KKV Plusz

Mazda 2 teszt: az igényes kisautó

2015-07-05 Szerző: Biró Csongor Rovat: Kiemelt, Tesztek

A Mazda 6 és a Mazda 3 sikerét és könnyű építésmódját viszi tovább az új kettes Mazda. Minősége, technikája, valamint ára súrolja a prémium kategória határait. A legerősebb benzines motorral és csúcsfelszereltséggel tettük próbára.

7

Hogy néz ki?

A hatos és a hármas érzelemvilága tükröződik a Mazda kettes érett, érzéki és ésszerű vonalain. LED-es tekintete értelmet sugároz, stramm, szexi kis dög, a kisautók mezőnyében a legjobb formáját mutatja. Jó fogású a kormány, tetszetős a beltér, prémium a kialakítás, van benne fantázia, a korábbi egyen fekete Mazda belteret elfeledhetjük.
Hátul nincs túl sok hely, de két felnőtt elfér, az ajtónyílás szűk, a hátralátást korlátozza a széles C-oszlop, jól jön a tolatóradar.

fotók: Biró Csongor

fotók: Biró Csongor

A csomagtartó nem nagy szám, főleg, hogy magasan van a pereme, de a 280 literes űrtartalom megfelelő, a döntött háttámlákkal pedig 887 literig növelhető a csomagtér.

1

Hogy megy?

A stopstartos 1,5 literes négyhengeres szívómotor 115 lóereje a 14:1-es kompresszió-aránnyal a modern Skyactiv-technológiát használja, alig 1055 kilogramm, így könnyedén, 8,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órára. A legerősebb kettes megkapta az i-Eloop rendszert, amely egy nagy kapacitású kondenzátorban tárolja a fékezéskor és lassításkor keletkező mozgási energiát.

5

Határozottan húz turbó nélkül is, alacsony fordulaton még erőtlen, de nem igényli, hogy gyakran visszaváltsunk, motorja nagyon csendes, a fordulatszámmérőt a vörös zónába kergetve beindulnak a rejtett tartalékai és férfias hangot is megüt. 100-nál 2400-at forog percenként a főtengely, 110-nél 2600-at, 120-nál 3000-et, 130-nál pedig 3250-et, 140-nél 3500-at.

8

Milyen vezetni?

Kellemes csalódás a kis Mazda dinamizmusa. A kiváló motorhoz még kiválóbb, feszes futóművet társítottak. Nincs benne semmi extra: csatolt lengőkar hátul, McPherson elöl, de a felfüggesztési pontokat mazdásan eltolták, így kanyarban is nagyon élvezetes, erőltetett menetben sem dülöngél. Hatfokozatú váltója pontos, könnyen, gyorsan kapcsolható.

6

Mennyibe kerül?

A Mazda drágább, mint egy átlagos kisautó de felszereltsége nem átlagos, sőt: holttérfigyelőt, vetített kijelzőt, sávelhagyásra figyelmeztetőt, kulcsnélküli nyitást és – indítást, radaros vészfékezést, hátsó keresztiránybú forgalomfigyelőt és tolatóradart is adhat, nem beszélve a kategóriában elsőként alkalmazott LED-es tompított fényszóróról. Automatikus távfénye nem elég intuitív (gyakran bizonytalan, fel és lekapcsol), de amúgy tökéletesen megvilágítja az utat. Nagyos újítás az információs rendszert vezérlő, négy irányba billenő, tekergethető központi joystick. Navigációját a magyar NNG fejlesztette, megbízhatóan tervez és pontosan tájékoztat.

4

A legkisebb Mazda a legnagyobb motorral a közel hatszáz kilométeres tesztelés során 5 litert fogyasztott átlagban 100 kilométerenként, sokat autópályázva, klímával és többnyire hármasban használva.

Ára méretéhez képest borsos, a belépő modell 3,8 millió forint, a tesztelt csúcsverzióért ennél kétmillióval többet kérnek el.

Címkék