KKV Plusz

Dacia Sandero teszt: csúcsmodell fillérekért

2013-08-25 Szerző: Biró Csongor Rovat: Cégautó, Kiemelt, Tesztek

Aki eddig lefitymálta a Dacia Sanderót, az nagy meglepetésben részesül, ha kipróbálja az új Stepway csúcsmodellt. Cégautónak nem kell különb, sőt még ez is megtiszteltetés…

Dacia Sandero Stepway

Hogy néz ki?

Trendi, izgalmas és bármennyire nehéz kimondani, de szépen összerakott kocsi a Dacia Sandero Stepway. Jó színben, csúcsfelszereltséggel nem tűnik ki a francia, német, japán kisautók mezőnyéből. Ez nem igaz, hisz egy tulajdonságával agyonveri a mezőnyt: az árával.

Dacia Sandero Stepway

Jellegzetes karosszériaelemek – hűtőmaszk, lámpatestek, ködlámpák, kiszélesített kerékívek, 16 hüvelykes Flexwheel felnik, hosszanti tetőrudak és a metálfény teszik a Stepwayt karakteres és feltűnő jelenséggé. Megemelt alvázának (hasmagassága 207 milliméter) köszönhetően a könnyebb terepekkel is megbirkózik, és a szélsőséges viszonyokat is jól bírja a karosszérián található védőelemeknek köszönhetően. Összkerékhajtás nem jár hozzá, így azért vigyázzunk azzal a tereppel…

Dacia Sandero Stepway

Hátul az 1436 milliméteres szélesség elegendő helyet teremt felnőtteknek is – bár inkább ketten férnek el kényelmesen. Két gyerekülés isofix-rögzítésű lehet. Viszonylag kicsi, 320 literes és magas küszöbbel rendelkező csomagtartója praktikusan megnövelhető azáltal, hogy a hátsó üléstámla 1/3-2/3 arányban dönthető. Sík felületet nem kapunk, a csomagtartó borítása gumis, könnyedén tisztítható. Riasztóan silány és vékony ugyanakkor a csak egyben feltéphető üléspad, félő, hogy elszakítjuk. A korábbi modellhez képest az utastérben található tárolóhelyeken is fejlesztették, az autóba bekerült a középső tárolórekesz, és megnövelték az ajtózsebek méretét, így már egy 1,5 literes PET-palack is elfér bennük. A hátsó ajtókban is van rakodózseb. A duda maradt a bajuszkapcsoló végén. Az első ablakemelők nem automaták.

Dacia Sandero Stepway

Megdöbbentő extrákat kapott a Dacia, a tempomat is újdonság, de a navigációs, érintőképernyős, bluetooth-os Media Nav rendszer maga a kész csoda. Ami tíz éve csak a luxusautók kiváltsága volt, az most egy Daciában szórakoztatja az utasokat és segíti a sofőrt. Hála a kütyük és a szoftverek fejlődésének, és a magyar mérnököknek, hisz a navigáció lelke itthon készült az NNG-nél.

Dacia Sandero Stepway

Hogy megy?

A Renault-nál és a Nissannál jól bevált 1,5-ös dCi dízelmotor 75 lóerős és 90 lovas változatban is elérhető. A Stepway a legerősebbet kapta, 220 Nm-es legnagyobb nyomatékkal. A gyári vegyes üzemben ígért fogyasztás 4 liter 100 kilométerenként. Mivel sokat autópályáztunk, és többnyire négyen használtuk a kocsit, a közel ezer kilométeres teszten 4,8 literes átlagot mértünk (a KKV Magazin történetében ez a második legkedvezőbb érték, a Seat Leon 4,6 literes átlagfogyasztása után). Ha elkerüljük az autópályát és a tartós 130-140-es tempót, 4,4 literes fogyasztással számolhatunk. Tapasztalataink szerint legnagyobb hatótávja 1340 kilométer (62 kilométer/órás átlagsebességgel mutatta ezt a számítógép). Válságban lévő cégeknek különösen ajánlott cégautó.

Dacia Sandero Stepway

Kilencven kilométer per órás sebességnél ezernyolcszázat, száznál kétezret, száztíznél kétezer-százat, százhúsznál kétezer-kétszázat, százharmincnál kétezer-ötszázat forog a dízelmotor a legnagyobb, ötödik sebességfokozatban. Százötvennél háromezret forog a főtengely. Autópályán, tempomattal, 130 kilométer/óránál 6,6 literes átlagot ír ki a fedélzeti számítógép.

Dacia Sandero Stepway

Milyen vezetni?

A kormányzás kissé indirekt, alig érezni a szervorásegítést, a váltója hosszú úton jár és keményen kapcsolható, a fékei kevésbé harapósak, a futóműve azonban kiválóan csillapít és érezni, hogy rossz utakra tervezték. Gyorsulásban verhető, nagy sebességnél markolni kell a kormányt, az egy tonnánál alig nehezebb kocsit könnyedén dobálja a szél. Darabos a vezetése, nincs benne semmi a Renault finomságából.

Mennyibe kerül?

Alapáron nagyon olcsón, 1,99 millió forintért juthatunk az alapmodellhez (1,2 literes, 75 lovas benzinmotorral), a legolcsóbb (75 lovas) dízel 3,04 millió forintba, a legolcsóbb Stepway változat (0,9 literes, 90 lovas benzinmotorral) 2,74 millió forintba kerül. A tesztelt csúcsmodell alapára 3,34 millió forint. Minden benne van, csak a metálfényért és a navigációs kütyüért kérnek plusz pénzt. Előbbi 96 ezer forintba, utóbbi 75 ezer forintba kerül. Három év vagy 100 kilométeres garancia jár minden Daciához.

Dacia Sandero Stepway

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi
Alapár: 3,34 millió forint
Tesztautó ára: 3,5 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (két elektromos ablakemelő, ködlámpa, klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, ESP, tempomat): 3,4 millió forint
Gépjárműadó: 22 700 forint/év
Cégautóadó: 105 600 forint/év
Üzemanyagköltség: 309 600 forint/év (15 000 kilométer, 4,8 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 430 forintos dízelár);

Címkék