KKV Plusz

Mazda CX-5 2,2 teszt: második otthon

2015-08-01 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek
fotók: Biró Csongor

fotók: Biró Csongor

Az erős dízel vezette utunkon a Mazda CX-5 szabadidő-autót, amely kitűnőre vizsgázott a 2400 kilométeres teszten.

Mazda CX-5

Hogy néz ki?

A Mazda CX-5 szépségéről korábbi tesztjeinkben mindent leírtunk, ezúttal praktikumával lopta be magunkat a szívünkbe. Négyen sok csomaggal indultunk neki Székelyföldnek, száguldoztunk autópályán, kerülgettünk mély kászoni kátyúkat, átkeltünk friss vizű gyimesi patakon, moldvai hegygerincen autóztunk, hargitai szerpentineken kanyarogtunk, búcsútól hangos medvekakis mezőkön és erdei ösvényeken poroztunk és városi dugókban is poroszkáltunk. LED-es fényszórói automatikusan kapcsolták a távolsági fényt, a kánikulát jól bírta a klíma, a csomagtartó pedig kis kreativitással minden pakkot elbírt. Pedig hoztunk parajdi sót, szovátai kokojzát, Igazi Csíki sört, oroszhegyi pálinkát, korondi borvizet. Csomagtere 503 liter, ledöntött ülésekkel 1,6 köbméteres térben gazdálkodhatunk. A tesztelt Revolution Top verzióban az első ülések elektromosan állíthatók voltak, a sofőr oldalán memóriával.

Mazda CX-5

Hogy megy?

A világ legalacsonyabb kompressziójú (14:1), csupa könnyűfém, 2,2 literes dízelről korábban a Mazda 6 tesztjében írtunk, 175 lóerős, legnagyobb nyomatéka 420 Nm. Két változó geometriás, azaz ikerturbó lélegezteti, stopstartja kondenzátoros. Kiegyensúlyozott a dízelmotor, erőben gazdag. A bolygóműves automatikus, hidrodinamikus nyomatékváltóját kuplunglamellák hidalják át. A négykerék-meghajtás köztes differenciáljának szerepét lamellás tengelykapcsolóra osztották, a differenciál nem zárható kézzel. A stopstartot mi irányíthatjuk, csak akkor áll le a motor, ha tövig benyomjuk a fékpedált. 19-es kerekei ellenére bátran letérhetünk a műútról, a 4×4-es hajtás magabiztosságot ad.

Mazda CX-5

Milyen vezetni?

A világból is kimennénk ezzel az autóval, csak a hátunk fárad el benne egy kicsit. Jó a kilátás, emberre szabottak a műszerek és a méretek, viszonylag könnyű parkolni vele (segítenek a radarok és a kamera). Könnyen előzünk, nagy gázra úgy meglódul, mint egy sportkocsi, hangja alig van, ereje annál férfiasabb, sokkal izgalmasabb vezetni, mint a papíron erősebb benzines csúcsmodellt, igaz, másfélszer akkora a nyomatéka. És a fogyasztása… Nem csalódtunk, a 2400 kilométeres erőltetett menet során 6,9 liter gázolajat fogyasztott a 2,2-es dízelmotor, így a benzines vs dízel párharcban egyértelműen nyer az öngyulladós.

Mazda CX-5

Sávtartó asszisztense finoman beavatkozik, az éberségfigyelője hangot ad hosszabb vezetési szakaszok után, holttérfigyelője is hasznos.

IMG_4465

Mennyibe kerül?

Tesztautónk csúcsfelszereltséggel 11,46 millió forintba kerül, a 175 lovas hatfokozatú kézi sebességváltóval 10,66 millió forint, a 150 lovas dízel 8,53 millió forintért elvihető.

IMG_4406

Címkék , ,

Kapcsolódó anyagok