KKV Plusz

Volkswagen Polo teszt: kis Golf

2014-12-17 Szerző: Biró Csongor Rovat: Cégautó, Kiemelt, Tesztek

Alig látható ráncfelvarráson esett át a Volkswagen Golf, nagy meglepetéseket azonban a lemez alatt és az utastérben sem találunk. A kocsi maradt ugyanolyan kiváló, mint amilyen volt, csak érettebb, és még összerakottabb lett.

fotók: Biró Csongor

fotók: Biró Csongor

Hogy néz ki?

A Polo kisautó, de csak mai szemmel. Ha visszafutunk az időben egy évtizeddel, a Polo méretű autók családi autóként üzemeltek. A Polo hátuljába azonban továbbra is csak gyerekek férnek be kényelmesen. Két vékonyabb felnőtt hosszabb úton is utazhat, én magam mögött kényelmesen elfértem, de csak egyedül. Vállban és csomagtartóban szűk a Polo. A vezetőülés kényelmesre állítható, jó a kilátás. Belseje letisztult, egyhangú, puha műanyagok és szövet borítás vesz körül. A műszerórák ízlésesek, a kijelzők immár színesek, a nagyméretű szórakoztató és navigációs rendszer felnőtt jelleget ad a kisautónak. Az összeszerelés minősége kiváló, a Polo a kisautók krémje.

Volkswagen Polo

A tesztautómat egyedi, Fresh felszereltséggel szerelték. Ködfényszórói és kanyarodófényei nemcsak sportos stíluselemek, hanem a biztonságot is hatékonyan növelik. Sötétítettek a hátsó oldalablakok és a hátsó szélvédő, ezek üvegezése 65 százalékban nyeli el a beeső fényt. A rendszámtábla megvilágításáról takarékos és tartós LED-technika gondoskodik, a hátsó lámpatestek pedig mélyvörösben csillognak. A vezetőt és az első utast egyaránt az alumínium küszöbléc Fresh felirata üdvözli. Pyramid mintázatú szövettel borított sportos ülései kényelmesek, a háromküllős kormány bőrrel borított, akárcsak a váltó gombja és a kézifék karja.
Volkswagen Polo

Hogy megy?

A 110 lovas kis turbóst DSG-váltóval társították, így lehetővé vált, hogy akár sportosan is használjuk. A DSG-vel nem mindig harmonikus az együttműködése, néha oktalanul felordít.  A 175 Nm nyomatékmaximum 1500 és 4000 percenkénti fordulat között a rendelkezésünkre áll. A teszt során főleg városban és autópályán megtett közel 500 kilométer során az 1,2 TSI motorral szerelt járgány beérte 6,6 liter benzinnel száz kilométerenként. Igaz, nem nyomtam neki, mint az őrült. Hangja kiválóan morgós, a kis motor jól teljesít, az alig 1,2 tonnát könnyedén mozgatja, autópályán sem szerénykedik. Tartja a tempót, de ha elvesszük a gázt, utána komoly erőfeszítésébe kerül a motornak újra 130-cal haladni. Kilencvennél 1950-et forog percenként a főtengely, száznál 2100-at, 110-nél 2250-et, 120-nál 2500-at, 130-nál 2800-at.
Volkswagen Polo

Milyen vezetni?

A kormány fogása jó, a váltó pontos, a futómű nem teljesen nőtt fel a szerephez, a komolyabb úthibákon csúnyán felüt, igaz ez inkább az útkezelő, és nem a Polo hibája. Autópályán nagy sebességnél kissé ingatag a Polo, erősen kell markolni a kormányt, hogy a sávban maradjon az erős szélben, illetve kamionok takarásából kibújva. Zajszigetelése ugyanakkor kiváló, telefonáláskor derül ki, mennyire halk az autó. Mind a hívó, mind a hívott tökéletes minőségben hallja a Bluetooth-on át a csevejt.
Volkswagen Polo

Mennyibe kerül?

Széria az ESP, a négy elektromos ablakemelő, a kipörgésgátló, a két pohártartó, az Isofix-bekötési pontok, a kanyarlámpák, a hat légzsák, a sebességfüggő szervokormány, három fejtámla hátul, manuális klíma, a fűthető külső tükrök. Felárasak a fűthető első ülések, a navigáció, az esőérzékelős ablaktörlők, a tolatókamera. Ennek megfelelően nem volt olcsó a tesztelt autó, extrákkal 6 milliót kértek érte. Az 1,2 literes, hatvan lóerős, háromajtós alapváltozat alapára 2,99 millió forint, a 110 lovas ötajtós alapára 4,62 millió, az általunk vezetett Fresh változat alapára 5,49 millió forint. Nagyon tetszett a tesztautóm 16 hüvelykes sötét szürke Portago könnyűfém felnije, karaktert adott az egyébként metálszürke kocsinak. Csomagtartója szerény, 280 literes, az ülések ledöntésével sem kapunk többet 952 liternél.

Volkswagen Polo

Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Fresh

Alapár:  5,498 millió forint
Tesztautó ára: kb. 6 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (négy elektromos ablakemelő, ködlámpa, automatikus klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ESP, tempomat, tolatóradar): 4,9 millió forint (Comfortline plusz)
Gépjárműadó: 27 945 forint/év
Cégautóadó: 105 600 forint/év
Üzemanyagköltség: 356 400 forint/év (15 000 kilométer, 6,6 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 360 forintos benzinár)

Volkswagen Polo

Címkék , , ,

Kapcsolódó anyagok