KKV Plusz

Skoda Yeti teszt: a leggyengébb motorral is nagyszerű

2014-03-24 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

Az 1,2-es elsőkerékhajtású Skoda Yeti különleges autó normális áron. Azoknak ideális, akiknek kell a nagy beltér és a masszív kialakítás.

fotók: Biró Csongor

fotók: Biró Csongor

Hogy néz ki?

A Yetit már az 1,2-es benzines turbómotorral is élvezetes hajtani, az összkerékhajtás nem hiányzik, az alapfelszereltség bőséges. A mai SUV-os trendeknek megfelel, magas az építése, masszív a futóműve, megbízhatósága példás.

Skoda Yeti

Feladták a kocsi egyedi jellegét, az új Yeti sokkal inkább illeszkedik a márka többi képviselőjéhez, mint a korábbi modell. A városi kalandokra alkotott kompakt SUV orr-része a megújulás nyomán vízszintesen jobban kihangsúlyozott, és markáns megjelenést kap a hűtőrács is. Újratervezték a fényszórókat, amelyek négyszögletesek és a korábbihoz képest némileg mélyebben helyezkednek el. A Yeti farrésze is új formát kapott az autót egyértelműen megkülönböztető hátsó lámpákkal, amelyek továbbra is C-alakot formáznak. Az új Yeti modellek megújult belteret is kaptak: új, 3 küllős kormánykerekeket, új felhasznált anyagokat és kárpitokat, valamint új műszerfalborítást.

Skoda Yeti

A kilátás jó, a kapcsolók kézre esnek, a beltér nincs túlbonyolítva, magasan ülünk. Az első ülések kényelme hosszú távon nem kielégítő, a hátsók variálhatók, tologathatók, a középső külön is lehajtható, egyenként kiszerelhetők, bő a helykínálat, igazi ötszemélyes autó a Yeti. Ugyanolyan praktikus, mint egy Roomster, csak a helykínálata gazdagabb, kényelmesebb annál. A csomagtér nagysága változtatható: egészen 1760 literig növelhető, ha eltávolítjuk a hátsó üléseket. Ezek kiemelése gyerekjáték, a két szélső előre és hátra tologatható, de ha kivesszük a középső ülést, kényelmes négyszemélyes változatot is kialakíthatunk, a két hátsó ülés között elfér snowboard és pár rövidebb síléc is. A három hátsó ülés egyenként ledönthető vagy kivehető. Továbbra is elérhető opció az összecsukható első utasülés, a ledönthető asztalok az első ülések háttámláján, a különböző, okosan elhelyezett tároló rekeszek és palacktartók. A csomagtér kialakítása során a funkcionalitás abszolút elsődleges szempont volt, mely többek között a rögzítő füleknek és a kihajtható akasztóknak köszönhető.

Skoda Yeti

A hátul ülők fejtere 1027 milliméter. A csomagtartó mérete alapesetben 416 liter, de ez az összes hátsó ülést kivételével akár 1760 literre is bővíthető. A hátsó ajtó lecsukása nehézkes.

Skoda Yeti

Hogy megy?

A 105 lóerős kis motor indulásnál nyomatékban szegény, de amint a turbó bekapcsolódik, megtáltosodik a Yeti, jól gyorsul, néha még a morcos kis hangját is hallani a vaskos kiömlőn át. Ha finoman bánunk vele, lágyan suhan, és nem fogyaszt sokat, a közel 500 kilométeres tesztelés során 6,2 literes átlagot mértünk 100 kilométerenként. Igazán kemény városi forgalomban, autópályán tartja a tempót, ám terhelve már nem vigéckedik. Előzésekhez, kikanyarodáshoz nagy gázt kell adnunk, a terhelést megérezzük.

Skoda Yeti

Kilencven kilométer/órás sebességnél 2000-et, 100-nál 2200-at, 110-nél 2500-at, 120-nál 2600-at, 130-nál 2900-at forog a főtengely percenként.

Milyen vezetni?

A kormány pontos, közvetlen, a hatsebességes váltó rövid úton jár, precíz, futóműve állja a strapát. Nagy tempójú éles kanyarban érezni a 4×4 hiányát. Megemelt hasmagassága, 16-os kerekei és rövid túlnyúlásai révén mezőn, rossz minőségű földúton, erdei csapáson sem akadunk el.

Skoda Yeti

Mennyibe kerül?

A Skoda Yeti 4,979 millió forintos listaártól kapható, a tesztautót céges, az általunk korábban meghatározott kkv-s felszereltséggel adták, felextrázva 5,55 millió forintba kerül.

Skoda Yeti

Skoda Yeti 1.2 TSI
Alapár: 4,97  millió forint
Tesztautó ára: 5,55 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (négy elektromos ablakemelő, ködlámpa, automatikus klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ESP, tempomat, tolatóradar):  5,5 millió forint
Gépjárműadó: 26 565 forint/év
Cégautóadó: 105 600 forint/év
Üzemanyagköltség: 390 600 forint/év (15 000 kilométer, 6,2 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 420 forintos benzinár);

Címkék , ,

Kapcsolódó anyagok