KKV Plusz

Nissan X-Trail teszt: lágy zöngés

2014-11-29 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

A Nissan szabadidő-autói közül a leginkább terepjárós X-Trailt teszteltük a kínálat egyetlen motorjával, a takarékosan erős 1,6 literes, 130 lovas dízellel.

fotók: Biró Csongor

fotók: Biró Csongor

Hogy néz ki?

Az X-Trail egy újabb bizonyítéka annak, hogy a férfias autók elnőiesednek. A sort annak idején a Toyota RAV4 kezdte, de a Nissan is beállt a sorba, követi a lágyuló trendet.

Nissan X-Trail

A Qashqai és az X-Trail nagyon hasonlít egymásra, az X-Trail nagyobb, izgalmas vonalvezetése sokkal inkább szabadidő-autós, semmint terepjárós. Elődje masszív, szögletes sziklamászó volt, aki terepjárásra keres autót, ne válassza a sokkal puhább X-Trailt. Rendelhető összkerék-meghajtással is, hasmagassága 210 milliméter, de mégsem igazi terepjáró, csak átmenet a hétszemélyes egyterűk és a valódi 4×4-esek között. Az X-Trail a Qashqai+2 modellt is kiváltotta, akárcsak abban, szükségülései csak gyerekek szállítására alkalmasak, jelentősen csökkentve a kocsi csomagterét. Az ötödik ajtó elektromos, ahogy a rögzítőfék is az. Ülésfűtés és kétzónás klíma kényeztet. Könnyű hátra beszállni, az ajtók nyolcvan fokban nyílnak, ülései puhák, az utazás minden szereplője jól rálát a forgalomra. Négy felnőttel és sok csomaggal is kényelmes az utazás, a hátsó ülések síkba döntésével 1982 literesre nő a raktér, ha a szükségüléseket használjuk, akkor 135 literre csökken.

Nissan X-Trail

Felárért számos vezetősegédet kapunk, sebességhatárokra, ráfutásra és sávelhagyásra figyelmeztet a fedélzeti rendszer, első-hátsó szenzorokkal és felülnézeti kamerával könnyű parkolni. Panoráma tetőablaka nyitható, az összkerék-meghajtás kapcsolóval állítható, és zárható a két tengelyen 50-50 százalékon.

Nissan X-Trail

Hogy megy?

Az 1,6 literes Renault-dízel stop-startos, legnagyobb nyomatéka 320 Newtonméter, és a várakozásoknak megfelelően igen takarékos. Csak elsőkerék-meghajtásúként használtam, így a közel 500 kilométeres teszt végén hatliteres átlagfogyasztással örvendeztetett meg. A fedélzeti számítógép mindig jelezte a legkedvezőbb fogyasztású szakaszokat, az egyik ilyen 35-40 kilométeres szakaszt 4,9 liter/100 kilométer átlagfogyasztással teljesítettük. Sokat számított a fogyasztásban, hogy a Nissan X-Trailt terepen ki sem próbáltam. Nem vonzott vele a sár, a dagonya és a hegymászás sem.

Nissan X-Trail

Kilencven kilométer/órás sebességnél 1700-at forog percenként a főtengely, száznál 1900-at, 120-nál 2250-et, 130-nál pedig 2450-et. Az üresen 1,6 tonnás jármű kéttonnás utánfutót vontathat, 470 kilóval terhelhető.

Nissan X-Trail

Milyen vezetni?

Lomhán indul a kocsi ezzel a motorral, alacsony fordulaton alig mászik, de ha felpörgetjük 1500-1800 környékére a főtengely forgását, felébred a turbó és onnantól ereje teljében húz a francia motor. Autópályán és országúton sem éreztem kevésnek, sőt az emelkedőkön is jól teljesített. Hatsebességes váltója lehetne pontosabb is, hosszú a karját lötyögősnek érezzük. Futóműve lágyabb, mint a Qashqai-nak, 19-es kerekei jó utakra termettek. Intelligens futómű-szabályozással is felszerelték, amely enyhe fékezésekkel, nyomatékáthelyezéssel egyenlíti ki a talaj hibáit. Sokat ne várjunk ettől, a kátyúk ugyanúgy csattannak, rossz úton kellemetlen a kocsi. Ezekkel a felnikkel olyan lehet a terepezés, mintha gólyalábakon mennénk kosarazni. Az emelkedőn elindulást visszagurulás-gátló segíti.

Nissan X-Trail

Mennyibe kerül?

Szabadidő-autó és hétszemélyes, ráadásul összkerék-meghajtással bír, ezért ne gondoljuk azt, hogy olcsó. Jól felszerelt tesztautónk ára a tízmillió forintot is meghaladta. Legolcsóbban 7,5 millióért lehet X-Trailünk, akciósan 6,99 millióért. 4×4-es hajtást csak Acenta felszereltséggel kaphatunk listaáron 8,649 millióért. Erre jön még rá a biztonsági csomag (automatikus távfénnyel, táblafelismerővel, automatikus vészfékezéssel és sávelhagyás-jelzővel) 180 ezerért, a 360 fokos kamerával szerelt NissanConnet navigációs és szórakoztató egység 400 ezerért, az elektromos napfénytető 275 ezerért (utóbbit ingyen kapjuk, ha 500 ezerért megrendeljük a harmadik üléssort). A tesztautónkhoz még egy prémium csomag is járt (intelligens kulcs, tetősínek, 19-es kerekek és elektromos csomagtérajtó) 400 ezerért. Az X-Trailünk ára így felülről súrolta a 10 millió forintot.
Nissan X-Trail

Nissan X-Trail 1.6 dCi 4×4

Alapár: 8,649 millió forint
Tesztautó ára: kb. 10,1 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (négy elektromos ablakemelő, ködlámpa, automatikus klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ESP, tempomat, tolatóradar): 8,649 millió forint (Accenta felszereltség)
Gépjárműadó: 33 120 forint/év
Cégautóadó: 132 000 forint/év
Üzemanyagköltség: 387 000 forint/év (15 000 kilométer, 6 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 430 forintos dízelár; 400 forintos dízelárral 360 000 forint)

Nissan X-Trail

Nissan X-Trail

Nissan X-Trail

Nissan X-Trail

Címkék , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok