KKV Plusz

Skoda Octavia teszt: a cégautók királya

2013-07-14 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek
Skoda Octavia, fotók: Biró Csongor

Skoda Octavia, fotók: Biró Csongor

Közepes felszereltség, kis motor, fehér szín. Megszokott flottaautó a Skoda Octavia 1.2 TSI. Vagyis mégsem tipikus, hanem a legjobb flottaautó. A Skoda Octavia úgy változott meg, hogy alig változott. Látszanak a harmadik generációs megkülönböztető jegyek, a szögletesebb vonalak, ez elnyújtott karosszéria, de a lényegét, hangulatát, formavilágát tekintve a régi maradt. A generációk során szerény külsejű, nagy tudású autó lett belőle, olyan, amely megdolgozik a közösség elismeréséért.

Skoda Octavia

Hogy néz ki?
4,66 méter hosszú méreteivel kilóg a kompakt kategóriából, ahogy 590 literes csomagtartója is verhetetlen ebben az osztályban. Elődjénél 10,8 centivel hosszabb a tengelytávja, így a hátsó utasok lábtere óriási. Nem fényűző az utastér, de funkcionális, minden a helyén van, nem kérkedik sok krómmal és csillogással, visszafogottan ízléses. Az alumínium hatású műanyagbetét azonban túl sok, azt legszívesebben kihagytam volna az extralistáról.

Skoda Octavia

A vezető és utasai számos ötletes tároló rekeszt használhatnak dolgaik elhelyezésére, az egyik pohártartóban külön mobiltelefon-üreg is kialakítható, ahová állítva csúsztathatjuk be a telefonkészülékünket.

Skoda Octavia

Milyen vezetni?
Tesztautónk Elegance felszereltsége mindennel rendelkezett, ami egy cégautót kényelmessé, okossá és megunhatatlanná tesz. Volt benne takarékos motor, kényelmes ülések, jól csillapító futómű, pontos kormány és váltó, és volt még benne rengeteg hely. A kompakt kategória legkényelmesebb és legpraktikusabb cégautóját kínálja a Skoda, a kis benzinmotorral szerelt változat pedig a legjobb, amit ár-érték arányban elképzelni lehet. Az új Octavia a cégautók miniszterelnöke. Ha a cégautók maguk közül demokratikusan választanának vezetőt, akkor minden bizonnyal az árértékarány bajnokára, az Octaviára szavaznának. Mindent tud, amit egy cégautónak tudnia kell, normális áron. Egy vállalkozás szemszögéből nézve az Octavia adja a legtöbbet a legkevesebbért. És ez a fontos. Ennél jobb csak a kombi lehet, és ha élvezni is akarjuk a munkát, akkor egy kombi RS.

Skoda Octavia

Hogy megy?
Az új Octavia kizárólag turbómotorokkal kapható. Az 1.2 TSI két teljesítményszinttel érkezik. A gyengébb 86 lóerőt és 160 Nm-t, az erősebb pedig 105 lóerőt és 175 Nm-t teljesít. A 86 lóerős változat maximális nyomatéka 1400 és 3500-as fordulat között jelentkezik, míg a 105 lóerős egység 175 Nm-ét 1400 és 4000 között adja le. A belépőmodellhez ötsebességes kézi váltót társítanak, az erősebb változathoz már hatsebességes váltót kínálnak. Mi ezzel az utóbbival tettük próbára: hibátlan összeállítás.

Skoda Octavia

A stop-start finoman működik, a motor hangját nem hallani, de ha szükség van az erejére a kis turbó hamar tüzet csihol. Autópályán is tartja az iramot. Hatodik sebességfokozatban 90 kilométer/óránál 1900-at forog percenként a főtengely,100-nál 2100-at, 110-nál 2200-at, 120-nál 2500-at,130-nál 2800-at.

Skoda Octavia

Nagyon takarékos a kis motorral a kategóriájában könnyűnek számító, üresen 1158 kilogrammos Skoda Octavia. A gázpedált óvatosan kezelve egy Budapest-Szigetszentmiklós távon 4,3 literes átlagfogyasztást mutatott a fedélzeti számítógép klíma állandó használatával. Benzines autónál ez figyelemreméltó érték. A hosszú teszt során nem tudtam tartani ezt az alacsony szintet, a több mint 1100 kilométeres próba során legalább hétszáz kilométert autópályán tettünk meg 130 kilométer/órás átlaggal. A teszt végén mért 6 liter/100 kilométeres átlagfogyasztás így is dicséretes.

Skoda Octavia

Mennyibe kerül?
Szinte semmi nem hiányzott a tesztautóból, de ha lehetne kívánságlistám, akkor arra felkerülne az emelkedőn az elindulást segítő berendezés (22 ezer forintért rendelhető). Hátsó ülései dönthetők, igaz, nem síkban, van egy kis lépcső, amit át kell hidalnunk. Tesztautónkat jól felszerelték, volt érintőképernyős információs és szórakoztató rendszer, ülésfűtés, USB-csatlakozó, tempomat, fedélzeti számítógép, 16 hüvelykes könnyűfém kerék és tolatóradar, ennek megfelelően az ára nem olcsó. Octaviát kedvezmények nélküli listaáron ESP-vel, első elektromos ablakokkal, hét légzsákkal, központi zárral, isofix-szel, MP3-as rádióval, 1,2 literes, 86 lovas motorral 4,59 millióért kapunk. Az 1,2 literes motor erősebb változatának listaára 4,89 millió forint. Tesztautónk extráival a kocsi ára 5,7 millióra kúszott, de mivel minden Octaviára 600 ezer forint a kedvezmény, 5,14 millió forintért vihetnénk haza a tesztelt autót (Elegance felszereltség: maxi-dot kijelző, négy elektromos ablak, elektromos külső tükrök, automatikus klíma, hűthető kesztyűtartó, könnyűfém kerekek, könyöktámasz, tempomat, hét légzsák, tárcsafékek hátul).

Skoda Octavia

Az Octavia egyik erőssége a hasznossága, kevés cégautó figyel ennyire oda a gazdájára, illetve a részletekre. Az úgynevezett mobilbox, amely a hamutartó helyén található, nemcsak a telefon vételét erősíti, hanem az akkumulátorának lemerülését lassítja. A bluetooth-os telefonálás könnyű az Octaviában, a kapcsolat gyorsan felépíthető és megbízhatóan működik. Kiszálláskor ráadásul a rendszer figyelmeztet arra, hogy ne felejtsük a kocsiban a telefonunkat. Hasonló figyelmesség télen a tanksapkában rögzített jégkaparó, a kalaptartóra rögzített hálós kacattartó, a kalaptartó alján található középső akasztó, vagy a csomagtartó két oldalsó rekeszéhez illeszthető, téglalappá alakítható térelválasztó tépőzáras elemek, amelyek használatával nincs szükség zacskókra a nagy bevásárláshoz. A takarékoskodásban is segít az Octavia, jelzi, ha úgy felejtettük az ablak- vagy tükörfűtést, szól, hogy ne közlekedjünk nagyobb sebességnél nyitott ablakoknál, hogy ne nyomjuk magas fordulatszámnál fékezés előtt a kuplungot hosszú ideig és a váltásban is segít.

Skoda Octavia

Skoda Octavia 1.2 TSI
Alapár:  4,89 millió forint, kedvezménnyel 4,29 millió
Tesztautó ára: kb. 5,7 millió forint, kedvezménnyel 5,14 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (négy elektromos ablakemelő, ködlámpa, automatikus klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ESP, tempomat, tolatóradar):  5,1 millió forint kedvezménnyel (Ambition plusz)
Gépjárműadó: 26 565 forint/év
Cégautóadó: 105 600 forint/év
Üzemanyagköltség: 378 000 forint/év (15 000 kilométer, 6 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 420 forintos benzinár);

Címkék , , , ,

Kapcsolódó anyagok