KKV Plusz

Opel Insignia Country Tourer BiTurbo teszt: főnöki autó

2014-08-10 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

Szabadidős jegyekkel felruházott, összkerékhajtású Country Tourer modellel bővült az Opel Insignia ráncfelvarrott családja. A 195 lóerős biturbó dízel igazi vezetői autó, csúcsvezetői.

Opel Isnignia Country Tourer

Hogy néz ki?

Elöl és hátul alsó védőlemez, markáns első-, oldalsó és kerékív-burkolatok, valamint a 20 milliméterrel megnövelt szabad magasság jellemzik a szabadidős kombit, amely a városon és az aszfaltozott utakon kívül is megállja a helyét. Tesztautónkon 18-as gumik feszültek, a hatalmas kerekek miatt fel sem tűnik, hogy terepes jelleget kapott a kombi. Terepen ezúttal nem faggattuk a kocsit, de kanyarokban éreztük a 4×4 áldását.

Opel Insignia Country Tourer

A kocsi belseje pazar, igazi csúcsmodell, nem szenved hiányt az Audikhoz, BMW-khez szokott ügyfél sem. A zene Bose, az ülések szellőztethetők és memóriásak, a sportos kormány fogása kitűnő.

Fotók: Biró Csongor

Fotók: Biró Csongor

A tükrök aprók, a kilátás a vaskos A oszlopok miatt nehézkes, rászorulunk a holttérfigyelő és a sok asszisztens segítségére.

Opel Insignia Country Tourer

Hogy megy?

Modern összkerékhajtása a 400 newtonméter nyomatékot kifejtő 2.0 BiTurbo (kétfokozatú turbó) dízel 195 lóerejét közvetíti a tapadó kerekekre a hatfokozatú, kissé már elavult automatikus váltó közvetítésével. Manuális módban nincs értelme vezetni, a rendszer nem hagyja, hogy kényünk és kedvünk szerint kapcsolgassunk. A motor karakterisztikája biztos és nyugodt haladást teszi lehetővé, kritikusan nagy sebességnél is lazán uralható, de nem nevezhetjük sportos autónak, nagy tömege visszahúzza lendületét. A Country Tourer akarna, kaparna, de mint a túlsúlyos rendőr-akadémikus, nem jut át önerőből a falon, a sportosság falán nem hagy nyomot. Utazóautónak azonban kényelmes nagyon. Erőtartaléka igazán autópályán fedezhető fel, erőfeszítés nélkül ugrik 170-180 kilométer/órás sebességre. 90 kilométer/óránál 1450-et, 100-nál 1600-at 110-nél 1900-at, 120-nál 2000-et, 130-nál 2100-at, 160-nál 3000-et pörög a főtengely percenként.

Opel Insignia Country Tourer

Jól meghajtottuk a terepes kombi Insigniát, 1200 kilométert autóztunk szerte Magyarországon Győrtől Erdőbényéig, sok autópályás és tempós szakasz után 7,5 literes átlagfogyasztást mértünk.

Opel Insignia Country Tourer

Milyen vezetni?

Rossz útviszonyok között is elsőrangú útfogásról a nagyobb gumik mellett az elektronikus vezérlésű, Haldex-kuplungos összkerékhajtás és differenciálzár gondoskodik. A rendszer az elindulás pillanatától alkalmazkodik a pillanatnyi viszonyokhoz, nulla és száz százalék között variálva a nyomatékelosztást az első és a hátsó tengely, illetve a a két hátsó kerék között. Nagy előnye, hogy mindez megtörténik, mielőtt – például vizes úton – egyáltalán elkezdhetnének kipörögni a kerekek. Az elektronikus FlexRide futóművel együtt ez a megoldás villámgyors reakciót és teljes kontrollt biztosít. Tesztünk során alapvetően normál beállítást használtam, de mivel törött lábbal lábadoztam, kezdetben a Tour beállítás adta plusz kényelmet, ringatást is élveztem. Futóműve a nyugodt erőt képviseli, a fekvőrendőrökön finoman lép át. Ha keményebb autózásra vágyunk, a sport üzemmódban lehet kicsit vadulni, de nem érdemes, sok élményt nem ad, viszont megnő a fogyasztás.

