KKV Plusz

Hyundai i30 teszt: új motor, új váltó

2015-09-13 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

Hyundai i30

Láthatatlanul újult meg a Hyundai kompaktja, ám a lemezek alatt egy merőben megváltozott autót kapunk. Erős dízelmotorja és dupla kuplungos váltója főnyeremény.

Hyundai i30

Hogy néz ki?

Elődje sem volt csúnya, a ráncfelvarrott változat a nehezen észlelhető változások dacára tetszetős, harmonikusabb lett. Formaterve a folyékony szobrászatot követi, az első kötény két szélére helyezett LED-es lámpák pofás arcot adnak az i30-asnak. A beltér letisztult, a műszerfal szimmetrikus, nincs benne sok hókusz-pókusz, de üzleti felhasználásra minden fontos tartozékot tartalmaz a Comfort felszereltség: hat légzsák, ESP, elektromos ablakok és tükrök, ülésfűtés, klíma, Bluetooth, kormányfűtés, tempomat, tolatóradar. Az ergonómia példás, a berendezés a közízlésnek megfelelő, nincsenek benne dizájndíjas megoldások, de úgy jó ahogy van. Az ülések kényelmesek, mélyen ülünk az autóban, a kilátás jó. Csomagtartója elégséges, a 378 literes dupla fenekű üreget a hátsó ülések lehajtásával 1316 literre növelhetjük. Akasztófülekkel, szivargyújtós konnektorral és rögzítő pontokkal becsületesen ellátták. A kesztyűtartó tágas, az ajtózsebek öblösek, a könyöklő alatti üreg akár négy félliteres flakont is elnyel.

Hyundai i30

Hogy megy?

136 lóerős, 300 newtonméteres 1,6 literes dízelmotorja a kategória egyik csúcsa, a hétfokozatú dupla kuplungos váltóval együtt pedig főnyeremény egy céges autóban. A 7G DCT jezésű váltó két szárazkuplungos sebességváltóból áll, a váltás a két fogaskeréksor között parádésan gyors, még a fokozatokat átugró visszaváltások is sebesek. Az eco üzemmód visszavesz a motor erejéből, klímával együtt ilyenkor nem annyira élvezetes az autózás. Ebben a módban a váltó már 1500-as fordulatnál kapcsol feljebb, ugyanezt normál módban 1900-2000-es fordulatnál teszi meg.

Hyundai i30

Milyen vezetni?

Erős motorjához kényelmes futóművet társítottak (elöl McPherson, hátul multilink, mindenütt gáztöltésű lengéscsillapítókkal), a kormányzás rásegítését három fokozatban lehet állítani. Mivel az autó korántsem sportos, én inkább a sportos kormányzást választottam – ez illik a legkevésbé hozzá, de most szakítottam a konvenciókkal. Keménykedni nem érdemes vele, bár a 10,6 másodperces állórajt nem számít rossznak és a 200 kilométer/órás végsebesség is több a kelleténél – a dízel Hyundai i30 inkább kényelmes utazóautó. Kanyarokban semlegesen viselkedik, inkább hajlamos a túlkormányzottságra, a rossz úton is kellemes autózni vele.

Hyundai i30

Mennyibe kerül?

A 4,3 méter hosszú, 1,78 méter széles, 1,47 méter magas és 2,65 méteres tengelytávú ötajtós i30 alapára 3,89 millió forint (1,4 literes 100 lovas benzinmotorral), a tesztelt motorral és váltóval az ára 6,249 millió forint, a tesztautónk Comfort felszereltségével és egy metálfénnyel gazdagítva már 7,06 millió forintot kóstál. Hatótávja 900-930 kilométer, tesztünk során 5,7 literes átlagfogyasztást mértünk 100 kilométerenként.

Hyundai i30

Címkék , , , ,

Kapcsolódó anyagok