KKV Plusz

Citroen C-Elysée teszt: fapados álom

2013-06-14 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

A Citroen legolcsóbb cégautója kiváló futóművel és takarékos erőforrással kínálja strapabíró szolgáltatásait. A C-Elysée-t alapmotorral és közepes felszereléssel próbáltuk ki.

Citroen C-Elysée

Hogy néz ki?

A Citroen és a Peugeot közös fapados világautóját jól eltalálták. Nem néz ki rosszul, szemből kifejezetten pofás, a hátsója inkább a távol-keleti elvárásoknak felel meg, de hozzá lehet szokni. A Citroën C-Elysée nem kis autó, 4427 milliméter hosszú, 1748 milliméter széles, 1466 milliméter magas, tengelytávja 2652 milliméter. Belső tere a nagyobb limuzinokat idézi, a hátsó sor kényelme hozza a kategóriában elvárhatót.

Citroen C-Elysée

A C-Elysée neve bonyolultabb, mind a kocsi áttekinthető műszerfala. Cégautónak kiváló felszereltségű tesztautónkban volt manuális klíma, két elektromos ablakemelő, kormány mögül vezérelhető rádió és mp3-lejátszó, valamint Bluetooth-kapcsolat. A szórakoztatást USB-csatlakozó teszi teljessé. A külső tükrök elektromosan állíthatók, az 506 literes csomagtartó belülről és kulcsról is nyitható. Csomagtartója öblös, de szája szűk. Vezetőülése hosszú távon sem kényelmetlen, pedig egyhuzamban 7-8 órát is vezettem.

Citroen C-Elysée

Hogy megy?

1,2 literes háromhengeres motorja a maga 72 lóerejével és 110 newtonméteres legnagyobb forgatónyomatékával bírja az igát, ha egyedül használjuk. Az üresen 1090 kilós kocsi végsebessége 160 kilométer/óra, nulláról 100 kilométer/órás sebességre 14,2 másodperc alatt gyorsul.

Kilencven kilométer/órás sebességnél 2600-at forog a főtengely percenként, száznál ötösben már háromezret, 110-nél 3200-at, 120-nál 3600-at, 130-nál pedig 3800-at. Alacsony fordulaton nem él a motor. Ideális utazósebessége 110-120 kilométer/óra, ha kíméljük, a hatótávja 950-960 kilométer is lehet. Fogyasztásával elégedett voltam, a több mint 1000 kilométeres teszt során 5,1 liter/100 kilométeres átlagot mértem, úgy, hogy átszeltük a Nyugati Kárpátokat, megmásztuk a Király-hágót (négyesben hatvannal felmegy, utolsó kanyarnál esik le ötvenre, ott ahol pont traffipax is van) és legyorsultuk a dobozos kisteherautókat az Alföldön.

Citroen C-Elysée

Milyen vezetni?

Rossz utak barátja a C-Elysée. Hogy az autó bírja a cudar útviszonyokat, futóművét és gumiabroncsait kifejezetten rosszabb minőségű utakra optimalizálták, az alvázra kiegészítő védőlemez került, a karosszéria- és a rögzítő elemek megerősített anyagokból készülnek. A kocsit Franciaországban tervezték és a spanyolországi Vigóban gyártják.

Ötsebességes váltója pontatlan. A hatodik fokozat nagyon hiányzott, ahogy a stop-start és a minimális vezetéstámogatók is belefértek volna még az alapárba. Kormányzása pontos, éles kanyarokban is hozza az elvárhatót a kocsi.

Citroen C-Elysée

Mennyibe kerül?

A Citroen C-Elysée alapára 72 lovas háromhengeres motorral 3,13 millió forint, ami autócsere programmal 2,4 millióra apad. A tesztelt változat alapára 3,43 (2,7) millió forint.

Citroen C-Elysée

Citroen C-Elysée VTi 72
Alapár: 3,43  millió forint
Tesztautó ára: 3,53 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (négy elektromos ablakemelő, ködlámpa, klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ESP, tempomat, tolatóradar) : 3,63 millió forint (Collection plusz)
Gépjárműadó: 18 285 forint/év
Cégautóadó: 105 600 forint/év
Üzemanyagköltség: 321 300 forint/év (15 000 kilométer, 5,1 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 420 forintos benzinár);

Címkék , , ,

Kapcsolódó anyagok