KKV Plusz

Így célozzák meg a Z generációt

2015-05-09 Szerző: kkv Rovat: Kiemelt, Marketing, Tippek

Kötelező a célcsoportunkra kitalált marketingeszközök folyamatos finomhangolása. Ám ehhez nagyon jól kell ismerni a célcsoport magatartását, gondolkodásmódját. Főleg, ha az a Z generáció.
A Z generáció (15-24 közötti fiatalok) egyedi nyelvvel és kommunikációs stílussal rendelkezik, kommunikációs eszközhasználatuk is igen jellegzetes, egyedi. Ennek megfelelően a generáció aktivizálása, illetve a velük való kommunikáció csak akkor lehet sikeres, ha megismerjük és meg is értjük e csoport jellemzőit – hívta fel a figyelmet a trendinspiracio.hu szakoldal.

cel-marketing

A Z generáció egyedisége abban is rejlik, hogy életük szerves része az információ-, és kommunikáció technológia, a digitális bennszülöttség teljesen átalakította gondolkodásmódjukat, nyelvüket, elvárásaikat, várakozásaikat. Ezzel a generációval való kommunikáció sikerének feltétele, hogy a saját nyelvükön szóljanak hozzá a márkák, hiszen a klasszikus kommunikáció nem éri el őket. Az ő nyelvük a web2-es felületeken csiszolódott, és elképesztően gyorsan változó. A gyorsaság, a vizuális élmény-, és információszerzés szintén alapkritérium.

A Z generációra inger gazdag életmód jellemző: rövidül a figyelem, a stimuláció állandó, folyton fenntartani szükséges az érdeklődésüket, egyszerre több ingert is elviselnek, megértenek. A márkáknak lehetőségek egész tárházát be kell vetni: sokkolóak, vagy humorosak lesznek, vagy ha kell, gyerekessé válnak, ha kell, olyan érzékekre és úgy igyekeznek hatni, ahogy még senkinek nem jutott eszébe.

A figyelemfelkeltés egyik lényegi eleme a szokatlanság, a random kultúra. Elhelyezni termékeket szokatlan időben, szokatlan helyen, korlátozott ideig (pop-up). A fiatalokkal való kommunikáció megkerülhetetlen színtere maga az esemény, hiszen szeretnek részesei lenni, még ha csupán online is. A következőkben néhány kimondottan a Z generációnak szóló sikeres marketingkommunikációs megvalósítást mutatunk be.

PÉLDÁK
1. A Magyarországon is megjelent North Face márka különleges ideiglenes boltot nyitott Koreában. A boltban a ruhatartók hirtelen felemelkedtek, a padló pedig eltűnt, így az épp ott vásárló fiatalok egy mászófalra kényszerültek menekülni. A plafonból leeresztett szuper North Face dzsekit csak úgy szerezhették meg, ha volt elég bátorságuk leugrani a falról a felfújt padlóra, úgy, hogy eközben minden igyekezetükkel próbálták lerántani a plafonról lelógó dzsekit.

2. A Cheap Monday svéd farmermárka sajátos kampánnyal ünnepelte 10. születésnapját: 2014. október 10-én 10 különböző nagyvárosban nyitottak ideiglenes boltokat helyi idő szerint délelőtt 10-kor, amelyek mindössze 10 percig tartottak nyitva. Minden városban ezer farmert ajándékoztak el az akció során, globálisan tízezret. Ezenkívül a vásárlók szavazhattak, melyik a kedvenc alkalmi boltjuk, s Hong-Kong került ki győztesen.

3. Az amerikai Artefact Group design stúdió találmánya a Purple: ez egy okos medál tulajdonképpen összekötve közösségi oldalakkal. Úgy viselkedik, mint egy digitális emléktároló, hiszen a medál csak azon emberektől számol be frissítésekről, akiket viselője kiválasztott. Lehet keresni a képek között, like-olni a friss híreket, üzenetet küldeni szeretteiknek.

4. 2014 augusztusában az amerikai divatmárka, az Abercrombie & Fitch bejelentette, hogy megválnak logójukban látható jellegzetes jávorszarvastól a 2015-ös tavaszi kollekciótól kezdve. Michael Jeffries ügyvezető nyilatkozatában hangsúlyozta: megváltozott a fiatalok hozzáállása a márkák logóihoz, s mivel ők a márka tipikus vásárlói, így az ő igényükhöz kell alkalmazkodniuk.

