KKV Plusz

Mazda 6 Sportkombi teszt: nem csak a neve sportos

2015-02-07 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

A Mazda 6 Sportkombi az egyik legszebb és legjobb japán autó. Nagy motorral és automatikus váltóval is takarékos, vezetősegédei védőangyalként kísérik el a sofőrt üzleti útjain.

fotók: Biró Csongor

fotók: Biró Csongor

Hogy néz ki?

Többször teszteltem már a hatos Mazdát, kombiban is vezettem, de egyszerűen nem tudok betelni szépségével. Pedig ez a kocsi még a ráncfelvarrás előtti, annak már például full LED-es fényszórói vannak (csúcsfelszereltséggel). Belseje több mint elegáns, nagyon finom a világos bőr, kellemes a beltér illata (ilyen természetes bőr illatot korábban csak Audikban éreztem), kiváló a felhasznált anyagok tapintása, nem tolakodóak a betétek. Ha csak az árérték arány a fontos, akkor lepipálja az összes prémium kombit legyen az BMW, Audi vagy Mercedes.

Mazda 6 Sportkombi

A Mazda 6 Sportkombi a Skyactiv filozófia szellemében épült, ilyen a felépítése, a motorja és a futóműve is. Ultranagy szilárdságú acélerősítéseket alkalmaztak a karosszériaszerkezet merevségének 30 százalékkal történő fokozására. Erősebb karosszériaszerkezete könnyebbé is vált, és ennek köszönhetően az autó össztömege csökkent, a kombink üres tömege nem érte el az 1,4 tonnát.

Mazda 6 Sportkombi

Néhány okos funkció teszi praktikussá a kombit: például a könnyű csomagtér-takarója, vagy a 60:40 arányban osztott hátsó ülések lehajtását a távolból is lehetővé tévő karok. A csomagtartónak átlagos, 522 literes a térfogata, a síkba lehajtható hátsó ülésekkel ez 1664 literre nő (ez éppen 103 literrel kisebb, mint az előző generáció puttonya). Csak ez róható fel hátrányként a versenytársakhoz viszonyítva, a szépség, a kupészerű test nem kedvez a puttonynak, ami nem elég magas. A hátsó ülésen kényelmesen elfértem, de 1,8 méternél magasabb fickók bajban lehetnek a fejtér szűkössége miatt.

Mazda 6 Sportkombi

Hogy megy?

A 2,2 literes dízelmotornak 4500-as fordulaton ébred legnagyobb teljesítménye, amely 175 lóerő számlál, legnagyobb 420 newtonméteres nyomatéka kétezres fordulaton jelentkezik. A lendületből nem vesz el sokat a hatfokozatú bolygóműves automatikus váltó, finoman kapcsol, kézzel váltani nem érdemes, felülbírál az elektronika. Harapós a motor, a turbó és a nyomaték együttesen sportos tulajdonságokkal ruházza fel. Lassan, kényelmesen közlekedve az autó igazi habitusát követjük, de ha kitör rajtunk valami menedzserbetegség, akkor űzhetjük a problémákat vele, izmosan száguld. 90-nél 1600-at, 110-nél 2000-et, 120-nál 2100-at, 130-nál 2250-et forog a főtengely percenként.

Mazda 6 Sportkombi

Stop-startos, kondenzátoros (ennek működéséről korábbi Mazda-tesztjeinkben bőven írtunk), legnagyobb hatótávja – saját mérés szerint – 850-900 kilométerre adódik. Fogyasztásával elégedett voltam, ekkora kocsitól és ilyen erős motortól szép eredmény a 6,8 literes átlagfogyasztás száz kilométerenként (a gyártó 4,9 literes átlagot kommunikál). Hétszáz kilométert tettünk meg együtt, használtam autópályán, városban és országúton egyaránt.

Mazda 6 Sportkombi

Milyen vezetni?

Futóműve parádés, elöl MacPherson, hátul multilink konstrukcióval teszi izgalmassá a vezetést. Úgy komfortos, hogy a gyors kanyarokat sem veti meg, a hirtelen irányváltásokat azonban sután veszi tudomásul és a tudtunkra adja, hogy bár sportkombi, nem sportkocsi. Szépen mutatnak a 19 hüvelykes felnik, ezúttal nem mennek a kényelem rovására. Kormányzása nagyon közvetlen.

Mazda 6 Sportkombi

A Mazda 6 az aktív autóbiztonsági jellemzők tekintetében is élen jár. A sávelhagyásra történő figyelmeztető rendszer meglehetősen hangosan felhívja a vezető figyelmét a veszélyre, még mielőtt az autó kilépne a sávból. Az autó hátsó sarokpontjain elhelyezett radarérzékelők mérik a hátulról közeledő járművek sebességét és távolságát. Amikor a közelgő jármű 50 méternél közelebb kerül a kocsi hátuljához, egy villogó fényjelzés adja a tudtunkra, hogy melyik oldalról közelítenek. Ez a rendszer 30 kilométer/órás haladási sebesség felett működik. Az adaptív fényszórórendszer elfordulva bevilágítja a kanyarokat, a távolságifényszóró-vezérlés pedig tompított világításra kapcsolja a távolsági fényszórókat, amikor szemből jármű közeledik. Az intelligens fékrásegítő rendszer csökkenti az ütközés veszélyét azáltal, hogy figyelmezteti a sofőrt és működésbe hozza a féket, ha a 15-145 kilométer/órás sebességtartományban haladva az autó túlságosan közel kerülne az előtte haladó járműhöz. A radarvezérlésű tempomatja fenntartja az előttünk közlekedő járművektől az állandó és állítható távolságot. Intelligens vészféksegédje, vagy városi koccanásgátlója 4 és 30 kilométer/óra közötti sebességtartományban működik.

Mazda 6 Sportkombi

A vezetési segédek közül egyedül az automatikus távfénnyel nem voltam megelégedve, későn vette észre a szemből jövő autókat és a városi fényeket sem ismerte fel. Indokolatlanul kapcsolt be sokszor, nem annyira intelligens, mint a német autókban.

Mazda 6 Sportkombi

Mennyibe kerül?

A kombi Mazda egyértelműen vezetői autó, tíz millió forint körüli az ára, felszereltségéből csak a tetőablakot hiányoltuk. Kombi Mazdát 7,29 millió forintért kapunk legolcsóbban, kétliteres 145 lóerős motorral, a 175 lovas dízelért 9,33 milliót kell kifizetnünk kézi váltóval. Bőrös csúcsmodellben ültem, amelyben parádésan szólt a 11 hangszórós prémium Bose hifi. Az érintőképernyős TomTom navigációs feláras (139 ezer forintért adják).

Mazda 6 Sportkombi

Mazda 6 Sportkombi 2.2 CD AT

Alapár: 10,29 millió forint
Tesztautó ára: 10,6 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (négy elektromos ablakemelő, ködlámpa, automatikus klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ESP, tempomat, tolatóradar): 10,29 millió forint
Gépjárműadó: 44 505 forint/év
Cégautóadó: 264 000 forint/év
Üzemanyagköltség: 346 800 forint/év (15 000 kilométer, 6,8 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 340 forintos dízelár)

Mazda 6 Sportkombi

Címkék , ,

Kapcsolódó anyagok