KKV Plusz

Skoda Fabia teszt: vissza a trónra

2015-04-26 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

A harmadik generációs Skoda Fabia nagyon jól sikerült. Az előd értékeit megőrizte a gyártó, ám a tartalmat a mai kor követelményeinek felújította és egy kicsit a jövőnek is adott egy fricskát: lehet még ennél jobb?

fotók: Biró Csongor

fotók: Biró Csongor

Hogy néz ki?

Mint fabiás, elégedett voltam az élesebb, feszesebb, szögletesebb vonalakkal, az autó főként szemből újult meg, az frissült Skoda márkajegyek szépen mutatnak rajta. A beltér elegánsabb és kellemesebb lett (fehér műanyag betétei kopogósak), a belső és a külső méretek nem változtak érezhetően. Ami furcsa, hogy bár bicskakulcsot szorongatunk a zsebünkben, a motor gombnyomásra indul, tolatóradar segít a parkolásban, érintőképernyős a szórakoztató és információs rendszer, de ami még megdöbbentőbb: koccanás- és ráfutásgátló radaros rendszer és automatikus vészfék van a Fabiában (figyelmeztető jelzése kétszer is mentett, időben és megalapozottan szól, ha veszélyt érzékel). Sajnos, nem alapáron, de közepes felszereltségtől. Már csak ezért megérné lecserélni a kocsimat, nem beszélve a kitűnő motorról. Jól felszerelt változatot teszteltem, tempomattal, ülésfűtéssel, kéttónusú szövetülésekkel. Hangrendszere szépen szól, ilyen tökéletes hifit még nem hallottam Fabiában. Számos hasznos apróságot találunk a kocsiban: jégkaparó a tanksapka alatt, parkolójegy tartó a szélvédő szélén, higiénikus, zacskóval kibélelt fedeles kuka a jobb oldali ajtó zsebében, hogy csak párat említsek. Ezt hívják skodás nyelven simply clevernek.

Skoda Fabia

Hossza 3992 milliméter, tengelytávja 2470 milliméter, hasmagassága 133 milliméter, fordulókörének átmérője 10,4 méter, tömege 1109 kilogramm, csomagtartója 330 literes, nem síkban ledöntött ülésekkel 1150 liter.

Skoda Fabia

Hogy megy?

Az 1,2 literes, négyhengeres TSI több változatban is elérhető a Fabiában. A kocsi méreteihez, habitusához, rendeltetéséhez legjobban a tesztelt 90 lovas változat illik. Legyen szó családi, vagy legyen szó céges használatról, ez a motor teljesen kielégíti a mindennapi igényeket. Erős, csendes, finom járású, stop-startos és takarékos.

Skoda Fabia

Kilencvennél kétezret forog percenként a főtengely, 120-nál 2750-et, 130-nál 3000-et, 140-nél 3250-et. Legnagyobb teljesítményét magas (percenként 4000-5400) fordulaton adja le, legnagyobb nyomatéka (160 Nm) már 1400-as percenkénti fordulatnál rendelkezésünkre áll. Legnagyobb sebessége 182 kilométer/óra, álló helyzetből száz kilométer/órás sebességre 10,9 másodperc alatt gyorsul fel.

Skoda Fabia

Milyen vezetni?

Rugalmas a motor, pontos a váltó, a kormányzás és a futómű feszes – minden adott az izgalmas autózáshoz. Az úthibákat jól tűri, megfelelően csillapít, ergonómiája hibátlan, a vezetést nem zavarja semmi. Jól összerakták, nincs mit ragozni. Nem fogyaszt sokat, normál használatban, autópályázás nélkül 5,5 liter benzint kért átlagban száz kilométerenként a közösen megtett 400 kilométer alatt.

Skoda Fabia

Mennyibe kerül?

Ár-érték arányt tekintve az egyik legjobb vétel a kisautók piacán a Skoda Fabia, legolcsóbban Easy felszereltséggel, háromhengeres, egyliteres, 60 lovas motorral szerelve 2,699 millió forintért juthatunk hozzá. A tesztelt 90 lovas TSI-vel a kocsi alapára 3,633 millió forint Active felszereltséggel, a nálunk járt példány ennél kicsit drágább, Style felszereltségű volt és alaphangon 4,41 millió forintba került. Néhány plusz extrával a tesztautó ára 4,89 millió forintra kúszott fel, ami még mindig jóval olcsóbb, mint a svájci frankos hitelre hét éve vett alapfelszereltségű, gyengébb Fabiám…

Skoda Fabia

Címkék , , ,

Kapcsolódó anyagok