KKV Plusz

Nissan Qashqai teszt: takaréklángon

2014-11-15 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

Ami nem tetszett kis benzinmotorral, az nagyon tetszett a gyengébbik dízellel. A Nissan Qashqai jól felszerelve, takarékos erőforrással az egyik legjobb céges autó.

fotók: Biró Csongor

fotók: Biró Csongor

Nehezen találunk jobb kocsit céges feladatokra. Szép, takarékos, intelligens, biztonságos és kényelmes. Négy személynek elegendő a helykínálata, és ha kell, összkerékhajtással is megvásárolható. Csak ismételni tudom magam, a Qashqai egy jól összerakott autó. Bár én az első generáció nagy rajongója vagyok, elismerem, hogy belezúgtam a legújabb változatba. Kellett ehhez a csúcsfelszereltség, a 19-es kerekek, a panorámatető (200 ezer forintos felár) és az étvágytalan Renault-motor.
Nissan Qashqai

Hogy néz ki?

A megújulás jót tett a modellnek, követi a divatot. Ha egy korábbi generáció mellé állunk, feltűnik, hogy az újdonság szélesebb és alacsonyabb kialakítású, sokkal inkább az alsóközép-kategória képviselője, mint a SUV-kategóriáé.
Nissan Qashqai

Minden finomsággal felszerelték tesztautónkat, a felülnézeti kamerák képét adó 360 fokos parkolási segéd teljesen hülye biztos, csak figyeljünk arra, hogy mindig tiszták legyenek a kamerák szemei. Könnyű parkolni, aki szereti a kihívásokat, kipróbálhatja a robotpilótát is. Egy ismerős kérésére elszórakoztam vele (ami nekem természetes volt, az neki varázslatnak tűnt). Sokára sikerült megértetnem a kocsival, hogy hova parkoljon be, lassan, de biztosan megtette. Az életben nem bíznám rá magam, ennyi időm nincs egy parkolásra, de a gyártók ezzel bizonyítják, hogy az autonóm autózás küszöbét már átlépték. Kamera elöl is van, a hátsó és a visszapillantók aljában lévőket már megszokhattuk. A tükrök méretesek, ahogy az A oszlop is vaskos.
Nissan Qashqai

A Nissan Qashqai gazdagon felszerelt beltere funkcionális és ergonomikus, bőrrel és szövettel kombinált ülései kényelmesek. Magasan ülünk (túl magasan is, 1,8 méter fölött a fejtér minimális, már nekem is hozzáért a búbom az elektromosan mozgatható árnyékolóhoz), jól rálátunk a forgalomra.
Nissan Qashqai

Hogy megy?

A 110 lóerős, 260 newtonméteres maximális nyomatékú, stop-startos (kikapcsolható) turbós dízelmotor a Renault és a Dacia választékából lehet ismerős. Könnyedén mozgatja a Qashqait, alacsony fordulaton nem húz jól, 1900-2000-es fordulatnál kezd megélénkülni a motor. A menetdinamikánál jobban csak a fogyasztás lepett meg, a közel 500 kilométeres tesztelés (főként országúti, elővárosi forgalomban, fűtéssel) során 4,9 literes átlagfogyasztást jelzett a fedélzeti számítógép. Hatótávja még nehéz lábbal is ezer kilométeres, nálam a legnagyobb távolság 1160 kilométerre adódott. Szakaszfogyasztást is mér, nekem a legjobb 3,1 literes volt, de a rendszer rekordja 2,1 liter (a fedélzeti számítógép tanúsága szerint) volt száz kilométerenként.
Nissan Qashqai

Hatosban 90 kilométer/óránál 1600-at forog percenként a főtengely, száznál 1750-et, 110-nél 1950-et, 130-nál 2250-et hatodik sebességfokozatban.
Nissan Qashqai

Milyen vezetni?

180 milliméteres hasmagassága segít abban, hogy a rossz utakon és mostoha körülmények között is könnyedén elboldoguljunk. Váltója pontosabb, mint a benzines változatban, a pedálok visszajelzése is keményebb, férfiasabb. Természetesen a hangja is az, hangos a dízel.
Nissan Qashqai

Védelmi rendszere intelligens: először hang- és fényjelzéssel figyelmeztet, majd – ha a vezető nem reagál – automatikusan erős fékezéssel lelassítja a járművet. Ha pedig másik jármű jelenik meg a holttérben, jelzőfény gyullad ki a visszapillantó tükör házában.

Nissan Qashqai

A tesztautó felszereltségébe tartozó biztonsági csomag közúti jelzéseket felismer, automatikusan vészfékez, jelzi a vétlen sávelhagyást, automatikusan kapcsolja a távfényt és sötétíti el a belső tükröt, elöl és hátul parkoló szenzorokkal rendelkezik. Van éberségfigyelőnk, sőt a kormány sportosságát is beállíthatjuk.

 

Nissan Qashqai

Ha megcsörren az összekapcsolt telefonunk, a központi kijelzőn megjelenik a hívó neve. Az ESP fejlett, a Qashqai-t aktív motorfékkel (kanyarodás közben az ívbelső kerekeket fékezgeti), aktív futómű-szabályozással (egyenetlen felületen kis fékezésekkel simítja ki a jármű mozgását) és aktív nyomvonal-szabályozással vértezték fel.

Nissan Qashqai

Automatikus távfény-vezérlése megbízhatóan és jól dolgozik, nem zavarunk másokat és kiválóan látunk az éjszakában. A biztonsági pajzs majdnem minden elemét módom volt kipróbálni, volt ráfutásra figyelmeztetés, a sávtartó és a holttérfigyelő is folyamatosan jelzett.
Nissan Qashqai

Mennyibe kerül?

Legolcsóbban 6,28 millióért juthatunk a 110 lovas dízellel szerelt Qashqai-hoz, tesztautónk Tekna felszereltséggel büszkélkedett (tetősín, elektromos tükrök, kétzónás automatikus légkondicionáló, tempomat, ködlámpa, elektromos kézifék, 19 hüvelykes kerekek, elektromosan állítható ülések, Bi-LED fényszórók, ülésfűtés, intelligens kulcs, aktív biztonsági csomag, 360 fokos kamerarendszer, navigáció). Csomagtartója elégséges, 439 literes (VDA szerint), az ülések ledöntésével több mint háromszorosára növelhető a raktér (1513 literes). A csomagokat a padlóba rejtett rekeszbe is tehetünk, ezeknek a fedelével akár sík padlót is teremthetünk.
Nissan Qashqai

Nissan Qashqai 1.5 dCi

Alapár: 6,28 millió forint
Tesztautó ára: kb. 8,2 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (négy elektromos ablakemelő, ködlámpa, automatikus klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ESP, tempomat, tolatóradar): 6,9 millió forint (Accenta felszereltség)
Gépjárműadó: 27 945 forint/év
Cégautóadó: 105 600 forint/év
Üzemanyagköltség: 316 500 forint/év (15 000 kilométer, 4,9 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 430 forintos dízelár)

Címkék , ,

Kapcsolódó anyagok