KKV Plusz

BMW 6 Gran Coupé teszt: a megérkezés öröme

2015-09-26 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

A hatos kupé négyajtós változata igazi luxusautó. Hathengeres dízelmotorral kiegyensúlyozott, kényelmes csatahajó.

DSC_0409

Hogy néz ki?

Ha a hatos kupéról ódákat zengtünk, nem tehetünk másképp a Gran Coupé esetében sem. Ritkán mondjuk egy BMW-re, hogy szép – ez olyan, mintha a titánokra azt mondták volna a görögök, hogy csinos – de a hatos nyújtott változata sem csúnya, sőt, ha nehezen is, kimondom: szép. Még akkor is, ha tesztautónk álca üzemmódot vett fel, ez a szín túl visszafogott egy ilyen különleges autó számára. Valószínűleg pont ez a rejtőzködés volt a cél. Aki ilyent vesz nem annyira hivalkodni akar, mint inkább élvezni egy kerekeken guruló jacht kényelmét és szolgáltatásait. A fényszórók esti pompája gyönyörű, ahogy a beltér is diszkrét bár hangulatát nyújtja, ha lemegy a nap. A holdban napfénytetőn át gyönyörködhetünk, igaz nem nyitható, de billentésével az őszbe hajló levendula mezők eső utáni illatát szippanthatjuk. Tökéletesen ellazító ülései ezúttal nem kaptak masszázs funkciót. Ringatnak, ezért érdemes sportosabb állásba tenni a menetkapcsolót, el ne aludjunk a felfokozott pompában. 16 hangszórós, 600 wattos harman/kardon hangrendszer kényeztet, a vezetési és kényelmi segédek garmadát kínálja. Közülük is kiemelkedik a vetített szélvédő és a hőkamerás éjellátó, amelynek használatával határvadásznak érezzük magunkat. A gyalogosokat, bicikliseket felismeri és sárga folttal megkülönböztetve jelöli meg őket a fekete-fehérre váltó élőképen. Gyalogosvédelmi segédünk is van, ha az autó útjába kerül valaki, a vetített kijelzőn érkezik figyelmeztetés és természetesen a vészfékezés.  Van benne lejtmenetvezérlő is, nem tudom elképzelni azt a helyzetet, amikor használnám.

DSC_0414

Öt biztonsági övvel szerelik, de alapvetően négyszemélyes a Gran Coupé. Csomagtartója méretes (460 liter), mély, de a szája szűk, a hátsó ülések nem dönthetők.  Nem tetszett a vékony kormány, majdnem olyan vékony, mint egy Rolls-Royce-ban. A vaskos sportkormány jobban illik ehhez a kocsihoz. Van holttérfigyelőnk, adaptív tempomatunk és a kormányzásba diszkréten beavatkozó sávtartónk is.

DSC_0418

Hogy megy?

A háromliteres hathengeres dízelt két turbó lélegezteti, 313 lóereje mellé 630 newtonméteres nyomaték társul. Luxus ide vagy oda, ha rálépünk a gázpedálra a kocsi úgy megindul, mint egy felhergelt bika. Még hörögnek is a kipufogók. Álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre 5,2 másodperc alatt jut el az üresen 1,95 tonnás kocsi, a hátba vágáshoz kell a sport fokozat. Érezni, hogy nehéz.

DSC_0444

Milyen vezetni?

Az összkerék-meghajtás oltárán fel kellett áldozni az összkerékkormányzást, így a nagy kupé (5007 milliméter hosszú, tengelytávja 2968 milliméter) nem fordul olyan könnyedén, mint kétajtós változat. Cserében kiválóan kanyarodik nagy tempónál. A futóműve alapból keményebb, mint amit a hátsókeres kupéban tapasztaltunk meg, de ebben a modellben is van komfort, illetve komfort plusz mód, utóbbi tengeribetegséget okoz. Utazóautó, nem annyira élvezetes vele gyorsan közlekedni, mint amit ereje révén kinéznénk belőle. Tud gyorsan menni, de nem jó vele gyorsan menni. A nyugodt erő a tankolásnál nyeri el a jutalmát, a több mint 300 kilométeres teszt során 7,8 literes átlagfogyasztást mértünk 100 kilométerenként. Hatótávja takarékos vezetéssel (eco pro módban használva főként) közel 950 kilométer.

DSC_0438

Mennyibe kerül?

Már 27,5 millió forintért hozzájuthatunk egy ilyen álomautóhoz, a tesztünkben bemutatott jól felszerelt változatért 36 millió forintnál is többet kérnek el.

DSC_0422