KKV Plusz

Lehet autót eladni a web-en? Lehet!

2015-03-20 Szerző: Mester Rovat: Autó, Cégautó

Minden kutatás azt mutatja, hogy a világszerte terjedő online kommunikációval el lehet érni az olyan autóvásárlókat, akik aktuális marketing tartalmakat keresnek. Magyarországon is. Persze nem olyan mértékben, mint a fejlett nyugat-európai vagy amerikai piacon.

Mazda 6 Sportkombi

Magyarországon egyelőre nem állíthatjuk, hogy a vevők tömegesen vásárolnának autót a világhálón. „Jobb azt megnézni ahogy van, a helyszínen majdnem minden kiderül” – mondják a legtöbben. Néhány vállalkozás azért próbálkozik vele, közülük az egyik a magyar piacra nem régen visszatért AAA AUTO csoport: növekvő mértékben vásárolnak és értékesítenek használt autókat online, a webes értékesítés ebben az évben eléri a teljes forgalom tíz százalékát.

„Jelenleg havonta 600 újszerű, illetve alig használt autót vásárolunk fel online, valamint 500 darabot adunk el az interneten. Elsősorban az Európai Unió országaiban működő lízingcégektől veszünk járműveket, 240 társasággal állunk kapcsolatban, ezek közül mintegy 100 cégtől folyamatosan veszünk is autókat. Az online autóeladásokat jelenleg vállalkozások számára kínáljuk, azonban arra készülünk, hogy szeptembertől a lakossági ügyfelek számára is elérhetővé tesszük a webes értékesítést” – mondta Karolina Topolová vezérigazgató.

„Online ügyfeleink általában olyan kis- és közepes méretű vállalkozások, akik számára fontos, hogy kifogástalan állapotú, újszerű autókat szerezhessenek be egy új autó értékénél 30-50 százalékkal olcsóbban” – hangsúlyozta Topolová.

Az autókereskedők számára előválogatják a saját országukban népszerű típusokat és modelleket, ezt követően a kereskedő a felkínált autókból kiválaszt egy kamionnyi készletet, amelyet a kijelölt vámraktárba szállítanak. A fizetés futamideje csak akkor kezdődik meg, ha az ügyfelünk visszaigazolja a szállítást. Ekkor már az ügyfél értékesítheti az autókat, ami azt jelenti, hogy nem szükséges a megvásárolt járművek miatt tőkét lekötnie, ugyanis csak akkor fizet az AAA AUTO-nak, ha az autó az új tulajdonosához kerül.

Négyszer annyian gondolkoznak használt gépkocsiban, mint újban. Harmincegy európai ország átlagát tekintve többen, tíz megkérdezettből öten szándékoznak kocsit venni. Többek között ezt tárja fel a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat felmérése.

Kitért a kutatás arra is, hogy az autó milyen szerepet játszik a megkérdezettek életében. Az autótulajdonos magyarok legnagyobb része, egyaránt 83 százaléka a következő két állítással ért egyet: “szeretek autót vezetni” és “jobb lenne, ha autó nélkül is kényelmesen odaérnék, ahová szeretnék”. Kocsit használó honfitársaink 78 százaléka számára “az autó egyszerűen eszköz, hogy eljussak oda, ahová szeretnék”. Mindhárom állításra jellemző, hogy a magyarok nagyobb része ért vele egyet, mint az európai átlag.

Összhang alakult ki a magyarok és az európai átlag között az alábbi állítással kapcsolatban: “Ha anyagilag megengedhetném magamnak, jobb autóra váltanék.” Nálunk is, földrészünk átlagában is a kutatás résztvevőinek egyaránt kétharmada gondolkozik így. Egyformán 50 százalékos arányban bólintottak rá a magyar és átlagban az európai válaszadók arra, hogy “az autóm olyan, mintha jó barátom vagy haverom lenne”.

Harmincegy európai országban átlagosan a válaszadók fele véli úgy, hogy “az autó, amellyel járok, fontos szimbóluma az életben elért sikeremnek”. Viszont a magyar válaszadók csupán egyharmada ért ezzel egyet többé-kevésbé, míg kétharmada nemet mond rá.

Autók iránt a két éven belül várható legnagyobb keresletet Dél-Amerikában és Közép-Keleten tárta fel a Nielsen, a válaszadók egyaránt 75 százalékos vásárlási szándékával. Az Ázsiát és Óceániát magában foglaló régióban a válaszadók 72 százaléka tervez autót venni. Észak-Amerikában a megkérdezettek 56 százaléka jelzett vásárlási szándékot, Európában pedig 50 százalék.

Ha anyagilag megengedhetnék maguknak, akkor jobb autóra váltanának földrészünkön legnagyobb arányban a törökök (89 százalék), litvánok (86), bolgárok (84), szerbek (83), ukránok (82), valamint lengyelek és románok (81-81). Érdekes, hogy Európában az életben elért sikerek jelképének az autót legnagyobb arányban az ukrán és a román kocsitulajdonosok tartják; ezt a felfogást képviseli a két ország válaszadóinak 45, illetve 40 százaléka. Legkevésbé a dánok, finnek és horvátok tekintik státuszuk szimbólumának az autót; mindhárom országban a megkérdezettek csupán 16-16 százaléka.

Címkék , , , ,

Kapcsolódó anyagok