KKV Plusz

Opel Insignia OPC teszt: tiszteletet a lóerőknek!

2014-11-02 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

Teszteltük a legerősebb Opelt, az Insignia OPC 325 lovas, egyedi példányát kiemelte végsebessége és egyedi fényezése.

7

Ha valamit korlátoznak, akkor előbb-utóbb áttörjük a korlátot. Az Insignia OPC Unlimited változatánál nincs mit átlépni, ez a kocsi kézi váltóval 270-nel tud menni és kész. Azonban hiába a 325 lóerő, a korlátozásmentes, 270 kilométer/órás végsebesség, a sportos futómű, az extrém pontos kormány, a húszhüvelykes Pirellik, a 435 newtonméteres nyomatékcsúcs, az egymillió forintos Recaro sportülések, az intelligens Haldex összkerékhajtás, az elektronikus hátsó differenciálzár (eLSD), az Insignia OPC mégsem pályaautó. Sőt, távol áll tőle a versenyzés. De ettől még baromi jó vezetni.

fotók: Biró Csongor

fotók: Biró Csongor

Ez az autó egy másik pályára való, az autópályára, abból is inkább a sebességkorlátozásoktól mentes szabad világba. Ahol nincs traffipax, ahol nincs sávelhúzás, ahol nincs dugó, csak finoman csikorgó kanyarok, hosszú emelkedők és nyílegyenes, mutatót pirosba szegező, párhuzamos sávok. Ott ahol 100 százalékos a turbónyomás és padlógázzal lehet haladni.

Opel Insignia OPC

Az Insignia OPC túl erős, túl nehéz és túl merev a versenyzéshez. De a szünetmentes vezetési élvezethez pont jó. Mámorító hang, nyers erő, heves szívdobogás, szuicid indulat, büszkeség.

Opel Insignia OPC

Opelnek drága az Insignia OPC, igaz, hasonló tudású Mercedest, BMW, Audit közel duplájáért kapunk. A beltér tetszetős, a Recaro ülések mereven tartanak, de kényelmesek és testre szabhatók. A matt fényezés nem rejt, sőt kiemel a tömegből, folyamatosan dicsérték, pedig ők nem is látták, hogy néhol már jön le a fólia.

Opel Insignia OPC

Hátul is kényelmes az Insignia OPC, attól eltekintve, hogy sportautó vénái vannak, kiválóan ellátja céges- és családi autós feladatait is. Ötajtós változatunknak (a kocsi elérhető négyajtósként és kombiként is) 530 literes csomagtere elegendő egy nyaraláshoz, de bármely üzleti és szabadidős szükségletet is kiszolgál. A csomagtér a 60:40 arányban osztott hátsó ülések lehajtásával könnyedén bővíthető legfeljebb 1470 literesre; a lehajtás során a fejtámlák a helyükön maradhatnak. Mivel nincs pótkerék, annak a helyére pakolhatjuk a nehézségi erőtől egyébként szanaszét fröccsenő élelmiszereket. Garantált a lecsó, ha nem hozunk óvintézkedéseket.

Opel Insignia OPC

A motorfedél alatt hatalmas V6-os rejlik, turbóval lélegeztetve. Amikor hideg reggeleken beindítottam és megszólaltak a műanyagburok mögé rejtett sportkipufogók, majdnem elsírtam magam. Ennél szebb útravalót el nem tudok képzelni. Hidegen 1500 fölé spilázza magát az alapjárat, fél percig így dörmög, majd ezres fordulaton folytatja a duruzsolást. Az alapzaj marad végig velünk, de 100-130 környékén sem komoly a zajterhelés, élvezzük, bár nem ordít, 200 fölött már mindegy, a végsebesség környékén már nem kell szólnia a Bose hifinek, igazi metál dübörög. A korábbi változathoz képest azonban javult a kocsi zajcsillapítása, finomodott a kocsi összeszerelési minősége, többet nyom a mérlegen a prémium jellege. Kényelemre hangolták, nem elég vad, nem elég nyers.

Opel Insignia OPC

Kilencven kilométer/óránál 1900-at forog a főtengely percenként, száznál kétezret, 110-nél 2200-at, 130-nél 2800-at, 140-nél háromezret, 150-nél 3200-at, 160-nál 3400-at, 170-nél 3700-at. Kétszáznál sem érzünk semmi különöset, csak a kilométeróra mutatója közelít vészesen a háromszázhoz, de nem megrázó, nem hátba vágós a történet. Nem rémiszt, inkább pihentet a sebesség ebben a kocsiban. A kuplung kemény, a váltó férfiasan pontos, fékei erősek, futóműve kényelmes, nem elég kemény. A kormány nem elég direkt, nem pontos a visszajelzése, inkább a limuzin jelleget, semmint a sportautó jelleget erősíti. A turbólyuk jelentős, a kocsi hajlamos elszunyókálni, padlógázra is késlekedik egy pillanatnyit, aztán persze túl sok, túl nagy a lendület, alig győzzük taposni a féket, hogy ne nyársaljuk fel a forgalmat.

Opel Insignia OPC

Sport módban a normálhoz képest keményebb a futómű, pontosabb a kormány, az OPC-módban mindez extrém módon igaz. Sport módban agresszív az autó, OPC módban durva. A digitális kijelzőn az autóban ülőkre ható G gyorsulási erőket lehet követni, a maximális érték az 1,5 g. Ha ennél többet akarunk, akkor sajnos ütköznünk kell, ne tegyük, nem éri meg! Látjuk az akkufeszültséget, az olajnyomást és az olajhőmérsékletet, ez csak szemfényvesztés, semmi dolgunk velük közúton.

Opel Insignia OPC

Ez a kocsi minden határt túllép, ezzel semmi sem elég. Az összkerékhajtás és a négydugattyús 18 hüvelykes Brembo fékek mentik a menthetőt, de esztelen gázadásra nincs orvosság, bár vezetősegédből van bőven (ráfutásra figyelmeztető, aktív tempomat, holttérfigyelő, táblafelismerő).  Az OPC Unlimited csomag tartalmaz egy OPC performance képzést is, amelyen versenypályán tapasztalt autóversenyzőktől sajátítható el az autó kezelése. Továbbá tartalmaz kék Brembo felirattal ellátott féknyergeket, egyedi grafikai elemeket a műszercsoporton, légterelőket a csomagtérajtón.

Opel Insignia OPC

Minden idők legszebb, leggyorsabb, legerősebb és legvadabb Opelje a legiszákosabb is, ám a korábbi teszthez képest jó három decivel lejjebb vittem a fogyasztását. Igaz ugyanennyi évet öregedtem és komolyodtam is. Fogyasztása visszafogott használatban 11,7 literre alakult a több mint 500 kilométeres teszt során, hatótávja 500-530 kilométer. Ötajtós Insigniához 7,32 millió forintért juthatunk (1,8 literes benzines motorral, 140 lóerővel), OPC Insigniát 12,39 millióért kapunk, a tesztelt matt (csak a fólia 699 ezer forint) fenevad ára 15,38 millió forint.

Opel Insignia OPC

Alapár: 12,39 millió forint
Tesztautó ára: 15,38 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (két elektromos ablakemelő, ködlámpa, klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, ESP, tolatóradar, tempomat, automatikus klíma, esőérzékelős ablaktörlő, automatikus világítás): kb. 13 millió forint
Gépjárműadó: 83 650 forint/év
Cégautóadó: 264 000 forint/év
Üzemanyagköltség: 737 000 forint/év (15 000 kilométer, 11,7 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 420 forintos benzinár)

Címkék ,

Kapcsolódó anyagok