KKV Plusz

Nissan Note teszt: lábtérbajnok

2013-11-23 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

Meglepően gazdagon felszerelve és technikájában, valamint arculatában friss kocsival támad a kisautók között a Nissan Note. Motorja, csomagtartója átlagos, de lábtérben verhetetlen.

fotó: Biró Csongor

fotó: Biró Csongor

Hogy néz ki?

Jól néz ki a kocsi, trendi, japános a dizájn, fiataloknak, kiscsaládosoknak ideális első autó. A kocsi méretei megegyeznek az előd méreteivel, bár új a padlólemez, a tengelytáv változatlanul 2,6 méter, a futómű elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros – akárcsak az egyterűnek mondott korábbi Note-nál. Az egyterű jelleg kicsit halványult, ha meg kell határozni a műfaját, legyen miniegyterű, azaz egy kissé kényelmesebbre hangolt kisautó. Hátsó lábtere 68 centisre növelhető, amely a BMW 7-esével vetekszik. Ez a 16 centi hosszban tologatható (felárért, családi csomagban 150 ezer forintért) hátsó üléspadnak köszönhető, amely az alapból 295 literes csomagérből adott esetben 381 literest varázsol. Kategóriájában a Note büszkélkedhet a legnagyobb lábtérrel, a komfortot az első ülések háttámlájából lehajtható asztalka javítja, a hátsó üléslap kemény, az ülések nem dönthetők síkba, de a csomagtartó jól pakolható. A műszerfali középkonzol a Micra és a Leaf keveréke. Átlátható és egyszerű, nem nagyzol.

Nissan Note

Hogy megy?

A háromhengeres, 80 lóerős, 110 newtonméteres kisded motortól ne várjunk csodát, mentségére legyen mondva, nem fullad le könnyen és még a hangja is élvezhető. Átlagosan takarékos, kevesebbel is beérhetné, igaz, a több mint 800 kilométeres tesztelés során sokat autópályáztam a határon autózva. Az eco üzemmód használata kék fényárba borítja a műszerfali kijelzőt. A teszt végén 5,9 literes átlagfogyasztást mértem 100 kilométerenként.

Nissan Note

Kilencven kilométer/órás sebességnél 2500-at forog a főtengely, száznál 2900-at, 110-nél 3100-at, 120-nál 3400-at, 130-nál 3800-at, 140-nél 4200-at. Autópályán a motorzaj mellett már a szélzaj is kellemetlen 130 fölött. Ha nagyon hajtjuk, 160-170-nel is repeszt a Note, de nem éreztem biztonságosnak ezt az erőltetett tempót.

Nissan Note

Milyen vezetni?

Kisautós jellegét nem feledteti a Note vezetése, városban teljesen megfelelt az igényeimnek, jól kanyarodik, ötfokozatú váltója pontos, kormányzására sem lehet panasz (a kormány maga nagyon vékony, csúszós), futóműve keményen és nyersen csillapít, rossz úton ráz. Városi vagányságát azonban autópályán elfelejthetjük, nem leányálom a Note-tal a belső sávban autózni. A kamionok közt könnyedén eljátszik vele a szél, kapaszkodnunk kell a kormányba, a hátulról jövők fényszórója vakít, autópálya tempónál már nagyon hangos és erőtlen a kis motor.

Nissan Note

Az aktív biztonsági pajzsra nagyon büszkék a japánok, működik is, de nem annyira előrelátó, mint a prémium modellekben található kamerás és radaros rendszerek. Ebben is van nagylátószögű kamera (szoftveresen dolgozza fel a lehetséges veszélyeket és feladatokat), de csak hátrafelé lát, így a sávelhagyásra is a ténylegesnél csak később figyelmeztet idegesítő csipogással. Ugyan ki lehet kapcsolni, de inkább csipogjon, mint balesetet szenvedjünk. Holttérfigyelője viszonylag megbízhatóan működik, rábízhatjuk magunkat. Tolatóradar nincs, de ha rükvercben araszolunk és mögöttünk akadályt észlel a rendszer, akkor ránk csipog, bár nem olyan vehemensen, mint a sávtartó.

Nissan Note

A 360 fokos parkolókamera négy nézettel (hátra, előre, jobb oldalra és felülnézetből) segíti a könnyebb és biztonságosabb parkolási és tolatási manővereket. A 360 foknak semmi értelme sincs, hacsak nem öntenek ránk szurkot, tejet, vagy vörös festéket. Ha nem látunk ki az ablakokon, akkor hasznos, amúgy egy tolatókamera és csipogó radar tökéletesen elég. Ráadásul olyan kicsi és rossz felbontású a képernyő, hogy nagyító kell hozzá, vagy egy fiatalabb és jobb szempár.

Nissan Note

Mennyibe kerül?

Alapból jól felszerelt a Note, az ESP mellett a sebességhatárolós tempomat is széria a hat légzsák, a stop-start, az isofix ülések és a szervokormány mellett. A legmagasabb (tekna) felszereltségi szinten alapáras a navigációs, kamerás és védelmi rendszer. Navigációhoz Bluetooth-szal, USB-csatlakozóval jó áron, 175 ezer forintért juthatunk, a Nissan Connecthez (5,8 hüvelykes érintőképernyővel) Google sent to car (számítógépen megtervezett útvonal feltöltése) és Goole POI (üzemanyag-árak, repülőjáratok, időjárás) szolgáltatás is jár, bár ez egyelőre Magyarországon nem működik. Az intelligens, kulcsnélküli nyitáshoz 75 ezerért juthatunk hozzá, az aktív védelmi pajzs a kamerákkal együtt 345 ezerbe kerül.

Nissan Note

Nissan Note 1,2
Alapár:  3,199 millió forint
Tesztautó ára: kb. 4,73 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (négy elektromos ablakemelő, ködlámpa, automatikus klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ESP, tempomat, tolatóradar): 3,8 millió forint (Acenta plusz)
Gépjárműadó: 20 355 forint/év
Cégautóadó: 105 600 forint/év
Üzemanyagköltség: 371 700 forint/év (15 000 kilométer, 4,6 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 420 forintos benzinár);

Nissan Note

Címkék , , ,

Kapcsolódó anyagok