KKV Plusz

Nissan Juke teszt: szökik, mint a bolha

2013-11-16 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

Pörgős benzinmotorral, nagyzoló felszereltséggel teszteltük a Nissan legkisebb szabadidő-autóját. Hölgyek kedvelik rendhagyó formáját, de a férfiak sem vetik meg a 190 lóerő vadságát. Elsőkerék-meghajtással és kézi váltóval vezettük.

fotók: Biró Csongor

fotók: Biró Csongor

Hogy néz ki?

A Nissan Juke furcsa egy kocsi, de ezzel a felszereltséggel, illetve az izmos motorral eléggé bejön. Ötajtós, négy ember utazhat benne, csomagtartója kicsi. Már régóta van a magyar piacon, mégis megbámulják. Az n-tec felszereltség a Juke ráncfelvarrás előtt búcsújának egyik mozzanata.

Nissan Juke

Megosztó személyiség a Juke, utálni és szeretni lehet, köztes megoldás nincs. Bőr borítású kormány és prémiumnak mondott világos szövet ülések, 18 hüvelykes egyedi könnyűfém kerekek, fekete tükrök és kilincsek, fekete fényezés, fekete fényes B-oszlop, sötétített hátsó ablakok jelzik az n-tec felszereltséget, amely a legmagasabb tekna felszereltség alá ékelődött be. A gazdag hozomány része az érintőképernyős multimédiás központ (zene, telefon és navigáció), a színes tolatókamera (hangos tolatóradar nélkül), a kulcs azonban hagyományos tollas. A biztonsági felszereltség része az ESP, a hat légzsák, az ABS EBD-vel és a fékasszisztenssel együtt, valamint a hátsó ülések három fejtámlája.

Nissan Juke

Hogy megy?

Motorja turbófeltöltésű, közvetlen befecskendezésű, 140 kW (190 LE) teljesítményű 1,6 literes DIG-T benzinmotor. Vezetettem Juke-ot korábban összkerékhajtással és CVT váltóval is, utóbbi ebből nem hiányzott, kézi váltóval kézzelfoghatóbb volt a vadsága. 4×4-es és CVT-váltós változata magas, közel 12 literes átlagfogyasztásával hozott ki a sodromból, így féltem, hogy ez is kizabál a vagyonomból. Szerencsére nem így történt, a közel 500 kilométeres teszt során megelégedett 7,6 liter benzinnel átlagban 100 kilométerenként. Tankja nem túl nagy, 40 liternél többet nem tudunk belepréselni, 450-500 kilométeres hatótávval számolhatunk, ha takarékosan vezetünk.

Nissan Juke

Milyen vezetni?

Terepen nem használtuk a kocsit, a nagy kerekekkel már vizes füvön is nehéz volt a megfordulás. A motor pörgős, ha belép a turbó, megzabolázhatatlan. Kilencven kilométer/órás sebességnél 1900-at forog a főtengely, 100-nál felmegy kétezerre, 110-nél 2200-at, 120-nál 2500-at, 130-nál 3000-et forog.  Érdemes eco módban használni (akkor 120 lovas kisautóként viselkedik, ami azért nem kevés) és csak akkor tolni át sportba, ha nagyon kell a 190 lóerő. Meg voltam elégedve a Juke dinamizmusával, útfekvése, tapadása fantasztikus, kormányzása nagy sebességnél lehetne pontosabb. Sport módban a közlekedés többi résztvevője áll hozzánk képest, ezért késztetést érzünk arra, hogy átfűzzük a forgalmon a Juke-ot. Az idő és a tér kissé megváltozik, az előbbi tágul, az utóbbi szűkül. A szélesített kipufogó látványos, de sajnos nem hallatszik.

Nissan Juke

Mennyibe kerül?

Nissan Juke-hoz 4,11 millió forintért juthatunk a legolcsóbban 94 lovas 1,6 literes szívó benzinmotorral, az izmos turbós motorért 5,92 milliót kell kifizetni. Az n-tec változat alapára 5,07 millió forint. A tesztelt n-tec modell ára 6,23 millió forint.

Nissan Juke

Nissan Juke 1,6 DIG-T n-tec
Alapár:  6,23 millió forint
Tesztautó ára: 6,23 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (négy elektromos ablakemelő, ködlámpa, automatikus klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ESP, tempomat, tolatóradar): 6,23 millió forint
Gépjárműadó: 48 300 forint/év
Cégautóadó: 264 600 forint/év
Üzemanyagköltség: 478 800 forint/év (15 000 kilométer, 7,6 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 420 forintos benzinár)

Nissan Juke

Címkék , , ,

Kapcsolódó anyagok