KKV Plusz

Peugeot 308 teszt: cégautóként kihagyhatatlan

2014-01-11 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

Újraosztja a szerepeket az európai cégautó-piacon a tavaly érkezett, megújult Peugeot 308, amely a kategóriát vezető Golfnak és a feltörekvő Focusnak a babérjaira tör. Megteheti, hisz van olyan jó kocsi, mint azok.

fotók: Biró Csongor

fotók: Biró Csongor

Hogy néz ki?

Az új platformra helyezett oroszlános kompakt letisztult és elegáns autó, hossza 4,25 méter, elődjénél 140 kilóval könnyebb. Nemcsak kompakt, de alacsony is: 1,46 méter magas, szélessége pedig 1,80 méter. A túlnyúlások elöl és hátul is megrövidültek, mégpedig az új platformnak köszönhetően, amely lehetővé teszi, hogy a kerekek a négy sarokba kerüljenek.

Peugeot 308

A 308-as csomagtartója 470 literes (VDA szabvány szerint 420 köbdeciméter), beleszámítva a 35 literes szőnyeg alatti tárolóhelyet. Az alacsony csomagtérküszöb és a széles csomagtérajtó nagyban megkönnyíti a bepakolást a tágas, szögletes formákkal kialakított raktérbe. Az ajtó a világon először a termoplasztiknak nevezett kompozit anyagból készült. Ennek a könnyű és szilárd anyagnak köszönhetően 3 kilóval csökkent a csomagtérajtó súlya.

Peugeot 308

A hátsó lámpák az autó dinamikus, high-tech stílusát erősítik. A márka visszatérő motívuma, a fénydiódás lámpákból kirajzolódó Peugeot oroszlánkarom itt is megjelenik. A hátsó LED-es lámpák a szériafelszereltséghez tartoznak, még az első LED-es nappali fényért sem kell plusz pénzt fizetni, igaz, a Peugeot nagy dobása, a fénydiódás fényszóró csak a legmagasabb felszereltséggel érhető el. A kormány kisméretű, a műszereket magasra helyezték, a 9,7 hüvelykes érintőképernyőről (2. felszereltségi szinttől széria) vezérelhetjük a klímát, az audiorendszert, a fedélzeti számítógépet és a navigációt, de interneten is böngészhetünk, ha van erre alkalmas telefonunk. A középkonzolon sok gomb nem maradt, a hátsó és az első ablakok fűtését, a központi zárat és a vészjelzőt aktiválhatjuk innen, a többi funkció (kivéve a világítás és az ablaktörlőt, valamint az ESP-t) mind az érintőképernyőn át működtethető.

Peugeot 308

A fordulatszámmérő mutatója jobbról balra mozdul, akárcsak a vízhőfokmérő. A bal oldalon lévő műszerek hagyományosan balról jobbra emelkednek.

Peugeot 308

Milyen vezetni?

Az új 308 elődjéhez képest alacsonyabb autó, így súlypontja is lejjebb került 2 centivel. Az új platform új, könnyebb futóművel (MacPherson első futómű és csatolt lengőkaros hátsó futómű) párosul. A tökéletesített futóműnek köszönhetően a fordulókör is rövidebb 30 centiméterrel.

Az üléspozíció mély, a kormány fogása tetszett, jó a kilátás a kocsiból, úgy éreztem magam, mintha egy Volkswagen Golfban ülnék (valószínűleg ez az a mondat, amelyet a tervezők és fejlesztők hallani akartak). Futóműve, kormányzása hibátlan, a gyenge dízel ellenére meglepően dinamikusan vezethető.

Peugeot 308

Hogy megy?

Az 1,6 literes HDi nem e-HDi, nem BlueHDi, mégis elérünk vele akár 1337 kilométeres hatótávot is. Ha nagyon óvatosan vezetünk, négy liter környékén is tarthatjuk a fogyasztást, nekem téli üzemmódban csak 4,6 literes átlagra sikerült leszorítanom a közel 500 kilométeres próba során. Legnagyobb teljesítménye 92 lóerő 4000-es percenkénti fordulatszámon, a csak kívülről kerregős dízelnek 230 newtonméter a legnagyobb nyomatéka, amelyet már 1750-es percenkénti fordulaton átad az első kerekeknek. A turbónyomásra nem kell sokat várni, elég rugalmas a kocsi, miközben alig forog a főtengely. Legmagasabb ötödik sebességfokozatban 90 kilométer/órás sebességnél 1500-at forog, 100-nál 1750-et, 110-nél 2000-et, 120-nál 2050-at, 130-nál 2150-et.

Mennyibe kerül?

Akciósan 4,29 millió forintért juthatunk 308-ashoz, igaz ennyi pénzért csak a 82 lovas 1,2 literest vihetjük. A 92 lovas kisebbik dízel akciós listaára 4,98 millió forint.

Peugeot 308

Az alapot jelentő Access felszereltség is ad ESP-t, hat légzsákot, távirányítós központi zárat, elektromos első ablakokat, manuális klímát, fedélzeti számítógépet és sebességhatárolós tempomatot. A második Active szint már érintőképernyős tabletet és 16 hüvelykes alufelniket ad, az első üléseinek állítható a magassága, van gerinctámasz, elektromosan vezérelhetők a hátsó ablakok is, a klíma kétzónás, az emelkedőn visszagurulásgátló segít elindulni, felárért a nagy képernyő a tolatókamera képét is közvetíti (navigációval együtt 335 ezer forintért), van tolatóradar, panoráma napfénytető (175 ezer forintért) és síalagút is. Jó hír, hogy a Peugeot kínálatában elsőként e modell kap alapáron öt év vagy 100 ezer kilométeres kiterjesztett garanciát.

Peugeot 308 1,6 HDi Active
Alapár: 5,35 millió forint
Tesztautó ára: 6,2 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (négy elektromos ablakemelő, ködlámpa, klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ESP, tempomat, tolatóradar): kb. 5,5 millió forint (Active plusz)
Gépjárműadó: 23 460 forint/év
Cégautóadó: 105 600 forint/év
Üzemanyagköltség: 289 800 forint/év (15 000 kilométer, 4,6 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 420 forintos dízelár);

Címkék , , , , ,

Kapcsolódó anyagok