Opel Insignia Country Tourer

Mivel a 4×4-es rendszer folytonosan kap információkat az elfordító nyomatékról, a gyorsulásról, az elkormányzási szögről, a kerékfordulatszámról, a gázpedál állásáról, a motor fordulatszámáról és nyomatékáról, a futómű vezérlésével hálózatba kapcsolt tengelykapcsoló villámgyorsan irányítja a hajtóerőt a megfelelő helyre.

8Opel Insignia Country Tourer

A maximális menetstabilitás és a fokozott dinamika a szintén elektronikus vezérlésű hátsó differenciálzárnak (eLSD = electronically controlled Limited Slip Differential) köszönhető. Úgy szabályozza a jobb- és baloldali hátsó kerék nyomatékelosztását, hogy mindig optimális legyen a rendelkezésre álló talajtapadás kihasználása. Síkos úton maximális vonóerő-átadást biztosít, így mindenkor a lehető legnagyobb fokú az autó kontrollja és az aktív biztonság. A rendszer felismeri, hogy mikor nincs szükség szabályozó beavatkozásokra, és olyankor a súrlódási veszteségek és a fogyasztás mérséklése érdekében automatikusan átvált fronthajtásra.

Opel Insignia Country Tourer

Mennyibe kerül?

A megújult Insigniában mutatkozott be az új szórakoztató és információs rendszer, amelynek tudását, képességeit nem kis idő elsajátítani. Az Opel Insignia beltere, műszerfala, kormánya fényévvel gazdagodott az elődhöz képest, külön tanfolyam kell ahhoz, hogy készséggé fejlesszük mindennapi használatát. A műszerórák digitálisak, testre szabhatók és szinte minden lényeges és lényegtelen információ ábrázolására képesek a nyolchüvelykes központi monitoron. Újdonság még a BMW-nél és Audinál már megszokott érintéssel vezérelhető irányítópad, ahol kézírással vihetjük be például a navigációs úti célt, vagy a zenetárban található zeneszám címét (utóbbit nem fogjuk használni, sokkal egyszerűbb az érintőképenyőn pötyögni, a tapipad szükségtelen rossz a kocsiban). Mindezért borsos árat kér az Opel, ad cserébe távtartós tempomatot, vészhelyzetben fékező asszisztens (élesben kipróbáltam, a kocsi mentette a menthetőt), sávelhagyásra figyelmeztetőt, Bose hangrendszert, elektromosan mozgatható dupla panorámás tetőablakot, ülésfűtést és – szellőztetést, táblafelismerést, elektronikus csomagtérajtót, érintőképernyős navigációt, tolatókamerát és radarokat. Legolcsóbban Country Tourerhez 9,41 millió forint leszurkolásával juthatunk, ekkor 1,6 literes 170 lovas változatnak örülhetünk. A tesztelt biturbó dízel alapára 11,49 millió forint. A gazdagon felszerelt prémium autót prémium áron kínálják, 14,5 millió forintos árcímkét találtunk rajta a pénztárnál.

Csomagtartója nem túl tágas, a kategória átlagánál kisebb, 540-1530 literes. Duplafenekű, így skíba hajthatók az osztottan dönthető hátsó ülések. Van csomnagrögzítő sín és háló is.

Csomagtartója nem túl tágas, a kategória átlagánál kisebb, 540-1530 literes. Duplafenekű, így skíba hajthatók az osztottan dönthető hátsó ülések. Van csomnagrögzítő sín és háló is. A fedél elektromosan nyitható és zárható. 

Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 4×4 AT

Alapár: 11,49 millió forint
Tesztautó ára: 14,5 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (négy elektromos ablakemelő, ködlámpa, klíma, Bluetooth, tolatóradar, mp3-lejátszós rádió, nappali fény, ESP: 11,5 millió forint
Gépjárműadó: 49 335 forint/év
Cégautóadó: 264 000 forint/év
Üzemanyagköltség: 489 375 forint/év (15 000 kilométer, 7,5 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 435 forintos dízelár)

Opel Insignia Country Tourer

Címkék , ,

Kapcsolódó anyagok