KKV Plusz

Opel Corsa teszt: felnőtt a feladathoz

2015-09-07 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

Háromajtós változatban, izgalmas motorral tettük próbára a megújult Opel Corsát. Nem okozott csalódást.

Opel Corsa

Hogy néz ki?

Szexis külsőt kapott az új Corsa, ez különösen igaz a háromajtós változatra. Tesztautónk még OPC Line felszereltséget is kapott, ami kicsit feldobta, sportosabbá tette. A beltér izgalmas és jól kidolgozott, felszereltsége kiváló, az érintőképernyős szórakoztató rendszer okostelefonos kapcsolattal navigációs eszközként is használható. A multifunkciós kormány jó fogású, puha ülései megfelelően tartanak, a kilátás remek, a parkolásban elöl és hátul radar segít, valamint tolatókameránk is van. Hátulra nem egyszerű beülni, de ha bent vagyunk, már nem kényelmetlen az utazás, öt személlyel is utaztunk.

corsa1

Az első ülések mozgatása nem segíti a beszállást, nehéz beültetni valakit a hátsó sorba. Csomagtartója kategóriájában átlagos, egy hokis táskát kényelmesen benyel, de egy basszusgitárt már nem képes befogadni. Guminyomás-érzékelővel is felszerelték, a bal hátsóban kevésnek érezte a nyomást a rendszert, ezért folyton üzent, hogy kevés a nyomás. Hagyományosan megrugdostam a gumit, nem volt baja. Automatikus távfényszabályzó is rendelkezésünkre állt. Az ülés- és kormányfűtésre a nyári napokon nem volt szükségem, de télen jó szolgálatot tesznek. Biztonságát ráfutásra figyelmeztető jelzés javítja a kényelmet pedig elektromosan nyitható tetőablak.

opel corsa

Hogy megy?

Az 1,4-es, turbós négyhengeres motor leggyengébb, 100 lovas változata is magabiztosan mozgatja a könnyű kisautót, késlekedés nélkül gyorsul a kocsi, érett motorja feledteti a kisautók lámpalázas izgágaságát, autópályán is felnőttként viselkedik, nem kell aggódnunk, ha a belső sávot választjuk a haladáshoz. 90-nél 1800-at forog percenként a főtengely, 100-nál 2000-et, 120-nál 2300-at, 150-nél 3050-et, 170-nél 3200-at. Nagy sebességnél is stabil, elinduláskor csikorogtathatjuk a gumikat.

opel corsa

Milyen vezetni?

Tetszett az autó, elég dinamikus a városi autózáshoz, de országúton sem érezzük unalmasnak, kanyarokban szépen tapad, futóműve a 16 hüvelykes ballonos gumikkal mindent megtesznek a kényelmes autózásért. Nem érzékeny az úthibákra, a fekvőrendőröket is jól viseli. Hatsebességes váltója pontosan és határozottan kapcsolható. Takarékos eco gomb és váltásesedékesség-jelző segít féken tartani a lóerőket, sok autópályás használattal 6,2 literes átlagot mértünk a közösen megtett 600 kilométer során.

opel corsa

Mennyibe kerül?

Corsát legolcsóbban 70 lovas 1,2 literes motorral kapunk 3,5 millió forintért a tesztelt száza lovas változat indulóára 4 millió forint, kiválóan, céges használatra felszerelt tesztautónk ára az 5,2 millió forintot is meghaladta.

opel corsa

Címkék , ,

Kapcsolódó anyagok