5. Az amerikai Reebok 2014 augusztusában a svéd Tough Viking nevű hatalmas versenyre felkészülők közt tetoválási küzdelmet hirdetett meg. A rajongói a márka logóját varrathatták a bőrükre némi támogatásért és egyéb díjakért. 10 résztvevő már megkapta a tetkóját, ezzel együtt pedig jogosultságot az 5000 svéd korona értékű fitness felszerelésre. A legnagyobb díj pedig 40 000 korona, és egy teljes évi támogatás annak, aki a legnagyobb Reebok tetoválást varratja magára.

6. A japán UTme! Ingyenes mobil alkalmazás segítségével a fiatalok saját maguk által designolt Uniqlo márkájú pólóikat. A felhasználók egy képet vagy feliratot „ráztak össze” a telefonjukkal, megváltoztatva a képet minden egyes rázással. Az így született remixelt képeket 20 dollárért pólóra is nyomtatják.

7. Személyre szabott fülhallgatókat kínál a manhattani Normal cég 199 dollárért, két nap alatt kiszállítással együtt. A Normal alkalmazás segítségével mindössze két fotót szükséges készíteni a vásárló füleiről, a helyes méret megállapításához egy érmét használva. Természetesen különböző színekben és különböző hosszúságú zsinórral kérhető a fülhallgató.

8. A JCPenney amerikai üzletlánc kampánya során öt olyan bábut helyezett kirakatába, amely az emberek valós méreteivel rendelkezik. A New York-i Manhattan bevásárlóközpontban kiállított próbababák eredetileg a népszerű Today show LoveYourSelfe kampányának készültek, a szépség fogalmának kiterjesztésének céljából. A babák szélsőséges testtípusokat jelenítenek meg, mint a kerekesszékes, két amputált lábbal rendelkező, vagy a túlsúlyos.

9. A belga Tomorrowland zenei fesztiválon digitális karkötő segítségével tudtak a résztvevők kapcsolódni egymáshoz. A karkötő online regisztrációja után a felhasználó Facebook profiljához kapcsolódott, és ettől a fesztiválra érvényes belépőként is funkcionált. A látogatók a karkötőn lévő szív alakú gomb egyszerre történő megnyomásával tudtak egymásnak baráti felkérést küldeni, pontosabban egy speciális e-mailt, amely tartalmazta adataikat, hogy később tényleg be tudják egymást jelölni a Facebook-on.

Gyűlöld az éttermünket!
A legtöbb étterem annak örül, hogyha a Yelp nevű internetes oldalon a legjobb értékelést kapja, de a kaliforniai olasz étterem, a Botto Bistro szándékosan kezdett el szörnyű értékelést szerezni az oldalon. Kampánya, a „Gyűlölj minket a Yelp-en” sikeresen zajlik, aki szörnyű értékelést ír az étteremről, 25% kedvezményt kap a fogyasztásból. Céljuk bebizonyítani, hogy annak ellenére, hogy rossz értékelést kap egy ilyen oldaltól, még lehet jó az étterem. Reklámnak mindenesetre sikeres volt: egy hét alatt 148 értékelésből 1082 lett.

Címkék , ,

Kapcsolódó anyagok

Best File & Document Management Plugin
WordPress Download Manager
Kiemelt anyagaink
  • Sikert hozott az internet a könyvkiadásban is – Dobos Tamás interjú
  • Rekordszámú nevezés érkezett az innovációs seregszemlére
  • Beköszöntött a vezetékes telefonszolgáltatások reneszánsza
  • Együttműködik az Invitel Csoport és a Nemzeti Kibervédelmi Intézet
  • Ismét InnoMax Díj: fókuszban a mindennapokat jobbá tevő fejlesztések
  • Fellendülés és növekvő kockázatok: az építőiparnak fel kell készülnie
  • A munkaidő felét már irodán kívül töltjük
  • Miért hoz üzleti előnyt az ingyenes wi-fi?
  • Hogyan írjunk meggyőzően egy klasszikus módszerrel?
  • A szünetmentes és biztonságos munka záloga
  • Készüljön a nyári sporteseményekre üzleti TV szolgáltatással
  • Egyedi megoldás a csökkenő fejlesztői kapacitásokra
  • Az Ön cége már megtalálható az interneten?
  • Érkezik az olcsó Photoshop alternatíva Windowsra is.
  • A láthatóság létkérdés a magyar kisvállalatok számára