úthibákon elmászik. A csillapítás, mint olyan, hiányzik belőle. Kanyarokban stabil és jól terhelhető.

Peugeot 208

Hogy megy?

Egy személlyel a kis motor még magabiztosan mozgatja a 208-ast, háromhengeresként természetesen küzd az elemekkel, megérez minden újabb utast vagy csomagot. Hörögve pörög, jó a hangja, a váltó ötsebességes, stop-start nem volt a tesztautónkban, pedig ehhez a motorhoz társítható.

Peugeot 208

A kocsi végsebessége 175 kilométer/óra, nulláról száz kilométer/óra sebességre 12,2 másodperc alatt gyorsul fel, nyomatékmaximuma 118 Nm, legnagyobb teljesítménye 82 lóerő. Ötödik sebességfokozatban 90 kilométer/órás sebességnél 2600-at forog percenként a főtengely, 100-nál 3000-et, 110-nél 3300-at, 120-nál 3500-at, 130-nál 3800-at.

Peugeot 208

Mennyibe kerül?

A Peugeot 208 az Euro NCAP töréstesztjén megkapta a maximálisan elérhető öt csillagot.  A 208-nak már alapkivitelében is magas színvonalú a biztonsági felszerelése: ABS, ESP, hat légzsák, hátsó Isofix gyermekülés-rögzítés, sebességhatároló, figyelmeztetés az első övek becsatolására, megrövidülő kormányoszlop és sok egyéb. Utasait alumínium energiaelnyelő profilok, illetve nagy- és ultra-nagy szilárdságú acélból készült karosszériaelemek védelmezik.

Peugeot 208

Hatótávja 900-950 kilométeres, így céges kocsinak kiváló választás ezzel a motorral a Peugeot 208. A több mint hatszáz kilométeres teszten bizonyította takarékos mivoltát, 5,2 liter benzint fogyasztott 100 kilométerenként.

Peugeot 208 1,2 VTi Active
Alapár: 3,62 millió forint
Tesztelt autó ára: 3,85 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (elektromos ablakemelő, ködlámpa, klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ESP, tempomat, tolatóradar): 3,86 millió forint
Gépjárműadó (345 forint/kW): 20 700 forint/év
Cégautóadó (11 000 forint/hónap): 132 000 forint/év
Üzemanyagköltség: 327 600 forint/év (15 000 kilométer, 5,2 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 420 forintos benzinár)

Címkék , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok