KKV Plusz

Nissan Juke teszt: újult erővel

2014-11-23 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

Kicsi, de pörgetős benzinmotorral, gazdag felszereltséggel teszteltük a Nissan felújított mini szabadidő-autóját. Hölgyek kedvelik rendhagyó formáját, de a férfiak sem vetik meg a 115 lóerő izgalmát.

Nissan Juke

Nissan Juke, fotók: Biró Csongor

Hogy néz ki?

A ráncfelvarrott Nissan Juke még mindig csodabogár, de most már lett stílusa is. A tesztelt modell kék színe kiemeli a tömegből, illik egyéniségéhez. Pengeszerű LED-es lámpái, csőrös orra, színes műanyag betétjei teszik különlegessé az amúgy sem szerény kinézetű, sokakat még mindig megmosolyogtató furcsa kocsit. Testre szabhatóvá vált, a mai trendeket követi a Nissan, de megjelenése maradt varacskos disznós. Méretei nem nőttek, vonalvezetése szexisen kupés, csomagtartója százhárom literrel öblösebb lett (354 literes, üléseket ledöntve közel 800 literes) és a hátsó sorban is kényelmesebb ülni. Puha ülései befogadóak, visszapillantói hatalmasak, parkolni könnyű vele. Nem zörögnek a beltéri műanyagok, ebben javult elődjéhez képest, jobb minőségű az összeszerelés. Bár a Nissan Micra alapjaira építették, semmiben nem hasonlít rá, sokkal vonzóbb és sokkal megnyerőbb a külseje.

Nissan Juke

Nissan Juke

18 hüvelykes egyedi, színes betétes könnyűfém kerekei vonzzák a tekintetet, a legmagasabb Tekna felszereltség pedig minden létező jóval kényeztet, legyen szó biztonságról, szórakoztatásról vagy információközlésről. A gazdag hozomány része az érintőképernyős multimédiás központ (zene, telefon és navigáció), a színes tolatókamera, a kulcs azonban maradt hagyományos tollas, a műszerfal alsó részén található, általam csak egérmozinak hívott klíma- és élménykapcsoló a korábbi változatból ismerős. Sok hasznát nem vesszük, de szemfényvesztésnek jó (itt lehet állítani a klímát és a fűtést, itt lehet sport- és takarékos üzemet kapcsolni, fogyasztási rekordokat nézegetni és a G erők táncát megfigyelni). A biztonsági felszereltség része az ESP, a hat légzsák, az ABS EBD-vel és a fékasszisztenssel együtt, valamint a hátsó ülések három fejtámlája. Panoráma tetőablaka nyitható, így akár félig kabriót is varázsolhatunk a Juke-ból.

Nissan Juke

Hogy megy?

Motorja turbófeltöltésű, közvetlen befecskendezésű, négyhengeres, 115 lóerős, 190 newtonméteres 1.2 DIG-T. Ereje a sport gomb megnyomásával bújik csak elő, takarékos módban használva csak sík úton érezzük elégnek, de például a Vértesben autózva alig bírja tartani a lendületet, gyakori visszaváltásokkal éleszthetjük csak újjá kicsinyke erőforrását. Autópályán ugyanakkor nem éreztem lomhának, a közel hatszáz kilométeres teszten nem bánt pazarlóan a benzinnel, őszi körülmények között megelégedett 6,6 literrel átlagban 100 kilométerenként. Hatótávja sem combos, 480-500 kilométerrel számolhatunk.

Nissan Juke

Milyen vezetni?

A motor pörgős, de magasabb fordulatszámnál érezteti erejét, a turbó szuszogása mókás, a kapcsolások között halljuk, ahogy mély levegőt vesz, majd kifújja. Hatodik fokozatban 130 kilométer/órás sebességnél 2800-at forog a főtengely.  Útfekvése, tapadása meglepően feszes, kormányzása pontos, pöpec egy kisautó a Juke. Futóműve kemény, az autó jól fordult, kormánya kis méretű, kézre áll, de sajnos mélysége nem állítható.

Nissan Juke

Zajszigetelése hagy kívánni valót maga után, száz kilométer/óra sebesség fölött hangos az autó pedig még nem is téli gumikkal futott. A kemény futóműve autópályán áldás, de rossz úton – például a kecskeméti bevezetőn – átok, konkrétan szétrázza szerény ebédünket.

Nissan Juke

Mennyibe kerül?

Nissan Juke-hoz akciósan 3,74 millió forintért juthatunk a legolcsóbban 94 lovas 1,6 literes szívó benzinmotorral, az izmosabb turbós motorral szerelt tesztautóért 5,8 milliót kell kifizetni. Kedvezőbb az Acenta felszereltségű változat ára, amelyhez akciósan 4,87 millió forintért juthatunk. A 360 fokos kamerát és az aktív biztonsági pajzsot is adó Tekna felszereltséggel 5,39 millió forintba kerül kedvezményesen a kocsi.

Nissan Juke 1,2 DIG-T
Alapár: 4,87 millió forint
Tesztautó ára: 5,8  millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (négy elektromos ablakemelő, ködlámpa, automatikus klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ESP, tempomat, tolatóradar): 4,87 millió forint
Gépjárműadó: 29 325 forint/év
Cégautóadó: 105 600 forint/év
Üzemanyagköltség: 415 800 forint/év (15 000 kilométer, 6,6 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 420 forintos benzinár)

Címkék , , ,

Kapcsolódó anyagok