KKV Plusz

Mazda CX-5 teszt: keveset fogyaszt és hangtalan

2013-10-06 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

Szép, látványos és egyszerű szabadidő-autóval csábítja a céges vevőket a Mazda. A CX-5-ös elsőkerék-hajtással és induló, 165 lovas benzinmotorral is jó választás.

8

Hogy néz ki?

Szép, arányos és kifejezetten jól eltalált formatervezésű autó a CX-5: kellemes ránézni, tulajdonosa büszke lehet rá. Céges autóként ezért is tartja értékét, meg persze azért, mert Mazda. A japán márka egyik megmentőjeként tartják számon a stílusos szabadidő-autót. Ritka, hogy tesztautóként fapados, belépő modellt (Emotion felszereltség) vezethetünk, hófehér példányunk ilyen volt, csak a szép fekete felnik adtak valamicske pluszt.

Fotók: Biró Csongor

Fotók: Biró Csongor

Noha kívül kompakt, tágas belső térrel rendelkezik. 1840 milliméter széles, tengelytávja 2700 milliméter hosszú. A vezető jó magasan ül, kényelmesen rálát az útra. A CX-5 a kategória egyik legnagyobb szemmagasságával (a talaj szintjétől a szemvonalig mért távolság) bír.

Mazda CX-5

Tesztautónk alapfelszereltsége nélkülözte a korábbi csúcsmodellben kipróbált 4:2:4 arányban osztott üléseket, mostani kocsinkban hagyományos, 1/3-2/3 osztású ülésekkel találkozhattunk. Szerencsére ezeket is síkba dönthettük, így, amikor egy használt, több mint két méter hosszú lapra szerelt bútort kellett hazaszállítanom, nem volt kifogás, a kocsi könnyedén elbírta polcokkal, ajtókkal és kiegészítőkkel együtt. Kitüremkedésektől és holtterektől mentes, kocka alakú csomagtartója 490 literes (a padló alatti tároló üreggel együtt 500 liter). Lehajtott ülésekkel 1390 (a padló alatti üreggel együtt 1400) liternyi tér áll rendelkezésre.

Mazda CX-5

Hogy megy?

A kétliteres közvetlen befecskendezésű Skyactiv-G benzinmotor a világ legnagyobb, 14:1 sűrítési arányát állítja elő (ez magasabb, mint a Forma-1-es motorok esetében). Stop-startja alapáras, megbízhatóan működik, de például a biztonsági öv kikapcsolását nem érzékeli.

Mazda CX-5

Induláskor kissé lomhának éreztem az autót, igaz emlékeimben ott lakozott a néhány héttel korábban tesztelt sokkal nyomatékosabb, 175 lovas összkerekes verzió férfiasabb lökete. Bőven van a motorban tartalék, ha előzni akarunk, könnyedén tesszük. Kilencvennél 2000-et, száznál 2200-at, 110-nél 2500-at, 120-nál 2800-at, 130-nál 3000-et forog percenként a főtengely.

Mazda CX-5

Legnagyobb 165 lóerős teljesítményét 6000 percenkénti fordulatnál, legnagyobb, 210 newtonméteres nyomatékát 4000 fordulat/percnél adja le. Saját kategóriájában kifejezetten takarékos az elsőkerekes Mazda CX-5. Hétszázötven kilométeres tesztünk során, háromszáz kilométernyi autópályás közlekedéssel, cipekedéssel és városi forgalomban töltött várakozó, lassú haladással együtt 6,6 literes átlagot értünk el 100 kilométerenként. Terhelés és gyorshajtás nélkül 800-830 kilométeres hatótávot lehet vele elérni.

Mazda CX-5

Milyen vezetni?

Futóműve elöl MacPherson, hátul többlengőkaros konstrukció. Kormányzása közvetlen, hatfokozatú váltója finoman kapcsolható. Kellemes autó, tetszett halk működése és magabiztossága. A váltás esedékességére a kijelzőn figyelmeztet. Összkerékhajtása télen, sárban és laza talajon hiányzik majd, de cserében sokkal könnyebb az autó (1345 kilogramm), így a fogyasztása érezhetően kevesebb, mint 4×4-es társaié. Ahhoz képest, hogy szabadidő-jármű, az úthibákra kissé idegesen reagál, nem tökéletes a csillapítása.

Mazda CX-5

Mennyibe kerül?

A tesztelt Mazda CX-5 belépő modellként középvezetői autó, hat millió forintért a legszükségesebb céges extrákkal felszerelték: hat légzsák, klíma, elektromos ablakemelők, elektromos tükör, USB-csatoló. Szabadidős Mazdát 6,88 millió forintért kapunk legolcsóbban listaáron, kétliteres 165 lóerős benzinmotorral. Tesztünk írásakor a Mazda kedvezményt adott a kocsira, így az alapára 5,99 millióra csökkent. Céges kiegészítők közül hiányoltam a Bluetooth-kapcsolatot és egy első ködlámpa is hasznos az őszi fagyos reggeleken. Mindezeket az eggyel magasabb Challenge felszerelés több más extra mellett adja most akciósan 7,13 millió forintért.

Mazda CX-5

Mazda CX-5 2.0 Emotion
Alapár: 6,88 millió forint 
Tesztautó ára: kb. 7 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (négy elektromos ablakemelő, ködlámpa, automatikus klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ESP, tempomat, tolatóradar): 7,58 millió forint (Challenge felszereltséggel listaáron)
Gépjárműadó: 41 745 forint/év 
Cégautóadó: 264 000 forint/év
Üzemanyagköltség:  415 800 forint/év (15 000 kilométer, 6,6 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 420 forintos benzinár);

 

Címkék , , ,

Kapcsolódó anyagok