KKV Plusz

Opel Adam teszt: hölgyek öröme

2013-10-20 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

Újabb női autóval kedveskedik a szebbik nemnek az Opel, az Adam testreszabhatósága nem ismer határokat, városi autózáshoz, céges női autóként ideális.

4

Hogy néz ki?

Aranyos, vicces, lányos, izgalmas, szexi, egyedi – ő az Adam, aki inkább Éva. Tesztautónk ízléses színösszeállítása kívülről vadságot, belül érzékiséget sugall. A fekete 17 hüvelykes felnik, a fehér tető, a piros tükörházak dögös kinézetet adnak az Adamnak, a beltér vörös műanyagjait már kissé túlzásnak éreztem, a diszkó fényekkel és a mintázott mennyezettel pláne. Bőrözött ülései nem olyan kényelmesek, mint amilyeneket a nagyobb Opelekben megszokhattunk, de az üléspozíció megfelelő, a kilátás a kocsiból elfogadható, méretei révén a manőverezés egyszerű és könnyed, ha kell egy kis plusz segítség, a szervokormány még könnyebben forgatható egy műszerfali gomb aktiválásával. A vonzó extrák között említhetjük meg az ülés- és kormányfűtést, a nagy képernyőt adó magyar nyelvű szórakoztató és kommunikációs beltéri egységet, amelyre még alkalmazásokat is le lehet tölteni. Talán még navigációt is. Van tempomat, kormányról vezérelhető a rádió.

Fotók: Biró Csongor

Fotók: Biró Csongor

Milyen vezetni?

A stop-start rendszer révén a motor leáll, amikor az autó nyugalmi helyzetbe kerül, és a sebességváltó üres fokozatba vált, majd azonnal indul, amint a vezető a tengelykapcsoló pedálra lép. A rendszer a műszerfalon található gomb segítségével kikapcsolható. Amikor a rendszer aktív, és a motor leáll, akkor a fordulatszámmérő autostop pozícióba kerül, jelezvén, hogy készen áll az automatikus indításra. A rendszer továbbfejlesztett generátort, indítómotort és speciális akkumulátort használ. A sebességváltásban felkapcsolás-jelző segíti a sofőrt. A fedélzeti számítógép tanácsokkal is segíti a sofőrt, mutatja, milyen fogyasztók aktívak.

Opel Adam

Számos technikai csemege könnyíti meg a vezetést és teszi kényelmesebbé az autóban töltött időt. A Bluetooth-kapcsolat révén biztonságosan telefonálhatunk, a zene jól szól, a holttérfigyelő helyettünk is körülnéz sávváltáskor. Ez az autó oldalára szerelt szenzorokkal ellenőrzi, hogy van-e akadályt jelentő gépjármű a belső vagy a külső sávban, ha sávot akarunk váltani. Folyamatosan figyeli a holttereket mindkét oldalon, és felkapcsol egy LED-fényt a külső visszapillantó tükörben, ha gépjármű tartózkodik az adott területen. Ha kocsi van a veszélyes zónában, a LED villogni kezd, és a rendszer figyelmeztető hangjelzést ad. Legfeljebb 140 kilométer/óra sebességhatárig működik.

Kormánya indirekt, nem annyira pontos, ahogy a váltója sem az. Futóműve feszes, de nem sportos, de el tudnék képzelni az Adamból egy vadabb változatot, feszesebb kormányzással és egy izmos turbómotorral. Új motor jövőre érkezik a kínálatba, a 115 lovas háromhengerest a szentgotthárdi Flex-gyárban szerelik össze.

Opel Adam

Hogyan megy?

Az 1,4 literes motor 100 lóereje egyenesen repíti az alig 1120 kilós Adamot. Téli gumikkal és főleg városi forgalomban használva az autót a fogyasztás ennek megfelelően alakult 6,6 literre 100 kilométerenként. Nem takarékos, de legalább trendi.

Kilencven kilométer/órás sebességnél 2800-at forog a főtengely ötösben, száznál háromezret, 110-nél 3200-at, 120-nál már nagyon hangos az autó, 3700 körül forog a főtengely, 130-nál pedig négyezret. Városi fürgesége autópályán elmacskásodik.

Mennyibe kerül?

Opel Adamot lecsupaszítva 3,05 millió forinttól kaphatunk, legerősebb motorral szerelt változata 3,95 millió forintos alapárért gazdag felszereltséget ad. A tesztautó Twisted Sanguine Red and Roof Color színvilága 190 ezer forintos extra, ára néhány aprósággal 4,4 millió forintra kúszott fel. Céges szempontból előnytelen, hogy nincs hozzá dízelmotor. Csomagtartója picike, de szerencsére a hátsó ülései dönthetők, így nagyobb cuccok is beférnek.

Opel Adam

Opel Adam 1,4
Alapár: 3,95  millió forint (Slam felszereltség)
Tesztautó ára: 4,4 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (elektromos ablakemelő, ködlámpa, automatikus klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, tolatóradar, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ESP, tempomat): 3,85 millió forint (Jam felszereltség)
Gépjárműadó: 25 875 forint/év 
Cégautóadó: 105 600 forint/év
Üzemanyagköltség: 415 800 forint/év (15 000 kilométer, 6,6 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 420 forintos benzinár);

Címkék , , , ,

Kapcsolódó anyagok