KKV Plusz

Skoda Superb Combi teszt: túlméretes

2014-02-23 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

Elegancia, hatalmas csomagtér, kifinomult technika, Audi A8-ast zavarba hozó lábtér, izmos és nyomatékos dízelmotor, kényelmes és nyugodt haladást biztosító DSG-váltó, átlagos futómű és magas szintű megbízhatóság – ez a legnagyobb Skoda dióhéjban. A csúcsvezetők cégautója.

fotók: Biró Csongor

fotók: Biró Csongor

Hogy néz ki?

A Skoda Superbet csak szeretni lehet. Főleg, ha kombi. Vállalatvezetők, állami vezetők második otthona, panaszt nem hallani rá. Puritán luxus jellemzi, ezért szeretik kormánypárti és ellenzéki politikusok (és családtagjaik) egyaránt. Hosszúsága 4838, szélessége 1817, magassága 1481 milliméter, (a széria tetősínekkel 1510 milliméter). Csomagtartója már alaphelyzetben is 633 literes, és a hátsó ülések lehajtásával akár 1865 literig bővíthető. Hasonló méretű csomagtartót csak a kombi Mercedes-Benz E-osztály tud felmutatni. A pakolást sínrendszer és akasztók könnyítik.

Skoda Superb Combi

Hogy megy?

A Skoda Superb Combi nyugodt, megfontolt autó, ilyen vezetőknek ajánlott leginkább. Ha kell, repül, de minek mindig sietni? Élvezzük a csúcshifit, a kellemes klímát és a koncerttermi tágasságot. A hatsebességes DSG-váltó észrevétlenül dolgozik, csak hirtelen kigyorsításkor és padlógáznál érezzük úgy, hogy jobb lenne kézzel váltani.

Skoda Superb Combi

Sportfokozatban izgalmas vadmacskává változik a méretes kombi, padlógáznál a piros tartományba beleharap a fordulatszámmérő mutatója. Ha megfontoltan közlekedünk, a fogyasztásra sem lehet panaszunk. Halk a 170 lovas kétliteres dízel, ha kell szépen morog, nem kerreg, nem kattog és ereje ellenére visszafogott fogyasztásról tett tanúbizonyságot. Hatótávja 1100 kilométernél is nagyobb, átlagfogyasztása bámulatos, 5,6 litert mértem 100 kilométerenként. Autópályán és városban csak keveset vezettem. Szép izmokkal büszkélkedik a kocsi, de ezekkel nem kérkedik, finoman gyorsul, nem egy erőszakos autó. 100-nál 1900-at, 130 kilométer/órás sebességnél 2500-at forog a főtengely. Legnagyobb sebessége 221 kilométer/óra, álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre 8,7 másodperc alatt gyorsul.

Skoda Superb Combi

Milyen vezetni?

Amilyen nagy a Superb, olyan lomha alacsony fordulaton, de a turbó beavatkozása mindezt egy csapásra megváltoztatja, 1800-es fordulat fölött beindul (350 newtonméreres nyomatékát 1750-2500-as fordulattól adja le), onnantól csak a hosszú tengelytávból adódó jelleg szab gátat a városi cikázásnak. Futóműve nem nőtt fel a feladathoz, a hasonló méretű luxus limuzinok és kombik finomságához nem lehet mérni kemény, pattogós és zajos felütéseit.

Skoda Superb Combi

Mennyibe kerül?

Sok vezetősegédet nem rejtettek el a kocsiban, de tempomatot, stop-startot, kulcsnélküli indítást és nyitást, valamint fáradtságérzékelőt és parkolóautomatikát igen, klímavezérlés van hátul is, a kormány multifunkciós, az üvegtető elektromosan árnyékolható és nyitható. A memóriás ülések alcantara betéteket kaptak, visszafogott luxus jellemzi a legnagyobb Skodát. A politikusi kényelem maradt az elődből, áttekinthető, világos a belső.

Skoda Superb Combi

Nagyon jól felszerelt volt a tesztautó (első és hátsó ülésfűtés, kanyarkövető bixenon lámpák, elektromos csomagtérnyitás, érintőképernyős navigáció stb.). Közvetlen USB-csatlakozásra azonban nem volt lehetőség, csak Aux és MDI-bemenet állt a rendelkezésünkre. Legolcsóbban kombi Superbhez 7,14 millió forintért juthatunk (1,4 TSI, 125 lóerő), a 170 lovas dízelt 8,56 millióért adják. Tesztautónk listaára Elegance felszereltséggel és DSG váltóval már jóval borsosabb, 10,77 milliós forint, a temérdek extrával (bőr kárpit, állóhelyzeti fűtés, elektromos tető stb.) teletűzdelt luxus kombi végső ára a 13 millió forintot is meghaladta.

Skoda Superb Combi

Superb Combi Elegance 2.0 CR TDI DSG 170
 Alapár:  10,77 millió forint
Tesztautó ára: kb. 13,27 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (négy elektromos ablakemelő, ködlámpa, automatikus klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ESP, tempomat, tolatóradar): 9 millió forint (Active plusz)
Gépjárműadó: 43 125 forint/év
Cégautóadó: 264 000 forint/év
Üzemanyagköltség: 361 200 forint/év (15 000 kilométer, 5,6 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 430 forintos dízelár);

Skoda Superb Combi

Skoda Superb Combi

Címkék , , ,

Kapcsolódó anyagok