KKV Plusz

Citroen C4 Picasso teszt: családbarát

2014-01-05 Szerző: Biró Csongor Rovat: Kiemelt, Tesztek

Ahogy maga a mester sem tudott hibázni – már ami a művészetét illeti (egyetlen fércmunkájáról sem tudunk, ki merne ilyen jelzőkkel illetni egy Picasso rajzot?) -, úgy a Citroen sem tévedett a C4 Picasso egyik generációjával sem. Mindegyik közül azonban az utóbbi a legtökéletesebb. Tudása, technikája, kényelme kiemeli az egyterűk közül.

Fotók: Biró Csongor

Fotók: Biró Csongor

Hogy néz ki?

Átlátható a kocsi, minden a jó kilátásról szól, a bővíthető szélvédő, a panorámatető, a dupla A-oszlop. Világító berendezései csodálatosak, olyanok, amilyeneket eddig csak az Auditól láttunk. A dizájn meglepő, használva szeretjük meg a Citroen C4 Picassót, feltűnő jelenség, felemelt hüvelykujjal díjazták különlegességét. Légellenállása akár egy kupénak, 0,28 cw. Az ajtók puhán nyílnak és csukódnak, az összeillesztés minősége példás, a tökéletes munka a belső térben is folytatódik.

Citroen C4 Picasso

Tablet autó a C4 Picasso, nem egy, hanem két hatalmas képernyőn rendezhetjük a levéltárnyi információt. A felső három vagy két részre osztottan ismerteti a sebesség, a fordulatszám, a navigációs, vagy a fogyasztás adatait, de akár képeket is nézegethetünk. A középkonzol közepén helyet kapó érintőképernyős tableten a klíma, az internet, a telefon, a JBL-hifi, a vezetősegédek és a navigációs beállításait találjuk. Nem egyszerű elsőre, de ha időt szánunk rá, másodszorra már menni fog a kezelése. Vezetés közben ugyanakkor még így is sokszor elveszi a szemünket az útról, a kezünket pedig a kormányról. Ördögi körbe léptünk: vezetősegédek tartják úton a kocsit, amíg a vezetősegédek beállításaival babrálunk.

Citroen C4 Picasso

A kapitányi ülések kényelmesek, különleges a jobb első ülés elektromos lábtartója, amellyel szinte fekvőhellyé alakítható. A hátsó ülések természetesen egyenként tologathatók és lehajthatók, a padlóban titkos rekeszeket rejtettek el, a csomagtartó tágas és jól kihasználható. A csomagtérben töltődő belső lámpa kivehető és elemlámpaként használható. A kocsi terhelhetősége átlagos, 567 kilogramm. Rengeteg a rakodóhely, tágasak az ajtózsebek, a kesztyűtartó nagy részét CD-lejátszó (40 ezer forint a felára) foglalja el, nincs kardánpult, szinte átjárható a kocsi hatalmas belső tere. Cégautónak is jó, de lényegét tekintve családi kocsi.

Citroen C4 Picasso

Milyen vezetni?

Futóműve elöl McPherson, hátul csatolt, hosszanti lengőkaros spriálrugós felfüggesztéssel. Rugózási kényelme jó, a csillapítása kiváló, éles kanyarokban is stabil, ráadásul a fordulóköre is ideális. Szervokormánya elektromechanikus.

Citroen C4 Picasso

Hogy megy?

1,6 literes könnyűfém blokkos, közös nyomócsöves dízelmotorja egy vezértengelyes, hengerenként kétszelepes, köztes hűtős, fix lapátos turbós. Utóbbi az 1500-as fordulatnál éledezik, jól húz, elég rugalmas, hatodikban ezres fordulaton 60-nal suhanunk. Nem tévedés, a kocsiban alig lehet hallani a dízel brummogását. Váltója meglepően pontos. A főtengely percenként 1500-at forog 90 kilométer/órás sebességbél hatodik fokozatban, 100-nál 1800-at, 110-nél 1900-at, 120-nál 2000-et, 130-nál 2200-at. Legendásan keveset fogyaszt, tesztautónkban 100 kilométerenként téli körülmények között 5,1 litert evett a több mint hatszáz kilométeres kéthetes próba során, a fedélzeti számítógép által kiírt legnagyobb hatótávja 1150 kilométer volt.

Citroen C4 Picasso

Mennyibe kerül?

Tesztautónkat parádésan felszerelték, az első üléseken még végteleníthető masszázs is kényeztetett, hátul asztalkákon ehetnek a lurkók, a panoráma szélvédő égi élményeket ad, a klíma kétzónás, a tempomat addig tartja az előttünk haladóhoz képest a távolságot, ameddig motorfékkel bírja. Nem olyan megbízható, mint a prémium autóknál, amolyan fapados megoldás, de autópályán hasznosítható, városban már kevésbé. A sávelhagyásra is másképp figyelmeztet, mint a többi autó: az övet rázogatja, jól működik a holttérfigyelő, a tolatókamera, a ráfutásra figyelmeztető, a távolsági fényt automatikusan felkapcsoló asszisztens, a látóteret kibővítő kereszteződés-világítás. Van parkoló automatikánk is, szálkás és párhuzamos feladatok megoldására önállóan is képes.

Citroen C4 Picasso

Picassót (120 lovas egyhatos benzinest) 4,99 millió forintért kaphatunk legolcsóbban, listaára 5,58 millió forint. A 92 lovas dízel belépőmodellt 6,06 milliós listaáron, kedvezménnyel 5,47 millióért vihetjük. A tesztelt e-HDi 115 lovas motorral 6,36 millió forintért (5,77 millió) kapható, a tesztelt felszereltséggel 7,29 (6,79) milliótól vásárolható meg. Ám tesztautónkat még számos extra gazdagította: üvegtető (200 ezer forint), kanyarodó xenonfény (125 ezer forint), metálfény (125 ezer forint), JBL-hifi (270 ezer forint), vezetősegédek (200 ezer forint), 3D-s LED-es hátsó lámpák (110 ezer forint), okos parkoló asszisztens (240 ezer forint), elektromosan állítható és masszírozó funkcióval bíró első ülések (240 ezer forint).

13

Citroen C4 Picasso 1,6 e-HDi
Alapár: 6,36 millió forint listaáron
Tesztautó ára: kb. 8,8 millió forint listaáron
Autó ára KKV normafelszereltséggel (négy elektromos ablakemelő, ködlámpa, automatikus klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, tolatóradar, ESP, tempomat): 6 millió forint listaáron
Gépjárműadó: 29 325 forint/év
Cégautóadó: 132 000 forint/év
Üzemanyagköltség: 328 950 forint/év (15 000 kilométer, 5,1 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 430 forintos dízelár);

Citroen C4 Picasso

Citroen C4 Picasso

Citroen C4 Picasso

 

Címkék , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok