KKV Plusz

Seat Toledo teszt: cégautót a népnek

2013-07-06 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

Seat Toledo

Stílusos cégautót kínál a népnek a Seat, a Skoda Rapid édes testvére kiváló munkaautó, de akár családi autóként is megállja a helyét. 1,2 literes turbós benzines motorral tettük próbára.

Seat Toledo

Hogy néz ki?
A Seat Toledo 4,48 méter hosszú, szélessége 1,7 méter, tengelytávja 2,6 méter, az európai piacokon az ESP és az ABS szériatartozék, akárcsak a hat légzsák. Az autó külseje modern, utastere tágas, csomagtartója nagy, menetkomfortja kifogástalan. Takarékos motorja és strapabíró szerkezete hosszú távú, gondozásmentes használatot vetít előre. Az ajtókra nem jutott kárpit, a vezetőhely kényelmes. A műszerórák modernek, a stílus nagyobb méretű Seatokból köszön vissza, az ergonómia példás.

Seat Toledo

Az ötödik ajtó egyben nyílik az ablakkal, így ugyanolyan trükkös autó, mint az Octavia: szedán, de ötajtós. Az 550 literes csomagtartó tágas és könnyedén pakolható.

Seat Toledo

Seat Toledo

Milyen vezetni?
Futóműve jól csillapít, kényelmesen kemény, a kátyúkat jól bírja, szinte a magyar utakra szabták. Kormányzása pontos, váltója precíz.

Seat Toledo

Hogy megy?
A 105 lovas 1,2 literes benzines hatsebességes váltóval tökéletesen mozgatja a valamivel több, mint ezer kilós autót. Fogyasztása a fedélzeti számítógép szerint könnyedén 5 liter környékén tartható, de ha hosszabb és tempósabb utakat teszünk meg, akkor sem megy hat liter fölé. A közel ötszáz kilométeres tesztelés során a benzines Toledo nálunk 5,5 liter üzemanyagot kért 100 kilométerenként. A kocsi hatótávja a fedélzeti számítógép szerint meghaladhatja az 1000 kilométert.

Seat Toledo

Mennyibe kerül?
Szinte semmi nem hiányzott a tesztautóból, de ha lehetne kívánságlistám, akkor arra felkerülne az emelkedőn az elindulást segítő berendezés (felárért rendelhető), kényelmesebb ülést szeretnék és stop-startot is. A visszapillantó tükrök kicsik, bár mind a négy ablakemelő elektromos, a vezető csak az első kettőt tudja működtetni, egyszerűen lespórolták a könyöktámaszról a hátsó két ablakemelő vezérlőjét. Hátsó ülései dönthetők, igaz, nem síkban, van egy kis lépcső, amit át kell hidalnunk. Tesztautónkat jól felszerelték, volt benne ülésfűtés, USB-csatlakozó, tempomat, fedélzeti számítógép, 16 hüvelykes könnyűfém kerék és tolatóradar, ennek megfelelően az ára nem olcsó. Toledót kedvezmények nélküli listaáron ESP-vel, első elektromos ablakokkal, hat légzsákkal központi zárral isofix-szel, MP3-as rádióval, 1,2 literes, 75 lovas motorral 3,19 millióért kapunk. A legolcsóbb 105 lovas 1.2 TSI motorral szerelt spanyol cégautóért 4,32 millió forintot kell fizetni. Tesztautónk extráival a kocsi ára 4,56 milliósra hízott (Style felszereltség: multi-dot kijelző, négy elektromos ablak, elektromos külső tükrök, automatikus klíma, hűthető kesztyűtartó, könnyűfém kerekek, könyöktámasz, tempomat, hátsó tárcsafék).

Seat Toledo

Seat Toledo 1.2 TSI
 Alapár:  4,32 millió forint
Tesztautó ára: kb. 4,56 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (négy elektromos ablakemelő, ködlámpa, automatikus klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ESP, tempomat, tolatóradar): 4,56 millió forint (Style plusz)
Gépjárműadó: 26 565 forint/év
Cégautóadó: 105 600 forint/év
Üzemanyagköltség: 346 500 forint/év (15 000 kilométer, 5,5 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 420 forintos benzinár);

Seat Toledo

Seat Toledo

Seat Toledo

Seat Toledo

Címkék , , ,

Kapcsolódó anyagok