KKV Plusz

Opel Insignia Country Tourer teszt: jól muzsikál az új szív

2015-08-23 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

Új karosszériaváltozatban és új szívvel tettük próbára az Opel legnagyobb kombiját. Az Insignia offroados jegyeket, 170 lovas dízelmotort és temérdek felszereltséget kapott.

Opel Insignia Country Tourer

Hogy néz ki?

A ráncfelvarrott Insignia kombi szebb lett elődjénél, a terepes jelleget adó műanyagdíszítései a Country Tourernek pont arra elegendőek, hogy megkülönböztessük a többi Insignia kombitól. A beltér kárpitozása és díszítése igényes, otthonos a hangulat, a digitális kijelző informatív és látványos.

Opel Insignia Country Tourer

Kevés hibája van: hátul kissé szűk, rossz a kilátás a nagyon lekerekített hátsó ablakon, kicsik az oldalsó tükrök, mozgatható panoráma üvegtetővel kevés a fejtér. A legbosszantóbb azonban egyben a legfájdalmasabb is: a nyitott csomagérajtóba oldalt belógnak a lámpabúrák, amelyeket lefejelni kellemetlen tapasztalat. Én begyűjtöttem párszor ezt a tapasztalatot, sőt a nálam magasabb fiam is találkozott egy-egy káromkodás közepette az élménnyel. Az ergonomikus, memóriás sportülések kárpótolnak a rossz élményekért, a Bose hangrendszer megédesíti az utazást, a fejlett szórakoztató és kényelmi rendszert még fejlettebb vezetőtámogatási berendezések sora egészíti ki: sávelhagyásra figyelmeztető, holttér-asszisztens, keresztirányú forgalomjelző, tolatókamera, intelligens világítás, ülésfűtés és szellőztetés, táblafelismerés, ráfutásra figyelmeztetés – hogy csak a legfontosabbakat említsem. A szórakoztató és információs rendszer a középkonzol alján tapipaddal is kezelhető, én inkább maradtam a kormányon és a középkonzolon található gomboknál, az egerezést inkább meghagytam a macskámnak.

Opel Insignia Country Tourer

Csomagtartója kisebb, mint amit a kocsi mérete kívülről láttat, de az 540 liter egy hosszú családi nyaralásra bőven elegendő, síkba ledöntött ülésekkel 1530 literre növelhető. A pakolást nem segítik akasztók, fülek, ellenben van egy rejtett rekesz a padlóban.

Opel Insignia Country Tourer

Hogy megy?

A 195 lovas biturbót leváltó 170 lóerős erőforrás nem Szentgotthárdon készül, a korábbi 2.0 CDTI motornál egy kicsit csendesebb (de nem eléggé), erősebb, rugalmasabb és takarékosabb.

Opel Insignia Country Tourer

Az új, vízhűtéses turbó és aktuátor jobb reakciót eredményez, a 16:1-esre csökkentett kompresszió kisebb fogyasztást tesz lehetővé. A turbó már alacsony fordulaton 20 százalékkal nagyobb töltőnyomást épít fel, olyan vehemenciával, mint a 195 lovas biturbó esetében. A 170 lóerőt 3750-es percenkénti fordulaton kapjuk, miközben AdBlue adalék és SCR katalizátor felel azért, hogy a motor teljesítse az Euro 6-os normát. A 400 newtonméteres nyomatékcsúcs már 1750-as percenkénti fordulatnál jelentkezik és 2500-as fordulatig ki is tart. Kell is az erő, mert a terepes kiegészítők nem könnyítettek a kombi tömegén, sőt. Az 1,8 tonnával mégis könnyen elbánik a motor, nem érezzük nehézkesnek a kocsit még szerpentineken és meredek emelkedőkön sem. Az alumínium hengerfejes, vezérműláncos motor új alkatrészei ellenére sem lett nehezebb, ellenben sokkal finomabban működik. A kiegyensúlyozó tengely például csak önmagában 83 százalékkal csökkenti a rázkódás mértékét. A kétrészes olajteknő (felül alumínium, alul bordázott acél) ugyancsak mérsékli a vibrációt. A hangszigetelés eredményeként a motor kétezres percenkénti fordulatig 5 decibellel lett halkabb.

Opel Insignia Country Tourer

Az Opel Insignia Country Tourer állóhelyzetből 9,9 másodperc alatt jut el száz kilométer/órás sebességre, legnagyobb sebessége 220 kilométer/óra. 120 kilométer/órás sebességnél percenként 2000-et forog a főtengely, 130-nál 2200-at, 140-nél 2300-at, 150-nél 2500-at.

Opel Insignia Country Tourer

Milyen vezetni?

1500 kilométeren át hajtottuk az Insigniát, jól megpakolva, hegyen-völgyön, viadukton és hidakon át, szerpentineken és unalmas autópályákon. Közös volt mindben, hogy a kocsi kényelmesen, megbízhatóan és ellentmondást nem tűrve haladt, ha kellett lassan, ha kellett gyorsan. A feláras 4×4-es hajtást nem hiányoltuk, néha földutakon is használtuk az autót, az Insignia hasmagassága a 19-es kerekekkel kombinálva amúgy sem terepre való, még a könnyű terepet is elfelejthetjük. Hatfokozatú kézi váltója jól illeszkedik az új dízelhez, a stop-start azonban párszor megtréfált, ha emelkedőn, vagy kényes helyzetben el akarjuk kerülni a lefulladást, inkább kapcsoljuk ki a műszerfalon található eco gombbal. Futóműve kitűnő, rossz utakon sem büntet, kanyarokban nagy tempónál is stabil.

Opel Insignia Country Tourer

Mennyibe kerül?

Nem egy ecoflex (takarékosságra kihegyezett) modell, de külön ökokijelzőn figyelhetjük a különböző fogyasztók étvágyát, a légkondi 0,3 liter üzemanyagot jelent óránként, ha rátesszük legnagyobb fokozatán az üléshűtést, akkor már 0,9 liter/óra a többlet fogyasztás. Sokat autóztunk a tesztautóval, az út nyolcvan százalékát autópályán tettük meg. Legnagyobb hatótávja az 1100 kilométert is meghaladja, autópálya-tempónál rögzített sebességnél sík úton 4-5 literes átlagot jelez ki a fedélzeti számítógép. 1500 kilométeres tesztünk végén 6,5 literes átlagot mértünk.

Opel Insignia Country Tourer

A Country Tourer felszereltség 550 ezer forintba kerül, legolcsóbban ilyen autót 9,43 millió forintért kapunk (120 lóerős 1,6 literes szentgotthárdi dízellel), a 170 lovas változat listaára 10,09 millió forint, a tesztelt kocsi ára pedig meghaladta a 13,2 millió forintot.

Opel Insignia Country Tourer

Címkék , ,

Kapcsolódó anyagok