KKV Plusz

Renault Clio teszt: nem kellene különb cégautó

2014-04-11 Szerző: Biró Csongor Rovat: Cégautó, Kiemelt, Tesztek

Modern, erős és takarékos motorral, valamint céges felszereltséggel tettük próbára a legnépszerűbb Renault-t. Minőségi kisautó jó áron.

fotók: Biró Csongor

fotók: Biró Csongor

Hogy néz ki?

Jól felszerelt változatban ülünk, kulcs nélküli a nyitás és az indítás, a nagy érintőképernyős egységen a navigációt, a médialejátszót és a telefonkapcsolatot vezérelhetjük. Elektromosak elöl az ablakok és a tükrök, a kilátás a szűk hátsó ablakok miatt hátra nehézkes (érdemes beruházni egy tolatóradarba), akárcsak a be- és a kiszállás a hátsó fertályra. Inkább csak négy személynek lehet kényelmes hosszú úton a Clio, de öt személlyel is kipróbáltuk, ráadásul három nagy bőröndöt is el kellett cipelnünk. Kettő befért a kalaptartótól megfosztott 300 literes csomagtérbe, a harmadik bőröndöt az anyósülésen utazó utasom térdei közé préseltük be. Szerencsére mindannyian megúszták maradandó károsodások nélkül. Az akció is bizonyította, hogy a Clio nem ismer lehetetlen, bár igen közel voltunk ahhoz, hogy vagy embert, vagy csomagot veszítsünk ebben a csatában.

Renault Clio

Jól vizsgázik a Clio a kisautók megmérettetésében, tekintete egyedi, formavilága tetszetős, látványos az arculata. Belseje otthonos, a hátsó ülés szűkös. A dizájnt Laurens van den Acker jegyzi, aki korábban a Fordnál és a Mazdánál dolgozott. A vonalvezetés és számos arculati elem a pár éve bemutatott DeZir tanulmányautóra utal. A Clio maradt a 4 méteres kategóriában, hossza 4062 milliméter, szélessége 1732 milliméter, magassága 1448 milliméter. A hármas Clióhoz képest szélesedtek a nyomtávok, a hátsó 2 milliméterrel szélesebb, mint az első. Vállban sokat hízott a Clio, férfiasabb autó benyomását kelti.

Renault Clio

A tesztelt változatban kiválóan működött a navigáció, a bass reflex hangszórók révén élőben szólalt meg a rádió zenéje.

Renault Clio

Milyen vezetni?

Ülése kényelmes, de a vezető szűkölködik, könyökben és vállban szorít a Clio. A fék puha, a kormányzás indirekt és érzéketlen, futóműve a rossz utakat nehezen tűri, de a tempós kanyarokat szereti.

Renault Clio

Hogy megy?

A stop-startos benzines motor háromhengeres és csupán 896 köbcentis, jól kiegyenlített, kulturált járású, nagyon halk. Legnagyobb nyomatéka 135 Nm. A váltó utolsó fokozata, az ötödik, meglehetősen hosszú. Ötösben kilencvennél 2200-at, száz kilométer/órás sebességnél 2500-at, 120-nál 3000-et, 130-nál 3200-at forog a főtengely percenként. A háromhengeres motor pont annyit ad, amennyit ígér, se többet, se kevesebbet. Nem túl sportos, ezért érdemesebb eco módban, lebutítva használni, mert akkor jobb a fogyasztása. Az ötszáz kilométeres teszt során 5,3 literes átlagfogyasztást mértünk.

Renault Clio

Mennyibe kerül?

1,2 literes, 75 lóerős belépő motorral 2,99 millió forintért kínálja a Renault a Cliót. A tesztelt 90 lovas motorral 3,68 millióért juthatunk hozzá Zen felszereltséggel. A kipróbált Intens felszereltségű változat 3,88 millió forintért manuális klímát, érintőképernyős navigációt, automata Renault kártyát, ködfényt, eső- és fényérzékelőt, tempomatot és LED-es nappali fényt ad.

Renault Clio

Renault Clio 0,9 TCe
Alapár: 3,68 millió forint
Tesztautó ára: 3,88 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (két elektromos ablakemelő, ködlámpa, klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ESP, tempomat, tolatóradar): 4 millió forint (Intens plusz)
Gépjárműadó: 22 770 forint/év
Cégautóadó: 105 600 forint/év
Üzemanyagköltség: 333 900 forint/év (15 000 kilométer, 5,3 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 420 forintos benzinár)

Renault Clio

Címkék , , ,

Kapcsolódó anyagok