KKV Plusz

Opel Mokka teszt: színesebb vele a világ

2014-09-22 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

Kívánatos, finom és egzotikus. Lehet, hogy színe miatt, de megfogott a Mokka. Cégautónak is kiváló.

fotók: Biró Csongor

fotók: Biró Csongor

Hogy néz ki?

Nem nőies, hanem a nőt testesíti meg. Jól éreztem magam benne. Automatikus váltóval, minden jóval felszerelték. Van benne  Bose-hangrendszer, sávelhagyásra figyelmeztető, ütközésriasztó, ülésfűtés, kormányfűtés. Jól néz ki, kívül-belül ízléses és elegáns. Beleszerettem. Főleg csoki színe fogott meg, ami ha akarom fekete, ha akarom sötétbarna, de ha akarom padlizsán lila – színvakoknak nem ajánlott. Korábban dicsértem a Mokkát ugyanezzel a motorral és kézi váltóval, az ott leírtakat ezúttal nem ismétlem meg. A B és a C oszlop annyira kitakarja a kilátást hátrafelé, hogy ezen nem segít sem a holttérfigyelő, sem a tolatókamera. Jobbra hátra nulla a kilátás, várom, mikor kapja meg az autó a hátsó keresztirányú radart.

Opel Mokka

A Mokka kiscsaládosoknak is jó választás, 356 literes csomagtere az ülések ledöntésével 1372 literesre növelhető. A teljes rakodási hossz 1530 méter, míg a magasság 898 méter.

Opel Mokka

Hogy megy?

Motorja morgós, de igen takarékos, a városi teszt során, 400 kilométer erőltetett használat végén 6,1 literes átlagfogyasztásról tett bizonyságot. A 130 lóerő teljesítményű 1,7-es CDTI motor 300 newtonméteres nyomatéka könnyedén mozgatja a bumfordi testet.

Opel Mokka

Milyen vezetni?

Tesztautónkat csak az első kerekek hajtották, de ezzel a motorral a Mokka elérhető összekerék-meghajtással is. Ennek hiányát nem éreztük, meredek kanyarokban is jól viselkedik a kis szabadidő-autó. Terepre azonban nem ajánlott, 15,7 centis hasmagassága nem teszi lehetővé, hogy a földutaknál veszélyesebb vidékre merészkedjünk. Főleg ezekkel a gyönyörű 19 hüvelykes kerekekkel.

Számos biztonsági felszerelést ad a Mokkához az Opel. Fejlett rendszere figyeli a közlekedési sávok felfestését, a sávelhagyásjelző azonnal működésbe lép, ha az autó irányjelzés nélkül vált forgalmi sávot. A vezetőt hangjelzés és a műszerfalon megjelenő jelzés figyelmezteti, ha a gépkocsi kezd kisodródni a saját sávjából. A követésitávolság-jelző méri az autó és az előtte haladó jármű közötti távolságot, és a központi kijelzőn figyelmezteti a vezetőt, ha a távolság kritikussá válik. A ráfutásra figyelmeztető gyalogos sebesség fölött kapcsol be, és a ráfutásos ütközés veszélyére figyelmeztet vizuális és akusztikus jelzéssel.

Mennyibe kerül?

Opel Mokkát 115 lovas 1,6 literes szívómotorral, elsőkerék-meghajtással és ötsebességes kézi váltóval 4,73 millió forintért kaphatunk. A tesztelt 1,7 literes, 130 lovas, hatsebességes változat alapára Cosmo felszereltséggel 7,05 millió forint. A tesztautónkban bőr borította a komfortos üléseket, tolatókamera, USB-csatoló, adaptív fényszóró, Opel Eye tábla-felismerésre is képes segédrendszer gazdagította a technikát. A felspécizett tesztautó 7,66 millió forintot nyomott a mérlegen.

Opel Mokka

Opel Mokka 1,7 CDTI Cosmo
Alapár: 7,05 millió forint
Tesztautó ára: kb. 7,7 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (négy elektromos ablakemelő, ködlámpa, automatikus klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, tolatóradar, ESP, tempomat): kb. 7 millió forint
Gépjárműadó: 33 120 forint/év
Cégautóadó: 132 000 forint/év
Üzemanyagköltség: 393 450 forint/év (15 000 kilométer, 6,1 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 430 forintos dízelár);

Címkék , , , ,

Kapcsolódó anyagok