KKV Plusz

Chevrolet Trax teszt: okosautó

2013-12-29 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

A mai okostelefonos világban természetes, hogy autónkat külső eszközzel kapcsoljuk össze, sőt bizonyos funkcióit ilyen kütyüről irányítjuk. Van, aki szerint ez a jövő megöli az autózás lényegét, szerencsére a Chevrolet Trax ízig-vérig autó. Takarékos dízelmotorral tettük próbára.

fotók: Biró Csongor

fotók: Biró Csongor

Hogy néz ki?

Az Opel Mokka és a Buick Encore testvére még a koreai-amerikai barátság jegyében született, Dél-Koreában és Mexikóban gyártják. Igazi világautó, Ausztráliában Holden Trax, Dél-Amerikában és Oroszországban Chevrolet Tracker néven fut, nálunk, sajnos már nem sokáig. De amíg a Chevy kontinensünkön vendégeskedik, örüljünk neki és élvezzük az adottságait. A Trax izgalmas, szerethető autó.

Chevrolet Trax

A 4,25 méteres kompakt külseje tetszetős, ha nem érne földig az első lökhárító, akkor még terepjárásra is ajánlanánk. Belseje szerényebb a Mokkáénál, chevy-s jegyeket visel, műszerórái digitálisak, a középkonzolt a az amerikaiak MyLink szórakoztató és információs rendszere uralja. A kocsihoz kaptunk egy iPhone-t is, így az internet megnyílt számunkra a Traxben.

Chevrolet Trax

Számtalan szolgáltatása közül a zenelejátszást és a navigációt hasznosítottuk, utóbbi (BrinGo) egész jól muzsikált, de a beállításaival rengeteget kínlódtam. Az érintőképernyőn a tolatókamera képe is megjelenik. Egy kis ízelítő a Chevrolet MyLinkkel együtt futó alkalmazásokból: TuneIn – hozzáférés több mint 70 000 rádióadóhoz; Stitcher – 15 000 beszélgetős rádióműsor és podcast, amely igény szerint érhető el; BringGo – navigáció és útközbeni látnivalók. A Chevrolet MyLink Az LT és annál magasabb felszereltségi szinteknél sztenderd, az LS felszereltségnél választható.

Chevrolet Trax

Kocsink csúcsfelszereltségű (LT+) volt, hat légzsákkal, összkerék-meghajtással, ülésfűtéssel (ötvenezer forintos felár), négy elektromos ablakemelővel, bőr-szövet ülésekkel, 18 hüvelykes könnyűfém felnikkel (180 ezer forint a felára) és a korábban igen megkedvelt 1,7 literes dízelmotorral. Ezzel 4,4 literes átlagfogyasztást értem el több mint kétezer kilométeren át hajszolva erdélyi utakon, a Traxszel nem sikerült ilyen jó értéket elérnem. Hidegebb időben, karácsonyi forgatagban használtam az autót és sokat hajtottam autópályán, így a 850 kilométeres tesztet 5,5 literes átlaggal zárta, ami nem rossz eredmény.

Chevrolet Trax

Az elfogadható méretű (ablakig 306 literes) csomagtartó a hátsó ülések lehajtásával 1370 literes rakodótérré alakítható (tetőig mérve). Praktikus az itt található 230 voltos csatlakozó is, céges utakon a partnerre várakozva használhatjuk a laptopot a lemerülés veszélye nélkül. A nyolcféle üléselrendezés, köztük a 60/40 arányban dönthető hátsó ülések és a teljesen ledönthető első utasülés (aminek köszönhetően akár 2,3 méter hosszú tárgyakat is szállíthatunk) teszik a Traxet sokoldalúvá. Egy kisebb karácsonyfa gond nélkül befért a csomagtartóba, csak az egyik hátsó ülést kellett hozzá ledönteni.

Chevrolet Trax

Milyen vezetni?

Hó híján csak kanyarokban tudtuk kipróbálni az összkerék-meghajtást, amely automatikusan átkapcsol kétkerék-meghajtásról, hogyha az útviszonyok nagyobb tapadást kívánnak. A lejtmenetvezérlő (HDC) segít stabilan tartani autót meredek utakon is. További vezetéstámogató rendszer nincs benne, nem is hiányzott.

Chevrolet Trax

Hogy megy?

Az 1,7 literes dízelmotor jól bevált az elmúlt évtizedben az Opelnél is, hangos, de nyomatékos és takarékos. 130 lóerős, legnagyobb nyomatéka 300 Nm 2000-es percenkénti fordulaton. A turbónyomás megérkezéséig halvány, de onnantól szépen húz, autópályán is jó vele autózni, 10 másodperc alatt éri el álló helyzetben a 100 kilométer/órás sebességet, végsebessége 186 kilométer/óra, a végsebesség közelében is biztonsággal vezethető.

Chevrolet Trax

Kilencven kilométer/órás sebességnél 1500-at forog percenként a főtengely, száznál 1800-at, 110-nél 1900-at, 120-nál kétezret, 130-nál 2200-at. Nem egy ideges motor, 155-nél is csak 2500-at forog.

7

Mennyibe kerül?

1,6 literes benzines szívómotorral, elsőkerék-meghajtással már 4,19 millió forintért is élvezhetjük egy Trax vendégszeretetét, de a céges felhasználásra az LT felszereltség ajánlott, amelyért 600 ezerrel kell többet fizetni. Az 1,4 literes turbós motorral az alapár 4,74 millió forint, a takarékos dízellel a Trax minimum 5,79 millióba kerül. Lt+ felszereltséggel tesztautónkat 5,905 millió forintért vihetjük haza kézi sebességváltóval, az automata felára 250 ezer forint. A Chevrolet a kocsira öt évig, vagy 150 ezer kilométerig vállal garanciát.

Chevrolet Trax

Chevrolet Trax 1,7 LT+
Alapár: 5,905 millió forint
Tesztautó ára: kb. 6,2 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (négy elektromos ablakemelő, ködlámpa, automatikus klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, tolatóradar, ESP, tempomat): 5,8 millió forint (elsőkerék-meghajtás, LT felszereltség)
Gépjárműadó: 33 120 forint/év
Cégautóadó: 132 000 forint/év
Üzemanyagköltség: 354 750 forint/év (15 000 kilométer, 5,5 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 430 forintos dízelár);

Chevrolet Trax

 

Chevrolet Trax

 

Címkék , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok